    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Sat, 16 Jul 2011 13:55:34 +0100
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <ivico7$vmc$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivjva9$tgi$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivmngo$1qv$1@news.onet.pl> <4e1ff0e5$1@news.home.net.pl>
    <e...@e...googlegroups.com>
    <4e2056e9$1@news.home.net.pl>
    <8...@f...googlegroups.com>
    <4...@n...home.net.pl> <ivqdku$jkb$1@inews.gazeta.pl>
    <4e20e583$1@news.home.net.pl>

    On 16/07/2011 02:12, lolo wrote:

    > przyznanie ochrony dla słów powszechnych jako znaków towarowych (fb,
    > t-online)

    Znaki towarowe to zupełnie co innego niż patenty.

    > ok, szczególne połączenie, szczególne działanie czyli klonowanie całych
    > mechanizmów i zastosowań jest oczywiście łamaniem patentów ale to nie
    > takie przypadki są zazwyczaj problematyczne - gorsze są uogólnione,
    > inaczej opisujące mechanizmy już wcześniej istniejące, którym przyznaje
    > się patent jak np. "in-app upgrade" - czy przed 1992 nie było programów,
    > w których wyższą funkcjonalność (demo->full) uzyskiwało się przez
    > wpisanie kodów?

    Nie wiem. Jeśli były, to oczywiście ewentualny patent obejmujący to samo
    jest nieważny.

    > albo http://www.osnews.com/story/24955/ (HTC v. Apple)

    No, tam jest napisane, że sędzia widzi naruszenie patentu, a koleś co
    napisał ten artykuł się nie zgadza, bo uważa że patenty powinny być
    nieważne. Ja akurat nie mam zdania.

    > ogólnie chodzi o tzw. patentowy trolling

    To akurat wynika z samej istoty systemu patentowego, ale za to patenty
    chronią wynalazców. To tak samo jak z prawem cywilnymm w ogóle: z samej
    jego strutury wynika, że każdy może pozwać każdego o cokolwiek, albo
    zagrozić pozwem. A w dodatku sąd czasem zasądzi tak, że ktoś sięę będzie
    czuł pokrzywdzony.