  • 1. Data: 2009-08-03 11:16:07
    Temat: Sony Alfa 300 obiektyw Sony DT 18-70 + obiektyw Sony DT 55-200 czy Nikom D5000 + obiektyw AF-S DX 18-55 VR
    Od: Łukasz <p...@w...pl>

    Witam!

    Mam do Państwa pytanie i potzrebuję porady. Jestem amatorem nie robie
    profesjonalnych zdjęć. Chciałem kupić lustrzanke na różnego rodzaju imprezy
    okolicznościowe i wyjazdy wakacyjne z rodziną i wacham się między Nikonem
    D5000 + obiektyw AF-S DX 18-55 VR za 2900zł i Sony Alfa 300 obiektyw Sony DT
    18-70 + obiektyw Sony DT 55-200 za 2400zł. Soby jest w bardzo atrakcyjnej
    cenie i do tego dostaje 2 obiektywy o nie najgorszej ogniskowej. Ale chodzi
    mi o aparat którym będę mógł robić ladne zdjęcia w każdym sklepie doradzją
    co innego. W jednym sonbego bo jest w dobrej cenie ma lepszy live view i
    stabilizjacje w body a w innym nikoma. Proszę o pomoc i doradzenie.

    Pozdrawiam i dziękuję

  • 2. Data: 2009-08-03 11:21:44
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Łukasz wrote:

    > Pozdrawiam i dziękuję

    każdy Ci poleci to co ma - a ja z tych dwóch wybrałbym Nikona :) Chociaż
    każdym aparatem zrobisz dobre zdjęcia ;-)

  • 3. Data: 2009-08-03 11:38:06
    Od: Łukasz <p...@w...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@u...eu> napisał w wiadomości

    > każdy Ci poleci to co ma - a ja z tych dwóch wybrałbym Nikona :) Chociaż
    > każdym aparatem zrobisz dobre zdjęcia ;

    Nio tak ale dla czego? Chciałbym poznać wszystkie zalety i wady tych
    aparatów. Jak mam wydać tyle pieniążków to już na coś dobrego chciałbym.

  • 4. Data: 2009-08-03 11:53:15
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Łukasz wrote:

    > Nio tak ale dla czego? Chciałbym poznać wszystkie zalety i wady tych
    > aparatów. Jak mam wydać tyle pieniążków to już na coś dobrego chciałbym.

    bo Sony to szumofon (szczególnie wysokie ISO są obrzydliwe) :) bo Sony
    robi wszystko - od telewizorów po radia samochodowe, bo ktoś kiedyś
    pisał, że Sony ma gorszy AF :) z zalet to stabilizacja matrycy w body i
    możliwość wykorzystania szkieł Minolty.

    bo Nikon to marka i top w dziedzinie fotografii (wyluzuj ;) ja mam
    Canona) - bo
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Compare-cameras/(appareil1)/307|0/(appareil2
    )/320|0/(onglet)/0/(brand)/Sony/(brand2)/Nikon
    i bo
    http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?met
    hod=sidebyside&cameras=nikon_d5000%2Csony_dslra300&s
    how=all

    Wydaje mi się że taniej kupisz szkła do Nikona i do kilku tyś. za
    obiektyw jakość Nikonowskich szkieł będzie o wiele lepsza, ale mogę się
    mylić jak zwykle zostane zjechany :)

    pozdry :D

  • 5. Data: 2009-08-03 11:55:05
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Nio tak ale dla czego? Chciałbym poznać wszystkie zalety i wady tych
    > aparatów. Jak mam wydać tyle pieniążków to już na coś dobrego chciałbym.

    1) Lustrzanka to kałasznikow wśród aparatów. Idziesz na wojnę ?
    2) Jak już bardzo cię ciśnie na taki sprzęt to kup coś używanego, np.
    http://allegro.pl/item700983426_nikon_d40_nikkor_18_
    55mm_duzo_wiecej_okazja.html
    3) Jak kupisz kompakt za 1000 zł to będziesz go wykorzystywał w 50%

    PS

    Wiesz na czym polega konsumpcjonizm ?
    Na tym, że człowiek nie ma nic do powiedzenia i zaczyna wyrażać siebie
    poprzez to co kupuje.

  • 6. Data: 2009-08-03 12:38:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Wszystkie aparaty z tej samej półki (szczególnie aparatów dla
    początkujących) są mniej więcej tak samo dobre ! Jeśli nie będą
    wychodzić ci zdjęcia, to na 99% będzie to twoja wina.

    Są 3 istotne różnice między tymi aparatami:
    - tryb LV (Live View), a właściwie sposób w jaki pracuje LV w jednym a w
    jaki w drugim aparacie
    - zakres odchylania ekranu LCD
    - system

    Reszta różnic jest drugorzędna i przeważnie związana z tym, że wiążesz
    się z jednym lub drugim systemem. Kupując jakąś lustrzankę, wiążesz się
    z firmą(a właściwie z systemem firmy) poprzez akcesoria potrzebne do
    aparatu - obiektywy, lampy błyskowe itp są niewymienialne między
    aparatami z różnych systemów. Nie pożyczysz od kolegi Nikoniarza,
    Canoniera, Pentaksiarza, Olympusowca obiektywu, w przypadku wyboru Sony
    nie będziesz mógł nawet pożyczyć lampy do pracy w manualu.

    Jeśli jednak twoim docelowym zestawem ma być aparat + 2 kitowe
    obiektywy, to nie masz się czym przejmować. Jak będziesz chciał za 2-3
    lata zacząć się rozwijać, to i tak marketing pewnie sprawi, że będziesz
    odczuwał potrzebę kupna nowego sprzętu, a na ten zestaw nie będziesz
    zwracał już uwagi i opylisz go w całości na Allegro. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-08-03 14:49:22
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Łukasz <p...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > co innego. W jednym sonbego bo jest w dobrej cenie ma lepszy live view i
    > stabilizjacje w body a w innym nikoma. Proszę o pomoc i doradzenie.

    Sony ma lepszy live view, stabilizację każdego obiektywu, a Nikon ma ekran
    odchylany w każdej płaszczyźnie i lepszą matrycę (CMOS). W zestawie Sony masz
    2 obiektywy, z których dłuższy pewnie będziesz używać rzadziej, ale pewnie się
    przyda. W Nikonie za to obiektyw podstawowy (18-55mm) jest wyższej jakości.
    Wybór należy do Ciebie.
    Obydwa zestawy są niezłe, ja mam A300 i sobie chwalę. Na Nikona bym nie
    zamienił z 2 powodów: mam stabilizację każdego obiektywu (ostatnio kupiłem
    tanią Sigmę), a poza tym świetny LiveView. Ta opcja jest w A300 tak dobra, że
    rzadko przełączam na wizjer, bo mam większą swobodę kadrowania. Matryca CCD z
    Sony mi nie przeszkadza, nie jest aż tak zła. Trochę gorsze daje zdjęcia z
    wysokich czułości, ale wtedy zawsze wyłączam sprzętowe odszumianie i wywołuję
    zdjęcia z formatu RAW. Raz zrobiłem nawet próbę na ISO12800 (tzw. "ciągnięcie
    w Photoshopie" :-) ) i dało się to wywołać :-)
    To tyle, jeśli chodzi o użytkowanie Sony. Nikon też jest niezgorszy, więc - ty
    decydujesz :-)

    Maciej