  • 1. Data: 2024-06-28 15:13:06
    Temat: SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Eskaluję mą wojnę prowadzoną przeciwko krewniakom Założyciela -- chcę
    włączać osuszacz zdalnie bądź automagicznie, gdy w łazience wzrośnie
    wilgotność a drzwi łazienki będą otworzone itd... Zaś wyłączać, gdy
    w łazience nadmiernie wzrośnie temperatura (efekt uboczny suszenia)
    bądź drzwi łazienki zostaną zamknięte itd... (automagia włączania
    uwzględnia ,,nocną ciszę'', bo osuszacz hałasuje...)

    Drzwi łazienki muszą być otwarte w czasie pracy osuszacza z uwagi
    na niewydolność łazienkowego komina... (zamknięcie tychże drzwi
    skutkuje uszkodzeniem kominowego wentylatora i przeciążaniem
    osuszacza)

    Powyższe jest proste i częściowo (jeszcze drzwi łazienki, ale
    to jest łatwe i niezbyt kosztowne...) osiągnięte... Być może
    będą kolejne warunki włączania i wyłączania -- choćby nadmiar
    odprowadzanej wody... (to destylowana, więc raczej nie ma mowy
    o elektrolizach)

    -=-

    Potrzebny jest zwrotny kanał -- osuszacz posłusznie odbiera zewnętrzne
    (IR) bodźce, ale potrzebne jest także podglądanie efektów... Można
    pośrednio (temperatura i wilgotność w łazience są zdalnie widoczne
    via net) ale wolałbym bezpośrednio -- do czego chcę posłużyć się
    kamerką WiFi za kilka (przykładowo 7.99) pln...

    -=-

    Do tej pory ręcznie (pilotem) wyłączałem osuszacz, po czym włączałem
    go na parę minut, by przedmuchać niechłodzonym powietrzem to i owo
    w tymże osuszaczu -- czym chciałem zmniejszyć ryzyko korodowania
    elementów tegoż osuszacza i ryzyko rozwoju pleśni w tymże osuszaczu...
    (wykorzystuję uboczny efekt -- tuż po wyłączeniu suszenia nie można
    powrócić do suszenia przez parę minut, podczas których osuszacz
    jedynie przedmuchuje to i owo...)

    Automagia pozwala na łatwe uruchamianie (w różnych trybach -- także
    w trybie samego dmuchania) i wyłączanie osuszacza, ale *chyba* nie
    zezwala na wyłączenie osuszacza z ~dwuminutowym przedmuchiwaniem...
    Osuszacz zezwala na pełnogodzinne (1h, 2h itd. do 8h) opóźnienia
    (za dużo -- potrzebuję ~dwóch minut) zaś Tuya (SmartHome, SmartLife)
    *wg mnie* nie pozwala...

    -=-

    Czy jest jakiś prosty sposób nakłonienia Tuyi czy samego osuszacza
    do ~dwuminutowego przedmuchiwania wieńczącego suszenie?

    Może (; dmucham na zimne ;) tym przedmuchiwaniem? -- może tym sposobem
    nie zmniejszam ani ryzyka korodowania, ani ryzyka namnażania pleśni
    w osuszaczu a moje zabiegi są niepotrzebne?

    -=-

    Tuya/SmartLife dała nieocze_kiwany zysk -- ze smartfonu mogę wywalić
    apkę (pilota) kontrolującą (za sprawą IR) osuszacz... (smartfon ma
    nadajnik IR)

    -=-

    Może są tanie kamerki dedykowane Tuyi?
    (może przydadzą się także do innych zadań?)

    Zapewne są prze_różne osuszacze współpracujące z Tuyą, ale to (jak
    mniemam) spory (i plnowy, i organizacyjny) koszt, na który teraz
    ochoty nie mam...

    -=-

    Osuszacz grzeje i suszy łazienkę a zarazem suszy i chłodzi pokój...
    (same zyski -- elektrycznie opłacane)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-06-30 11:57:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 cze 2024 o 15:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Potrzebny jest zwrotny kanał -- osuszacz posłusznie odbiera zewnętrzne
    > (IR) bodźce, ale potrzebne jest także podglądanie efektów... Można

    Dałem zasilanie osuszacza poprzez (sterowany i widziany via WiFi i Tuyę)
    wyłącznik monitorujący pobór energii płynącej poprzez tenże wyłącznik.
    (wyłącznik jest wstawiony pomiędzy wtyczką osuszacza i ścienne gniazdo
    230V; są podobnie funkcjonujące kostki z przykręcanymi przewodami,
    które można wstawić do wnętrza osuszacza)

    Ten wyłącznik orientacyjnie pokazuje: prąd, moc, napięcie i łączną
    (od kiedy zliczaną? -- nie wiem) energię, więc można zrozumieć stan
    osuszacza zasilanego poprzez ten wyłącznik... Aby zmniejszyć ryzyko
    urucho_mienia hałaśliwego osuszacza nocą -- ów wyłącznik odcina
    zasilanie na noc... (i osuszaczowi zabroniłem uruchamiania się
    podczas nocy, i wyłącznikowi nakazałem odcinanie zasilania nocą,
    ale wyłącznik jest pewniejszy i łatwiejszy w kontrolowaniu)

    > pośrednio (temperatura i wilgotność w łazience są zdalnie widoczne

    To też dobry podgląd, choć efekty widać z opóźnieniem.

    > via net) ale wolałbym bezpośrednio -- do czego chcę posłużyć się
    > kamerką WiFi za kilka (przykładowo 7.99) pln...

    Kamerki nieco potaniały -- ciekawe, jak z jakością obrazu...

> [...]

    > (wykorzystuję uboczny efekt -- tuż po wyłączeniu suszenia nie można
    > powrócić do suszenia przez parę minut, podczas których osuszacz

    I chętnie tak bym czynił nadal -- choć być może moje zabiegi
    są niepotrzebne.

> [...]
    > Osuszacz zezwala na pełnogodzinne (1h, 2h itd. do 8h) opóźnienia
    > (za dużo -- potrzebuję ~dwóch minut) zaś Tuya (SmartHome, SmartLife)

    Można złożyć wiele czynności, można dać czasowe opóźnienia
    itd. -- wg mnie na nic te zabiegi...

    -=-

    Wyłącznik jest pewniejszy niż osuszacz...

    Zła grupa? -- być może...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 3. Data: 2024-07-08 19:28:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

> [...]

    > osuszacza)

    > Powyższe jest proste i częściowo (jeszcze drzwi łazienki, ale

    Drzwi -- OK. Minimalizacja ryzyka uszkodzenia kominowego wentylatora
    i przeciążenia osuszacza... Nadto zamknięcie drzwi łazienki zapobiega
    włączaniu a otwarcie drzwi uruchamia suszenie przy braku
    przeciwwskazań...

> [...]
    > będą kolejne warunki włączania i wyłączania -- choćby nadmiar
    > odprowadzanej wody... (to destylowana, więc raczej nie ma mowy

    Z destylowaną też OK. Minimalizacja ryzyka zalania podłogi...
    (wydajność suszenia jest duża -- łatwo o przelanie)
    Nadto wrzucenie czujnika do wody zapobiega włączaniu a wyciągnięcie
    uruchamia suszenie przy braku przeciwwskazań... (choćby wysokiej
    temperatury w łazience, zbyt niskiej wilgotności w łazience,
    zbyt później pory dnia, zamkniętych drzwi...)

> [...]

    > via net) ale wolałbym bezpośrednio -- do czego chcę posłużyć się
    > kamerką WiFi za kilka (przykładowo 7.99) pln...

    Tanie kamerki okazały się niezbyt użyteczne, ale stan osuszacza
    doskonale zdradza wyłącznik...

> [...]

    > (wykorzystuję uboczny efekt -- tuż po wyłączeniu suszenia nie można
    > powrócić do suszenia przez parę minut, podczas których osuszacz

    Osuszaczowy pilot już raczej nie jest potrzebny...

    > Tuya/SmartLife dała nieocze_kiwany zysk -- ze smartfonu mogę wywalić
    > apkę (pilota) kontrolującą (za sprawą IR) osuszacz... (smartfon ma
    > nadajnik IR)

    Ten pilot okazał się użyteczny, albowiem odróżnia OFF od ON,
    czego osuszaczowy pilot nie czyni...

> [...]

    > Zapewne są prze_różne osuszacze współpracujące z Tuyą, ale to (jak
    > mniemam) spory (i plnowy, i organizacyjny) koszt, na który teraz

    Lidl oferował klimatyzator za 699 pln -- ale nie dźwigam ciężarów...
    Mogłem matce coś podobnego zmontować za nikłe pieniądze...
    - prosty klimatyzator 699 pl
    - pilot IR 12 pln
    - termohigrometry po kilka pln
    - czujnik poziomu wody kilka pln

    Są hybrydy -- pilot_IR+termohigrometr+zegarek...

    Koszt elektryczności też nie jest duży -- u mnie przede wszystkim
    kosztują kominowe wentylatory, nie osuszacz... Tego kosztu by nie
    było, gdyby na dachu były stosowne nasady kominowe, ale że żyjemy
    w państwie prawa i przestrzegamy Boskich przykazań...

    > -=-

    > Osuszacz grzeje i suszy łazienkę a zarazem suszy i chłodzi pokój...
    > (same zyski -- elektrycznie opłacane)

    Tuya to świetna sprawa!!! Wszystko łatwe i użyteczne, choć niektóre
    bodźce (zmiana temperatury czy wilgotności) przybywają ze sporym
    opóźnieniem, przez co bezwładność układu jest spora... Zamknięcie
    czy otwarcie drzwi daje opóźnienie paru sekund...

    Jestem co najmniej zadowolony!!!

    [żegnajcie dawne wspomnienia -- żegnajcie pleśnie i dni utrapienia?...
    ale czy brak utrapień nie zamknie mi drogi do zbawienia mej duszy?...]

    -=-

    Qpiłem też endoskop -- by oglądać zęby, ale z laptopem nie potrafię
    go połączyć... Sterowniki zainstalowały się, ale nie mam stosownego
    programu do przechwytywanie obrazu... Oglądanie telefonem nie jest
    wygodne/komfortowe...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2024-07-09 00:49:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Qpiłem też endoskop

    Próbowałeś samobójstwa? Sadzę że rozwiąże to twoje problemy. Nie, nie
    namawiam, tylko pytam :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-07-09 01:05:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 lip 2024 o 00:49, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Próbowałeś samobójstwa?

    Co do zasady jestem oszczędny -- po co
    zabiegać o coś, co można mieć za darmo?

    > Sadzę że rozwiąże to twoje problemy.

    Które? -- mam ich masę...

    > Nie, nie namawiam, tylko pytam :)

    https://twojezdrowie.rmf24.pl/cialo/glowa/zeby/news-
    zeby-odrosna-jak-u-rekina-naukowcy-pracuja-na-takim-
    rozwiaza,nId,7610160#crp_state=1

    Rozmyślam też i implantach... Albo raczej -- pozyskuję
    podstawową wiedzę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2024-07-09 03:16:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Co do zasady jestem oszczędny -- po co
    > zabiegać o coś, co można mieć za darmo?

    > Które? -- mam ich masę...

    > Rozmyślam też i implantach

    Samobójswto jest tańsze :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2024-07-10 01:24:51
    Temat: Re: SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimnxIUga3J3acSFLi4u
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.07.2024 o 12:53, Eneuel pisze:

    > : Samobójswto jest tańsze :)
    >

    > Twoim zdaniem -- nie moim

    Każdy dzień twojego skomlenia o atencję, jest drenażem czyjegoś czasu i
    pieniędzy. Skorzystaj z tańszego rozwiązania :) Po co się męczyć? Odpręż
    się :)To Ty próbujesz obciążać innych swoją egzystencją. Nie obciążaj
    innych, daj innym czas, na ich problemy&odpoczynek :)...i sam rozwiązuj
    swoje problemy bez angażowania innych :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-07-10 01:36:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 lip 2024 o 01:24, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > innych, daj innym czas, na ich problemy&odpoczynek :)...i sam rozwiązuj
    > swoje problemy bez angażowania innych :]

    Piszesz o_sobie w drugiej osobie?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 9. Data: 2024-07-10 02:26:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Piszesz o_sobie w drugiej osobie?

    Nie, podaję tobie poradę. To nie ja skomlę o atencję :) Ty to robisz.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2024-07-12 16:55:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 lip 2024 o 02:26, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Nie, podaję tobie poradę.

    Rozminąłeś się z zapotrzebowaniem:

    - problem dotyczył wysłania klimatyzatorowi stosownego kodu/polecenia
    - pomógł smartfonowy pilot, od którego naukę pobrał kupiony na AE
    (osuszaczowy nie był dostatecznie rezolutny)

    > To nie ja skomlę o atencję :) Ty to robisz.

    Właśnie w tej chwili jakiś warunek (jest ich wiele) sprawił,
    iż osuszacz wyłączył się -- a przed wyłączeniem przedmuchał
    to i owo... Czyli ewidentnie mój cel (przedmuchanie) został
    osiągnięty...

    Warunkiem wyłączenia było osiągnięcie względnej wilgotności
    na obu miernikach poniżej 43%... (tak mówią logi)

    Oczywiście nie piszę do Ciebie -- nie nie zrozumiesz...
    Ale poza Tobą są rozumni ludzie...

    -=-

    Polecam Tuyę/SL -- bardzo tanio i sprawnie...
    Chińczycy rządzeni przez pekińskich Mandżurów dobrze pracują.
    [ciekawe, jak są waleczni... chyba właśnie ćwiczą na Białorusi...]

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s