    Subject: Re: Sokratesa cd (2)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5eca61a2$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5eca6b03$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sun, 24 May 2020 18:20:51 +0200

    W dniu 24.05.2020 o 14:39, cef pisze:

    > Ci, którzy w tym wypadku obdzielają winą ofiarę, to też margines.

    Problem polega na tym, że wcale nie margines - ilu masz aktywnych
    użytkowników? 30? A ile tekie głupie teksty wygłaszało, że gdyby uważał
    to by żył? Pięciu co najmniej. To znaczy że ta grypa to co najmniej
    dwucyfrowy procent.

    Ty też mówiłeś, że wystarczy 100 metrów patrzeć a wychodzi ponad 300.

    > Ale zauważ, że ofiara niewiele robi, żeby nią nie być i ja bardziej w
    > tym kierunku zmierzam. I tam widzę rozwiązania, które pozwoliły by
    > uniknąć 90% z tych zdarzeń.

    I się unika. Gdyby piesi włazili na oślep to tych ofiar byłoby o rząd
    wiekości więcej.

    > Czy zauważenie takiego drobiazgu też uważasz za obdzielanie
    > winą ofiary? Na tym filmie z Sokratesa trudno mówić o winie pieszego,
    > ale wyraźnie widać, że szli bez patrzenia.

    Na tym gdzie głowa pieszych to rozmyty pixel?

    > W praktyce obserwuję jak ludzie wchodzą nawet na zielone dla pieszych -
    > bez patrzenia - a jak jakiś spóźniony będzie przejeżdżał, to zostaną
    > skasowani w sumie przez pojazd opuszczający skrzyżowanie.
    > (o jego umocowaniu prawnym pewnie nie wie żaden pieszy)

    A ty zatrzymujesz się przed zielonym i wychodzisz z samochodu, żeby
    sprawdzić czy szwagier nie jedzie? Z tym opuszczającym skrzyżowanie to
    trochę pojechałeś - albo wjechał na czerwonym, albo utknął i wtedy
    raczej zatrzymuje się "w miejscu".

    --
    Shrek