  • Data: 2009-10-20 22:51:30
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Na dzien dzisiejszy byc moze jest to awykonalne gdyz to nie jest moj
    > aparat, testy robilem przy zakupie z wylaczonym odszumianiem wysokiego
    > iso, bylo to pol roku temu. Jednak napisze maila do znajomej by
    > wykonala taki test w dniu dzisiejszym i zapisala w RAW-ie, odezwe sie
    > w tym poscie z linkiem. Moge natomiast wykonac cos takiego w dniu
    > jutrzejszym na swoim 40D, podesle. Robilem w JPEG na najwyzszej
    > jakosci, nie w RAW, nie sadzilem ze podczas zapisu JPEG z wylaczonym
    > jakimkolwiek odszumianiem, dziala jakikolwiek algorytm odejmowania
    > czarnej klatki.

    JPG nie należy nigdy ufać - dziś każdy czy chcesz czy nie jest odszumiany.
    Mówiłem Ci że 40D ma CMOS i ma się nijak.

    > I jeszcze napomkne, testy robilem na nowych aparatach, jak mi
    > wpadlo cos na matryce lub mojej znajomej od D80 to sorry winnetou ale
    > juz teraz moze cos sie swiecic. Gruszke mam ale doswiadczenia wiem ze
    > wszystkich brudow nie usunie a plynu kupowac nie bede.

    Przy takim czasie śmieci nie mają znaczenia - nie zobaczysz ich, chyba że
    zaświetkasz matrycę od strony wizjera. Wyglądałyby jednak inaczej.

    > Widze ze Ty taki niewierny Tomasz jestes, ok poszukam specjalnie dla
    > Ciebie, nie wiem czy znajde dzis czy za kilka dni bo to przegladanie
    > 50GB zdjec, jednak i ja mam takie aparatow. Od razu informuje
    > ze nie sa to RAWy, takich nie dostaniesz, jpeg w najwyzszej jakosci z
    > wyłączonym jakimkolwiek odszumianiem.

    Jak musisz przeglądać 50GB zdjęć by szukać to znaczy że problem raczej nie
    istnieje i nie objawia się normalnie. Co do JPG - pisałem Ci, że podlegają
    odszumianiu i tak.

    > Ja mam Canona 40D, nie nikona ani soniacza.

    To koleżanka czy ktokolwiek komu usiłujesz wmówić, że aparat ma wadę. Ten
    typ matrycy tak ma.

    > RAWa z tego soniacza to bede mial dopiero po odeslaniu z serwisu, no
    > ale jak na JPEG widac to w RAW tym bardziej nie zadziala algorytm
    > odejmowania czarnej klatki.

    Nie zrozumiałeś - jak widzisz coś w JPG to w RAW możesz poznać więcej
    prawdy. JPG jest jak odbitka, gdy RAW to coś typu kliszy.

    > No jasne, nie mam co robic tylko klamac na usnecie. Mowie ze mam foty
    > i wkurwiajace piksele na kazdym zdjeciu swiecace w tym samym ponkcie,
    > bede szukal ale nie chce mi sie jak cholera ze wzgledu na to ze akurat
    > Ty nie wierzysz, to przysluga dla znajomej tak jak pisalem i nie mam
    > zamiaru sleczec godzinami w przeszukiwaniu zbiorow bo Dominik z usnetu
    > nie wierzy.

    To po co tu gadasz o tym? Zrób ten test z odejmowaniem ciemnej klatki i
    wtedy się martw. Gorące piksele są mapowane automatycznie w sonym, a
    właściwie jak pisałem to wymysł minolty odziedziczony przez sony. Przy 30
    sekundach problem się będzie objawiał na takim CCD z całą pewnością. Po
    wyciąganiu darka znika zupełnie.
    Na normalnych zdjęciach jeśli widać punkty to trzeba wymusić mapowanie.
    Działa dokładnie jak odejmowanie ciemnej klatki, tyle że z stałym czasem
    około 2s.

    > Mam takie foty, jak trafie to wrzuce do tego tematu wiec
    > prosze zerkaj tu czasami jesli Ci zalezy. Celem wyslanego posta jest
    > opinia kolegow z usnetu co sadza o tym przyapdku, co poradzic znajomej
    > bo nie mam soniacza a na canonach i nikonach tych co testowalem
    > (W NOWOSCI!), w identycznych warunkach i ustawiniach, nie swieca
    > sie piksele. OK, faktycznie tu CCD tu CMOS, moze to byc przyczyna,
    > jednak dziwnie z tym D80-tką skoro tez jest na CCD, dlatego bede
    > prosil o tego RAW'a, to chyba najszybciej zalatwie.

    Jeśli na CCD nie widzisz tego efektu to coś jest nie tak. Włącz maksymalną
    czułość i czas i delektuj się - różnica może tylko być w stopniu i
    dodatkowych ustawieniach.
    Męczę Cię o RAW, bo tego sonego da się ustawić tak by wzmacniał szum.
    Włącz maksymalne DRO i zdziw się jaka jest różnica przy niskim zakresie
    tonalnym. Jak na normalnych zdjęciach widzisz ten efekt to musisz
    przeprowadzić mapowanie - i tak jak pisałem - polega właśnie na
    dwusekundowym darku.

    > :D

    :P

    d.