  • Data: 2009-10-20 23:43:08
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej K. aka Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał(a):

    > Prosze, RAW z D80 o ktorym pisalem, aparat ma juz pol roku ale nadal
    > jest ok:
    > http://83.14.53.12/DSC_0046.zip

    RAWa nie udało mi się otworzyć, jpega tak. Jak jpega rozjaśnić krzywymi w
    photoshopie, to się pojawiają hot piksele.

    Chyba sprawa polega na odpowiednim wycinaniu pasma w pobliżu czerni i
    kasowaniu hot pikseli przy robieniu jpega z rawa w aparacie.

    Zrobiłem zdjęcie 30 s na iso 100 (mam alfę 300) JPEG i oto rezultat:
    http://img197.imageshack.us/img197/1049/dark30siso10
    0.jpg
    (hot piksele)

    To samo zdjęcie 30 s iso 100 z RAW-a na ustawieniach domyślnych:
    http://img44.imageshack.us/img44/480/dark30siso100zr
    awa.jpg
    (bez hot pikseli)

    To samo zdjęcie z RAW-a +4EV i bez wycinania czerni przy wywoływaniu:
    http://img190.imageshack.us/img190/9701/dark30siso10
    0zrawa4ev.jpg
    (fioletowa kasza)

    Maciej