  • 1. Data: 2009-08-03 13:10:52
    Temat: Canon 5D + Sigma 28-70/2,8 EX
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Witajcie,

    Moj wiekowy juz obiektyw Sigma 28-70/2,8 EX, krorego uzywalem z korpusem
    analogowym byl do zaakceptowania. Zadna rewelacja oczywiscie ale ok. Po
    zapieciu do puszki z mala matryca (400D) jest bardzo nedzny.

    Czy jezeli go podepne do 5D to bedzie podobnie przecietne jak w analogu czy
    kicha jak na kropie?

    Mam porownanie 17-40/4L z ww szklem na analogu oraz na cyfrze z cropem. W
    obu przypadkach jest roznica. Wyczytalem, ze 17-40/4L na 5D jest bardzo mile
    w porownaniu do cropa (czyli poprawa). Czy ta sama poprawa bedzie miala
    miejsce dla Sigmy jak w temacie?

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas

  • 2. Data: 2009-08-03 13:55:25
    Temat: Re: Canon 5D + Sigma 28-70/2,8 EX
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Aug., 15:10, "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> wrote:
> [...]
    > w porownaniu do cropa (czyli poprawa). Czy ta sama poprawa bedzie miala

    znam odpowiedz na to pytanie , ale nie jest ona jednoznaczna ;-)

    trzeba znac przyczyne dlaczego nie wspolpracuje dobrze z 400d.
    mam obiektywy z tego okresu ( nie dokladnie ten ) ale powiedzmy o
    porownywalnej rozdzielczosci i na tej wielkosci matrycy jest calkiem
    dobrze,
    mimo 2, 3 krotnie nizszej rozdzielczosci wzglednej obiektywu niz
    obiektywow aktualnych , jest ona wciaz na tyle wysoka ze zdjecie jest
    calkiem , calkiem

    widze 2 przyczyny dlaczego nie jest najlepiej

    1- brak telecentrycznosci , ten obiektyw szczegolnie na szerokim kacie
    bedzie wpspolpracowal z matryca 400 d nie najlepiej
    2- niezbyt idealne ostrzenie.

    .w formacie FF :

    ad 1 telecentrycznosc odgrywa nieco mniejsza role, rozdzielczosc
    wzgledna rowniez , pod tym wzgledem winno byc lepiej
    ad 2 w FF krazek rozproszenia jest nieco wiekszy a wiec i tolerancja
    na bledy ostrzenia jest wieksza.

    wydaje mi sie ze pkt 2 jest decydujacy . Jesli sprawdzisz obiektyw na
    precyzje ostrzenia FF /BF i wyjustujesz to daje glowe ze bedzie lepiej
    i obiektyw da sie uzyc z dobrym skutkiem.

    XXX

  • 3. Data: 2009-08-03 14:04:14
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > precyzje ostrzenia FF /BF i wyjustujesz to daje glowe ze bedzie lepiej
    > i obiektyw da sie uzyc z dobrym skutkiem.

    Podziekowania za pomoc! Tak sobie ciuchutko myslalem, ze na FF 'pojdzie' ok.
    I to jest obiecujace bo jak sie juz szarpne na ta puszke to chwilowo bede
    unikal dalszych wydatkow na szkla. EF 17-40/4L to i tak bedzie podstawa.
    Dluzsze szklo bardziej okazyjnie uzywane wiec tez wymagania mniejsze.

    Na 400D zalozylem na chwile tylko ta sigme (korpus kolegi). Nie robilem
    precyzyjnych testow a tylko pstryknalem iles tam klatek. Porownywalem do
    kita 18-55 i generalnie bylo bardziej mydlo. Jak piszesz przyczyn moze byc
    kilka ale nie do konca wiem jakich.

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 4. Data: 2009-08-03 14:08:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > kita 18-55 i generalnie bylo bardziej mydlo. Jak piszesz przyczyn moze byc

    ja ma z tego okresu obiektyw 28-105 powiedzmy porownywalny
    jakosciowo, wlasciwie troche slabszy.

    otoz po wyjustowaniu pracuje tak na formacuie aps-c ze w praktyce nie
    ma roznicy do elki.

    ze starsza matryca , klasy porownywlanej z c400d pracowal ten
    obiektyw tragicznie.

    krotko mowiac te tanie trojcyfrOwe canony nie chca pracowac z
    obiektywami od analogow , niewiele mozna tutaj zrobic.

    podpialem te obiektywy pod wyzszy model i pracuja wysmienicie.
    mysle , ze bedziesz mial z tego obiektywu jeszcze pocieche ,-)

    xxx

  • 5. Data: 2009-08-03 14:11:55
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > podpialem te obiektywy pod wyzszy model i pracuja wysmienicie.
    > mysle , ze bedziesz mial z tego obiektywu jeszcze pocieche ,-)

    No to jezeli uda mi sie kupic puszke (pracuje nad tym ;) to jest szansa, ze
    to szklo jeszcze mi troche posluzy. Oby ....

    A tak zapytam naiwnie ... nie ma kto w okolicach Slaska 5D to popstrykania
    przez kilka minut? Jakos bym sie zrewanzowal .......

    Ptas

  • 6. Data: 2009-08-03 14:19:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > A tak zapytam naiwnie ... nie ma kto w okolicach Slaska 5D to popstrykania
    > przez kilka minut? Jakos bym sie zrewanzowal .......

    z tym ze uwazam , ze szansa ze powinenies ten objektyw dac wyjustowac
    w warsztacie z okreslonym korpusem jest duzo wieksza niz szansa ze
    justacja nie bedzie konieczna.
    ale moze bedziesz mial szczescie czego serdeznie zycze.