  • Data: 2009-10-20 23:29:36
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj dominik,

    Dnia 21 października 2009 (00:51:30)

    > Jak musisz przeglądać 50GB zdjęć by szukać to znaczy że problem raczej nie
    > istnieje i nie objawia się normalnie.

    Rany, nie pisalem ze to sa zdjecia z jednego aparatu.

    > Co do JPG - pisałem Ci, że podlegają
    > odszumianiu i tak.

    Rawa dalem Ci juz w poprzednim poscie. Z CCD - nikona D80.

    > To koleżanka czy ktokolwiek komu usiłujesz wmówić, że aparat ma wadę. Ten
    > typ matrycy tak ma.

    Skad wniasek ze komukolwiek staram sie cos wmowic ?! Prosze od samego
    poczatku o rade i Wasze uwagi, caly czas to zaznaczam. Przedstawiam
    rowniez swoje zdanie oparte na moich doswiadczeniach, swoje zdanie
    odnosnie hot pikseli i odszumiania w apracie.

    > Nie zrozumiałeś - jak widzisz coś w JPG to w RAW możesz poznać więcej
    > prawdy. JPG jest jak odbitka, gdy RAW to coś typu kliszy.

    Tak wiem o tym, JPEG to przede wszystkim kompresja/straty na jakosci,
    dzialanie algorytmu koloryzujacego i ostrzacego itp itd.

    > Zrób ten test z odejmowaniem ciemnej klatki i
    > wtedy się martw. Gorące piksele są mapowane automatycznie w sonym, a
    > właściwie jak pisałem to wymysł minolty odziedziczony przez sony.

    Ok, pisalismy juz w tym watku o tym, ze jezeli na ciemnej klatce
    wystepuje hot piskel i jezeli piksel ten sie swieci na zdjeciu to
    zostaje on permanentnie wyciety, obserwowac to mozna np. przy
    zdjeciach gwiazd. Ciemna klatka nie jest akurat dla mnie swietnym
    rozwiazaniem.

    > Jeśli na CCD nie widzisz tego efektu to coś jest nie tak. Włącz maksymalną
    > czułość i czas i delektuj się - różnica może tylko być w stopniu i
    > dodatkowych ustawieniach.

    No wasnie nie, nie chce wlaczac na najwyzsza czulosc, po to jest mala
    czulosc by nie szumilo, a hot piksele i tak sie swieca. U mnie nie ma,
    na nikonie nie ma, w RAW'ach i powylaczanym jakimkolwiek odszumianiem.

    > Męczę Cię o RAW, bo tego sonego da się ustawić tak by wzmacniał szum.
    > Włącz maksymalne DRO i zdziw się jaka jest różnica przy niskim zakresie
    > tonalnym. Jak na normalnych zdjęciach widzisz ten efekt to musisz
    > przeprowadzić mapowanie - i tak jak pisałem - polega właśnie na
    > dwusekundowym darku.

    Dobra masz swoje zdanie ze to nornalne a ja w swojej empirii uwazam
    ze hot piksele w nowym aparacie sa nienormalne i staram sie kupowac
    takie aparaty by ich nie miec. Sa osoby ktore toleruja a sa osoby,
    ktore nietoleruja. Dzieki za opinie, Rawa widziales, jak uwazasz ze
    cos majstrowane to niech tak juz pozostanie, nie przekonam Cie, Pozdro
    :)

    --
    Maciej K. aka Sesjusz
    www.mkhobby.com