  • 1. Data: 2009-08-03 10:43:22
    Temat: Usuwanie zarysowań na obudowie aparatu
    Od: vogl <f...@u...com>

    Witam

    Mam kompakcik z dość głęboko zarysowana obudową (plastik). W jaki sposób
    można wypolerować obudowę w miejscu zarysowania aby zminimalizować ślady
    rys a jednocześnie nie pogorszyć wyglądu. Myślałem o jakimś papierze
    drobnoziarnistym ale może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie i
    podzieliłby się wiedzą.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2009-08-03 11:40:24
    Temat: Re: Usuwanie zarysowań na obudowie aparatu
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 3 Sie, 12:43, vogl <f...@u...com> wrote:
> [...]
    > rys a jednocześnie nie pogorszyć wyglądu. Myślałem o jakimś papierze
    > drobnoziarnistym ale może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie i

    Moja doświadczenia są następujące: o ile nie sprzedajesz to rysy
    zostawić.
    Możesz spróbować pastą polerską ale lepiej

  • 3. Data: 2009-08-03 12:14:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Aug., 12:43, vogl <f...@u...com> wrote:
> [...]
    > rys a jednocześnie nie pogorszyć wyglądu. Myślałem o jakimś papierze
    > drobnoziarnistym ale może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie i

    ja to robie w ten sposob

    najpierw drobny papier 1000 , leciutko betz przesady zeby wygladzic
    rysy
    potem pasta polerska UNIPOL

    nie ma sladu , ale daje jesli za d´lugo polerowane polysk.
    jesli chcesz zmatowic do papier jeszcze drobniejszy ok 2400 zamiast
    pasty

  • 4. Data: 2009-08-03 13:09:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    vogl wrote:
> [...]
    > Myślałem o jakimś papierze drobnoziarnistym ale może ma ktoś jakieś
    > doświadczenia w tym temacie i podzieliłby się wiedzą.

    tylko po diabła to robić, to przeciez jest przedmiot, tylko przedmiot a nie
    dzieło sztuki.

  • 5. Data: 2009-08-03 14:50:21
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "vogl" napisał
> [...]
    > Myślałem o jakimś papierze drobnoziarnistym ale może ma ktoś jakieś
    > doświadczenia w tym temacie i podzieliłby się wiedzą.
    przyzwyczaj się. większość obudów jest czymś tam pokrywana (malowana?),
    musiał byś wypolerować całą obudowę, a rysa jest głęboka i nie wiem czy
    chce ci się w to bawić ;)

  • 6. Data: 2009-08-03 16:01:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    vogl wrote:
    > Mam kompakcik z dość głęboko zarysowana obudową (plastik). W jaki sposób
    > można wypolerować obudowę w miejscu zarysowania aby zminimalizować ślady
    > rys a jednocześnie nie pogorszyć wyglądu.

    Lepiej nie kombinuj. Mam w pracy dostep do roznych narzedzi nadajacych sie
    do polerowania roznych powierzchni (metal, ceramika, akryle...) i z moich
    doswiadczen wynika, ze tylko niektore rodzaje tworzyw da sie wypolerowac -
    a nawet wtedy efekt moze byc kiepski, bo nie uda Ci sie odtworzyc faktury
    (obudowa raczej nie jest wypolerowana "na lustro"). Dodatkowo wiele
    gadzetow ma obudowe lakierowana albo pokryta farba - wowczas polerowanie
    nie jest w ogole mozliwe (przynajmniej jesli rysa jest gleboka).

    k,

  • 7. Data: 2009-08-03 21:18:13
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 3 Sie, 18:01, "KILu" <b...@w...pl> wrote:
    > (obudowa raczej nie jest wypolerowana "na lustro"). Dodatkowo wiele
    > gadzetow ma obudowe lakierowana albo pokryta farba - wowczas polerowanie
    > nie jest w ogole mozliwe (przynajmniej jesli rysa jest gleboka).

    W zasadzie powinniśmy (autor powinien) ustalić co to jest głęboka
    rysa.

  • 8. Data: 2009-08-04 15:05:13
    Od: vogl <f...@u...com>

    Dzięki Wszystkim za porady i sugestie.
    Liczę się z tym że ślad po rysach pozostanie tym bardziej że obudowa
    jest pokryta farbą więc każda polerka grozi jej starciem.
    Zależy mi przede wszystkim na usunięciu bruzd które powstały po
    zarysowaniu obudowy bo rzucają się one dość mocno w oczy a poza tym
    obecnie obudowa w tym miejscu jest dość łatwo narażona na zabrudzenie.
    Myślę że papier drobnoziarnisty rozwiąże problem, a powstałe wytarcie
    farby nie będzie przeszkadzać gdyż znajduje się ono w miejscu gdzie i
    tak obudowa się wyciera w trakcie normalnej eksploatacji.
    P.S.
    Aparatu nie zamierzam sprzedawać.