    Subject: Re: Sokratesa cd (2)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <X...@1...0.0.1>
    <5eca492a$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 24 May 2020 15:09:04 +0200

    W dniu 2020-05-24 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie mam pojecia.
    > Potrafie sobie wyobrazic, ze ktos taki wyłoni sie nagle zza innego
    > pojazdu i nie zauwaze go.
    > Bo po miescie chodze uwaznie, ale mimo wszystko jak normalny człowiek a
    > nie jak przestraszone zwierze.
    > Ale ja to ja - jak miałbym wysłac na ulice rozkojarzonego nastolatka?
    > Albo 80 letnia babcie?

    No ale ja jestem często pieszym i kojarzę
    może ze dwa przypadki takiego wariactwa,
    więc to nie jest na codzień, że na każdym skrzyżowaniu czyha debil.

    > Serio? Debil jezdzacy po miescie 140 (bo go stac na mandaty) zaryzykuje
    > pobyt w wiezieniu zeby tylko moc pomykac 140?
    > Rozumiem za pierwszym razem kiedy posiedzi np tydzien. Ale za drugim
    > razem jak powiedzmy bedzie mu groził miesiac? widze ze masz o takich
    > osobnikach jeszcze gorsze zdanie niz ja...

    A co jest z tymi, którzy jadą wypici?
    Jakieś kary działają na nich?

    Podstawowa w materii działania prawa jest nieuchronność kary.
    To też statystycznie, bo czasem ta kara nie ma jakiegoś specjalnego
    znaczenia dla danego osobnika.
    Nie mam akurat tendencji do łamania prawa na drodze, ale
    jak kilka razy zapłaciłem w DE mandaty za przekroczenie
    prędkości 62/60 albo 53/50 czy na autostradzie 108/80
    to działa trochę wychowawczo. Nie na każdego od razu, ale
    ogólnie zachowań marginalnych jest tam proporcjonalnie mniej.

    PS
    Podobnie jest w materii księgowo/podatkowej - mam kontakty z niemieckimi
    przedsiębiorcami i oni zawsze byli zdziwieni idiotycznymi,
    restrykcyjnymi przepisami u nas -podczas gdy u nich nikt tak nie robi,
    bo za to jest jakaś tam kara i jak kogoś złapią,
    to jest utrata wielu praw i jakieś straszne sankcje i to się egzekwuje a
    nie tylko
    mówi o tym - tak jak u nas.