  • 31. Data: 2009-09-09 15:01:00
    Temat: Re: Sony bezlustrowo
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Jeśli przedział radości zaczyna się z chwilą przeczytania newsa o
    > powstaniu nowego, a kończy się z chwilą kupienia owego, to zastanawiam
    > się, czy jest obustronnie zamknięty, czy tylko lewostronnie? :)

    Nie wiem ale powinni się wstrzymać z premierami ;), wtedy wszyscy
    oddadzą się wielkiemu wyczekiwaniu i zapanuje ogólne szczęście. Taka
    nigdy nie kończąca się gra wstępna ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 32. Data: 2009-09-09 16:53:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    > [...]
    > Wiem że to prawda :) tylko LV z 5x czy 10x krotnym powiększeniem bije te
    > wizjery na głowę w moim odczuci.

    Jeżeli pracujesz ze statycznymi motywami, najlepiej jeszcze ze statywem.
    Wtedy faktycznie podglądająć wybrane fragmenty w powiększeniu możesz
    perfekcyjnie panować nad rozkłądem ostrości w kadrze. W pzrypadku motywów
    ruchomych jest jednak już gorzej - gdy podglądasz w powiększeniu ostrość
    fragmentu kadru - tracisz panowanie nad kompozycją całości. Gdy wrócisz z
    kolei do podglądu całego kadru - ocena ostrości robi się znacznie mniej
    precyzyjna:-(. W sytuacji gdy motyw się porusza i zmienia się zarówno kadr
    jak i odległość - masz problem.

    > I taki K7 jest idealny bo ma sensowy
    > wizjer ale zawsze można załączyć LV i zrobić powiększenie które z
    > pewnością się świetnie prezentuje na takim telewizorze.

    Do ideału to mu niestety paru rzeczy jeszcze brakuje - choćby odchylanego
    ekranika LCD bez którego LV traci dużo na funkcjonalności. Osobiście jeszcze
    chętniej powiatłbym obok pryzmatu odchylany EVF (nawet za cenę rezygnacji z
    ekranika LCD).

    > Mam nadzieję że
    > następcy K20D i K200D będą mieć sensowny LV i nie będę musiał używać
    > takich argumentów jak brak histogramu na żywo w zaawansowanym sprzęcie.
    > W końcu Pentax to sprzęt dla prawdziwych fotografów co to mają obiektywy
    > po ojcu i ciemnie w mieszkaniu :). Zresztą komu tu wierzyć i Ty masz
    > ogromne doświadczenie i Kuba. Ja osobiście bardziej skłaniam się ku G1
    > bo wiem że i tak ja jestem największym ograniczeniem, a ta
    > funkcjonalność korci.

    Wszystko zależy od konkretnych potrzeb - w niektórych sytuacjach lepiej się
    sprawdza lustrzanka, w innych wystarczy G1 lub nawet kompakt. Sprzętu
    uniwersalnie najlepszego pod każdym względem nie ma i nigdy nie będzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2009-09-09 17:43:09
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Wszystko zależy od konkretnych potrzeb - w niektórych sytuacjach lepiej się
    > sprawdza lustrzanka, w innych wystarczy G1 lub nawet kompakt. Sprzętu
    > uniwersalnie najlepszego pod każdym względem nie ma i nigdy nie będzie.

    Dokładnie nie ma idealnych rozwiązań. A jeśli chodzi o te nasze aparaty
    to obejrzałem wywiad z Tobą na fototv.pl i najbardziej mnie zaskoczył
    fotoradar ;) no i efekty z niego. Myślałem że twoim głównym narzędziem
    do makro jest lustrzanka a tu proszę. Któregoś roku z okazji świąt
    wystawiłeś kalendarz z makro zdjęciami czy one też były z kompaktów?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 34. Data: 2009-09-09 19:19:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    > Dokładnie nie ma idealnych rozwiązań. A jeśli chodzi o te nasze aparaty
    > to obejrzałem wywiad z Tobą na fototv.pl i najbardziej mnie zaskoczył
    > fotoradar ;) no i efekty z niego.

    Cóż... Klucz do sukcesu to sprzęt dobrze dobrany do zadania i umiejętność
    wykorzystania jego możliwości.

    > Myślałem że twoim głównym narzędziem
    > do makro jest lustrzanka a tu proszę. Któregoś roku z okazji świąt
    > wystawiłeś kalendarz z makro zdjęciami czy one też były z kompaktów?
    > [...]

    Wystawiałem 2x. Kalendarz na 2008r (z owadami) miał chyba wszystkie zdjecia
    z kompaktów. W kalendarzu na 2009r (z kwiatami) większosć była wykonana
    lustrzanką.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 35. Data: 2009-09-09 19:39:48
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Kiedyś zajrzałem z ciekawości w dostepne w sieci raporty finansowe firm
    > - i sądząc po porównaniu rocznych pzrychodów Samsung mógłby bez
    > problemu kupić Sony, Nikona, Canona i jeszcze na parę innych podobnych
    > by mu zostało...

    Zalezy, o czym mowimy. Wszak Samsung to najwiekszy na swiecie konglomerat,
    ktorego liczne oddzialy zajmuja sie w zasadzie wszystkim, od ubezpieczen
    po produkcje podzespolow (w czym Samsung jest zreszta potentatem) i
    elektroniki uzytkowej.

    k,

  • 36. Data: 2009-09-09 21:35:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "KILu" <b...@w...pl> napisał:

> [...]
    > ktorego liczne oddzialy zajmuja sie w zasadzie wszystkim, od ubezpieczen
    > po produkcje podzespolow (w czym Samsung jest zreszta potentatem) i

    Ma też stocznie, całkiem spory dział produkcji zbrojeniowej i jeszcze parę
    innych branż. Sony z kolei wytwórnie płytowe i filmowe. Porównywałem 'Total
    net income' czyli całkowity przychód netto koncernów produkujących również
    sprzęt fotograficzny. Samsung miał zdecydowanie największy, Sony miał o ile
    pamiętam kilak razy mniej niż Samsung, Canon i Nikon to w porównaniu z nimi
    karzełki. Oczywiście to, jaki procent tego całkowitego przychodu pochodzi z
    gałęzi fotograficznej to już zupełnie osobna kwestia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 37. Data: 2009-09-09 22:49:35
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:
    > pamiętam kilak razy mniej niż Samsung, Canon i Nikon to w porównaniu z nimi
    > karzełki. Oczywiście to, jaki procent tego całkowitego przychodu pochodzi z
    > gałęzi fotograficznej to już zupełnie osobna kwestia.

    Nikon sam z siebie to dział koncernu Mitsubishi, tylko dzięki legendzie
    zachował osobną markę. Żeby zachować proporcje to powinieneś porównywać
    Samsunga i właśnie Mitsubishi Group :)

    m.
    --
    KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

  • 38. Data: 2009-09-10 00:51:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:

    > Nikon sam z siebie to dział koncernu Mitsubishi, tylko dzięki legendzie
    > zachował osobną markę. Żeby zachować proporcje to powinieneś porównywać
    > Samsunga i właśnie Mitsubishi Group :)

    Ale takie porównanie ma się nijak do canona czy sonego, które to są
    pojedynczymi i niezależnymi firmami.
    Porównanie działów fotograficznych pewnie wykazałoby że najlepiej to się
    ma canon. Oczywiście możemy sobie gdybać tak tylko :)

    d.

  • 39. Data: 2009-09-10 01:01:02
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Prędzej chyba da sie kupić Samsungowi...

    Samsung prócz aparatów zajmuje się wieloma sprawami. Coś jak Ci od tego
    znaczka "general electrics" czy jakoś tak.
    Porównanie pojedynczej firmy (sony) do grupy samsunga wypada mniej więcej
    jak 1/3. Jednak sony jest bardziej skupione na elektronice, gdy samsung ma
    wszystkiego trochę i daje to po prostu większą sumę. Znaczy to też tyle,
    że inwestycje w specyficzne działy u samsunga będą raczej mniejsze biorąc
    pod uwagę jak dużo ich jest.
    Zresztą raczej mało prawdopodobne jest by w takich pieniądzach była
    możliwa taka inwestycja. Jeśli sony ma się dobrze, to i jego cena byłaby
    odpowiednia, a takimi kwotami samsung nie dysponuje z całą pewnością.
    Sprzedaż samego działu raczej nie ma sensu w oderwaniu od reszty.

    d.

  • 40. Data: 2009-09-10 01:21:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Straszne to wszytko, tyle sztuki nie powstanie, bo nie ma jej jak
    > zrealizować :)

    Nie mając odpowiedniego narzędzia nie powstanie ani sztuka ani gnioty.
    Przy takim aparacie liczę na rozmiar + elementarne opcje, które sprawią,
    że nie będę czuł się tak bardzo ograniczany biorąc ten aparat, a nie duże,
    ciężkie lustro.

    A jak wybierać to z uwzględnieniem pewnych bardzo ważnych cech dla danej
    osoby.
    Już mówiłem nieraz - interesuje mnie w miarę małe body, najlepiej bez
    lampy, może też nie mieć EVF pod warunkiem rozsądnego LCD. Dobrze by było
    gdyby były w tym filmy rozsądnej jakości. Ważną sprawą jest stabilizacja,
    żeby móc podpiąć starsze szkiełka. No i rozsądna cena. Z tego wszystkiego
    mogę się zgodzić na jakiś kompromis.

    A tymczasem każdy z aparatów tego typu ma coś co dyskwalifikuje go dla
    mnie. Nie muszę kupić już teraz, więc sobie poczekam. "Shtuka" tymczasem
    powstaje z lustrzanki, albo nie powstaje jak nie chce mi się jej brać
    (A100+50/1.4 nie jest tak znów wielkie).

    d.