  • 41. Data: 2010-08-24 12:27:47
    Temat: Re: Sony SLT-A55 i SLT-A33 z nieruchomym, półprzepuszczalnym lustrem
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 14:24:33 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Czyli wszelcy redaktorzy testujący każdy nowy samochód trwonią czas na
    > darmo, bo wystarczyłoby sięgnąć do tabelek i se poprzeliczać? Zaiste,
    > fascynujące wnioski.

    dlaczego na darmo? te wszystkie wycieczki i imprezy w drogich hotelach
    fundowane przez producentów, te gadżety i inne łapówki... A później
    jeszcze pensja z tego leci. Żyć nie umierać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 42. Data: 2010-08-24 12:29:24
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Czyli wszelcy redaktorzy testujący każdy nowy samochód trwonią czas na
    > darmo, bo wystarczyłoby sięgnąć do tabelek i se poprzeliczać? Zaiste,
    > fascynujące wnioski.

    Zaiste, wnioski trzeba umieć wyciągać.
    Nie potrafię Ci tego prościej wytłumaczyć.
    Proponuję: PASS.

    --
    Mirek

  • 43. Data: 2010-08-24 12:30:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-24 14:21:56 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > Na szczęście lustro nie ma jeszcze skrzyni biegów, więc można się spokojnie
    > spodziewać, że tak samo jak w Canonie 1/3 światła pójdzie do wizjera, a 2/3
    > do matrycy

    To zajrzyj proszę jeszcze raz do szklanej kuli i napisz czy ma to
    realny wpływ na tor obrazowania i jeśli tak, to jaki, - rozdzielczość,
    artefakty, specyficzne kombinacje optyki/światła, zakłócanie
    telecentryczności przy szerokich kątach itp.

    de Fresz

  • 44. Data: 2010-08-24 12:42:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-24 14:27:47 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > dlaczego na darmo? te wszystkie wycieczki i imprezy w drogich hotelach
    > fundowane przez producentów, te gadżety i inne łapówki... A później
    > jeszcze pensja z tego leci. Żyć nie umierać.

    Nic tylko zostać takim redaktorem. Ale już pomijając ocenę fachowości i
    tzw. obiektywizmu dziennikarskiego, który w opinii wielu nie istnieje,
    to wyobraź sobie że jednak są różnice praktyczne, nierzadko zauważalne
    dla zwykłego śmiertelnika i nie da się ich określić tylko na podstawie
    tabelki z danymi technicznymi, nie ważne jak szczegółowej.

    de Fresz

  • 45. Data: 2010-08-24 12:44:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 14:42:52 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > dla zwykłego śmiertelnika i nie da się ich określić tylko na podstawie
    > tabelki z danymi technicznymi, nie ważne jak szczegółowej.

    tak, wiem, bardziej soczyste dolne partie i wyraźniejsze soprany.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 46. Data: 2010-08-24 12:47:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 14:30:41 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > artefakty, specyficzne kombinacje optyki/światła, zakłócanie
    > telecentryczności przy szerokich kątach itp.

    dokładnie taki jak przymknięcie przysłony o odpowiednio 1/3 i 2/3 działki,
    drogi Watsonie.
    Ewentualnie dokładnie taki jak zastosowanie szarego filtra o odpowiednim
    stopniu tłumienia, co nawet lepiej oddaje sytuację, bo odpada zmiana
    sposobu w jaki obiektyw rysuje obraz.
    Prawda jakie to skomplikowane? Prawdziwe rocket science, nie sądzisz?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 47. Data: 2010-08-24 13:09:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-24 14:47:18 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > dokładnie taki jak przymknięcie przysłony o odpowiednio 1/3 i 2/3 działki,
    > drogi Watsonie.

    Nie wiedziałem że przesłonę umieszcza się między soczewkami a medium
    rejestrującym.

    > Ewentualnie dokładnie taki jak zastosowanie szarego filtra o odpowiednim
    > stopniu tłumienia, co nawet lepiej oddaje sytuację, bo odpada zmiana
    > sposobu w jaki obiektyw rysuje obraz.

    Nie spotkałem jeszcze filtra mocowanego pod kątem i za obiektywem, ale
    to pewnie dlatego, że mało widziałem

    > Prawda jakie to skomplikowane? Prawdziwe rocket science, nie sądzisz?

    Trzymam Cię za słowo.

    de Fresz

  • 48. Data: 2010-08-24 13:33:57
    Temat: Re: Sony SLT-A55 i SLT-A33 z nieruchomym, pĂłĹ?przepuszczalnym lustrem
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > "Radykalnym rozwiązaniem wszystkich tych trudności mógłby się okazać
    > japoński pomysł zastosowania lustra półprzezroczystego w postaci błony
    > grubości 0,02 mm z tworzywa sztucznego, pokrytej jednomikrometrową
    > warstewką siarczku cynku. Lustro takie zastosowano w r. 1965 w
    > aparacie Canon Pellix. Odbija ono 30% światła na pryzmat celownika i
    > przepuszcza 70% w kierunku błony. Należy przypuszczać, że jakieś
    > niedoskonałości tego systemu zapobiegły jednak szerszemu jego
    > rozpowszechnieniu."
    > (Andrzej Voellnagel "Fotoleksykon dyskusyjny")

    Wtedy wielkim problemem było też pewnie korzystanie z ciemnego
    obrazu w wizjerze z tych 30% światła - oko nie potrafi kumulować i
    wzmacniać, dlatego Sony zastosowało EVF, który lepiej potrafi obrobić
    dostarczany obraz, choć w znacznie gorszej rozdzielczości i z lagiem.

    Z kolei rozwiązaniem systemowego problemu z brudzeniem stałego
    lustra mogłoby być zamknięcie wraz z matrycą za szczelną szybą jak w
    kompaktach (dodatkowa utrata jakości światła na szkle). Z jakichś
    powodów Sony nie skorzystało z tej możliwości - stałe lustro można tu
    podnosić np. do czyszczenia matrycy.
    Jak wygodnie, pewnie i bezstresowo czyścić stałe lustro wciąż jednak
    nie wiem.

    [mr.]

  • 49. Data: 2010-08-24 13:49:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 13:44:48 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > tak, wiem, bardziej soczyste dolne partie i wyraźniejsze soprany.

    Ktoś cię podmienił na XX YY, czy ty tak sam z siebie?

  • 50. Data: 2010-08-24 18:02:49
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.08.2010 13:52, JD pisze:

    > A nie jest?? Po co w takim razie wymyślono tą,
    > jak jej tam, telecentryczność?

    Pewnie, żeby częściej czyścić matrycę ;) Przy obiektywie telecentrycznym
    paprochy powinno być bardziej widać.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl