  • 11. Data: 2010-08-24 09:11:12
    Temat: Re: Sony SLT-A55 i SLT-A33 z nieruchomym, półprzepuszczalnym lustrem
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Waldek Godel napisał(a):

    > ech... dzieci dzieci... poczytajcie o Canonie RT

    No ale właśnie się nie sprawdziło i nie przyjęło. Ile to lustro ścina
    światła? Każdego EV szkoda.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 12. Data: 2010-08-24 09:15:33
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 11:11:12 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote(a):

    > No ale właśnie się nie sprawdziło i nie przyjęło. Ile to lustro ścina
    > światła? Każdego EV szkoda.

    Niecałe 1/3EV (dokładnie 30%). Nie wygląda jakby mu to mocno
    zaszkodziło - vide test na dpreview.

    B.

  • 13. Data: 2010-08-24 09:19:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 11:09:48 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > I myślisz, że to może dać jakiś pogląd jak w tych warunkach spisze się
    > nowa matryca sony?

    nie, ale powinno pozwolić dokładnie określić warunki w jakich będzie
    pracować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2010-08-24 09:25:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 11:11:12 +0200, Jan Rudziński napisał(a):

    > No ale właśnie się nie sprawdziło i nie przyjęło. Ile to lustro ścina
    > światła? Każdego EV szkoda.

    Co do sprawdzenia się, to OIDP się sprawdziło, ale nie przyjęło się, bo
    poza szybszą reakcją (o ułamki sekundy) ówcześnie to nie miało żadnych
    innych zalet, a cena oczywiście była sporo wyższa.
    A tamte ułamki sekund gorzej (czyli konkurencja) było i tak sporo lepiej
    niż teraz, więc mało było osób zainteresowanych płaceniem wyższej ceny za
    taką fanaberię.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2010-08-24 09:33:20
    Od: "Kostek Wycirowski" <k...@u...de>

    "Agent" <w...@o...ue>

    > Mniejszy tylko odrobinę, cichszy to pewnie ostatnie na co sie zwraca uwagę
    > ( w końcu i tak 80 % osób w kompaktach ma włączony dźwięk migawki).

    Swego czasu (za głębokiej komuny) pracowałem w OBRRO w Dzierżoniowie. Dla
    ciekawych (Ośrodku Badawczo Rozwojowym Radiofoni Odbiorczej). Co prawda ich
    badania polegały głównie na kopiowaniu zachodnich rązwiązań, ale jeden z
    "inżynierów" - odpowiedzialny za radia klasy popularnej twierdził, że
    wysokie tony i tak nie są potrzebne "bo 80% i tak skręca basy na maxa".
    A ty chyba nie widziałeś, co wyprawiają biedni fotografowie na koncertach
    prawdziwej muzyki (tzn. takiej gdzie ważny jest dzwięk, a nie ryk), na
    zawodach np bilarda, a nawet podczas golfowania. Czasami klapnięcie lustra
    jest po prostu świętokradztwem. A ja do dzisiaj nie mogę zrozumieć, dlaczego
    cyfrowe aparaty posiadają lustro. Bo mam wrażenie, że tylko dla snobów, co
    chcą tym "klapaniem" szpanować. Sam używam Alphy SOnego, ale zawsze targam
    ze sobą taką troche lepsiejszą małpkę Canona, właśnie na takie "ciche"
    okazje. A może teraz nie będę musiał. Dla mnie takie "cuś" jest poważną
    alternatywą.

  • 16. Data: 2010-08-24 09:37:31
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Agent napisał(a):
    > Mniejszy tylko odrobinę, cichszy to pewnie ostatnie na co sie zwraca
    > uwagę ( w końcu i tak 80 % osób w kompaktach ma włączony dźwięk
    > migawki).

    Trochę mniejszy, trochę cichszy. Po prostu kolejne dwa małe powody do
    upgrade'u. Rewolucją jest NEX, dla tych co jednak nie chcą rewolucyjnie
    jest coś pośredniego, czyli SLT. Co ciekawe, chwilowo Sony ma najszerszy
    wybór koncepcji korpusów z wymiennymi obiektywami: DSLR-y FF i APS-C,
    SLT, EVIL. Stać ich widocznie na obstawienie różnych możliwości,
    wypuszczenie balonów w różnych kierunkach i wybadanie, która koncepcja
    chwyci. Tylko się cieszyć, że mają odwagę eksperymentować.

    > Jak ma to być technologia rozwojowa to nie powinna byc
    > nastawiona tylko na tych co juz maja szkła do alfy.

    W ten sposób to żadna technologia nie jest rozwojowa, bo każda kiedyś
    zostanie zastąpiona inną. Dla klienta kupującego TERAZ ma znaczenie
    wybór TERAZ.

    --
    Mirek

  • 17. Data: 2010-08-24 09:49:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-24 11:25:28 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > Co do sprawdzenia się, to OIDP się sprawdziło, ale nie przyjęło się, bo
    > poza szybszą reakcją (o ułamki sekundy) ówcześnie to nie miało żadnych
    > innych zalet, a cena oczywiście była sporo wyższa.

    Ułamki sekund? RT to był taki prototyp (zrobili tego raptem kilkanaście
    tys. sztuk), choć i tak jego 5 fps jak na tamte czasy i przy tej
    wielkości body było dużym osiągnięciem. Za to RS miał niebotyczne 10
    fps z AFem, nieosiągalne w tamtym czasie u konkurencji.

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-08-24 09:58:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 11:49:53 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > wielkości body było dużym osiągnięciem. Za to RS miał niebotyczne 10
    > fps z AFem, nieosiągalne w tamtym czasie u konkurencji.

    Nie rozumiesz... RT w nazwie było od Real Time - chwalono sie, że skrócono
    shutter lag bo nie trzeba było lustra najpierw podnosić. I tu była jego
    teoretyczna zaleta.
    Akurat fps nie było problemem z powodu takiego czy innego lustra, bo OIDP
    to były jakieś lustrzanki które po prostu trzymały lustro podniesione w
    najszybszym trybie (co oczywiscie bardzo utrudniało celowanie)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 19. Data: 2010-08-24 10:03:08
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W ten sposób to żadna technologia nie jest rozwojowa, bo każda kiedyś
    > zostanie zastąpiona inną. Dla klienta kupującego TERAZ ma znaczenie

    Chodziło mi o to czym mam sie kierować potencjalny nabywca "stałego lustra".
    Bo wg mnie ma ono jedynie wady z obu pośrednich rozwiązań czyli DSLR i
    bezlusterkowiec (BL) + dodatkowa strata 1/3 EV. I tak jak ktoś chce:
    - miec ciszę - moze wybrac BL - poza tym cecha na której zależy nielicznym
    - mieć EVF - BL
    - małe wymiary - BL
    - szybki AF - DSLR
    - opcja cisza + szybszy AF + nieco mniejsze wymiary czyli to co ma nowe Sony
    a nie mają łącznie pozostali to nie jest moim zdaniem jakiś duży "target".

  • 20. Data: 2010-08-24 10:25:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-24 11:19, Waldek Godel pisze:

    > nie, ale powinno pozwolić dokładnie określić warunki w jakich będzie
    > pracować.

    Niby w jaki sposób?