  • 11. Data: 2011-03-24 07:27:33
    Temat: Re: Sony nex-3 i kiepski raw
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On 23 Mar 2011 17:15:27 GMT, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    Byłem zainstalowałem najnowszego UFRawa pod windę i nie ma żadnego
    przebarwienie (oprócz tego że program się namiętnie sypie).
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 12. Data: 2011-03-25 04:34:43
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 09:53:52 +0000, Bo(o)t_manager napisał(a):

    > Witam właśnie pstryknąłem parę fotek moim nowym nabytkiem i jestem mocno
    > niepocieszony. Zdjęcia w rawie robi jakby w sepii, natomiast jpeg'i są
    > ok. Co może być przyczyną?
    > Oto zdjęcia:
    > RAW(14MB):
    > http://w602.wrzuta.pl/plik/3KQgcrUmGRj/dsc00115 JPEG z aparatu(3,3MB):
    > http://w602.wrzuta.pl/obraz/13mNGzHjbFL/dsc00115 JPG po wywołaniu z
    > rawa(852KB):
    > http://w602.wrzuta.pl/obraz/9Es6RSaKAYV/dsc00115jpg
    >
    > Z Pozdrowieniami
    > Bo(o)t_manager

    Udało mi się rozwiązać problem. Zainstalowałem UFRaw w wersji 0.18 i on
    obsługuje nexy, bez kłopotu. Przy okazji upgrade systemu zaliczyłem :)

  • 13. Data: 2011-04-01 04:02:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Autor Rawstudio prosi o przeslanie przykladowych sampli RAW w
    przypadku gdy nasz aparat nie jest poprawnie obslugiwany. Skorzystac
    mozna z anonimowego FTP badz formularza na stronie.
    http://rawstudio.org/blog/?p=427
    Program uzywa wlasnych algorytmow konwersji, do dcraw odwoluje sie w
    ostatecznosci. Pracuje pod Linuksem.

    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info