  • 1. Data: 2009-05-24 20:40:22
    Temat: Śmieci na zdjęciach A100
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Witam!
    Zaobserwowałem mało ciekawą rzecz. Gdy robię zdjęcia z przysłoną rzędu
    22, a co za tym idzie z długim czasem na zdjęciach widać jakieś
    ciemniejsze plamki, zawsze w tych samych miejscach na zdjęciu. Gdy robię
    zdjęcia normalnie (około F8) plamek nie ma.
    Zastanawia mnie:
    1. Dlaczego tak jest.
    2. Co czyścić matrycę czy obiektyw.
    Ma ktoś jakąś teorię.

    Pozdrawiam
    TM

  • 2. Data: 2009-05-24 20:47:53
    Temat: Re: Śmieci na zdjęciach A100
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "TM" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a co za tym idzie z długim czasem na zdjęciach widać jakieś ciemniejsze
    > plamki, zawsze w tych samych miejscach na zdjęciu. Gdy robię zdjęcia

    pyłki na matrycy

    > 2. Co czyścić matrycę czy obiektyw.

    Matryce

    > Ma ktoś jakąś teorię.

    A jaką teorie tu dorabiac? Wpisz w googe "czyszczenie matrycy" i dostaniesz
    np http://www.genesis.net.pl/Czyszczenie-matrycy_55466.
    html

    MaW

  • 3. Data: 2009-05-24 21:01:33
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    MaW pisze:

> [...]
    >
    > pyłki na matrycy

    > Matryce

    > A jaką teorie tu dorabiac? Wpisz w googe "czyszczenie matrycy" i

    Dzięki. O teorię pytam z ciekawości, bo nie rozumiem dlaczego przy F22
    widać plamki, a przy F8 nie.
    TM

  • 4. Data: 2009-05-24 21:05:56
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    MaW pisze:

    > Użytkownik "TM" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jaką teorie tu dorabiac? Wpisz w googe "czyszczenie matrycy" i
> [...]

    Wiadome.
    A dlaczego tylko przy długich czasach bród dokucza? Tak mały że w
    krótkim czasie naświetlanie nie zdąży się ujawnić?

    --
    pzdr, Piotr M

  • 5. Data: 2009-05-25 00:53:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    TM wrote:
    > Dzięki. O teorię pytam z ciekawości, bo nie rozumiem dlaczego przy F22
    > widać plamki, a przy F8 nie.

    Poświeć sobie w coś punktowym źródłem światła i czymś z dużą powierzchnią,
    a potem obserwuj cień to się przekonasz dlaczego przy tak małym otworze
    widać bardziej.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2009-05-25 05:07:30
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Piotr M wrote:
    > A dlaczego tylko przy długich czasach bród dokucza? Tak mały że w
    > krótkim czasie naświetlanie nie zdąży się ujawnić?

    Nie o czas chodzi, a o otwor przyslony. Swiadlo padajace punktowo (przez
    maly otwor)... ekhm, rzuca za pylkiem kurzu ostry cien, ten cien ujawnia
    sie na zdjeciach.

    k,