    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Wed, 13 Jul 2011 14:38:00 +0200

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Po pierwsze, wydaje mi się, że nie masz racji. Wskaż podstawę prawną.

    Na co? Na to, że mogę przegrać koledze płytę CD? Art.23 wiadomej ustawy.
    Że dla oprogramowania to nie działa? Art.77

    >Po drugie, dozwolny użytek nie ma nic wspólnego z tym, czy egzemplarz
    >utworu jest obiektem fizycznym, czy nie: np. w przypadku muzyki takie
    >same prawa dotycza płyt CD, co plików MP3.

    Oczywiście. Co wciąż nie zmienia tego, że nie mogę komuś skopiować
    oprogramowania.

    >Z kolei oprogramowanie jest częściowo wyłaczone spod dozwolonego
    >użytku bez względu na to, czy jest na płycie CD, czy nie.

    Owszem. Dlatego piszę, że oprogramowanie (m.in. przez wyłączenie
    dozwolonego użytku) jest traktowane po części jak fizyczny obiekt, a nie
    jak utwór. Niezależnie od tego, czy jest na płycie, czy serwerze www.

    (co ciekawe, do oprogramowania wciąż stosuje się Art 51, co oznacza, że
    wszelkie zakazy dalszej odsprzedaży egzemplarza oprogramowania są
    bezskuteczne; chociaż oczywiście do tego dochodzą wszelkie zabawy
    z prawem do użytkowania takiego egzemplarza)
    --
    | http://epsilon.eu.org/ |