  • 31. Data: 2010-05-25 11:08:27
    Temat: Re: Skutki burzy i listwa przepięciowa.
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 11:36:51 +0200, Animka napisał(a):

    > A jak światłowód "idzie sobie" pod ziemią, potem przez piwnice na piętra
    > bloku to też?

    Napisalem wyraznie ze skretka UTP. Czyli kabel miedziany, nieekranowany.
    Poza tym, pokaz mi osiedlowke co to sobie po blokach i po pietrach
    swiatlowodem rozprowadza :D Juz raczej pajeczynka, skretka co jakis czas
    wzmacinana switchem,, bo taniej.

    --
    Mark

  • 32. Data: 2010-05-25 16:05:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Mateusz pisze:
    > Jeszce jedna rzecz - to że idą przepięcia na odcinkach centralka
    > telefon i palą się modemy, routery to rzecz oczywista - oczywiście
    > można się przed tym uchronić, bo są listwy, które umożliwiają
    > podpięcie do nich skrętki - jak to działa to nie wiem, ale może jest
    > skuteczne.
    >
    > Mam listwę no-name z wymienialnymi bezpiecznikami, już nie pamiętam
    > jakie mają wartości ale dwa razy miałem tak, że je przepalało i jakoś
    > nic specjalnego się nie działo poza wymianą bezpieczników. Nie mam
    > pojęcia dlaczego niektórzy mają takie problemy.

    Ignorancie, Ty masz zabezpieczenie przeciw-przeciążeniowe - jak za duży
    prąd popłynie, to przepala bezpiecznik, ale na przepięcie to nie pomoże,
    gdyż tam zwiększa się gwałtownie napięcie..

  • 33. Data: 2010-05-25 16:22:34
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-25 08:26, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Animka"
    >
    > Bosz. Widzisz i nie grzmisz...
    > Ty myślisz, że jak masz kabel w ziemi zakopany, to żyły idą
    > bezpośrednio w ziemi? Jaki to miałoby mieć sens?

    No więc dlatego zadałam pytanie. Nie znam się na żyłach i elektryce.

    --
    animka

  • 34. Data: 2010-05-25 16:27:51
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-25 09:04, strach pisze:

    A teraz ten jerzu powinien dostać solidnego kopa za umieszczanie nie
    swoich wypowiedzi bez zgody autora na różnych portalach. Nie spytał
    autorki o zgodę i zachował się jak patałach.

    --
    animka

  • 36. Data: 2010-05-25 16:32:53
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-25 09:04, strach pisze:
    [...]
    Jak ten jerzu ma takie poczucie humoru to dlaczego bawi się cudzymi
    dowcipami a nie ma łba do wymyślenia jakiegoś własnego dowcipu? Bo to
    jest po prostu prostak, jakiś kierowca, konwojent towarowy, a jego żona
    pracuje w carreforze.

    --
    animka

  • 37. Data: 2010-05-25 16:52:38
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-25 13:08, Mark pisze:

> [...]
    > Poza tym, pokaz mi osiedlowke co to sobie po blokach i po pietrach
    > swiatlowodem rozprowadza :D Juz raczej pajeczynka, skretka co jakis czas

    Nie widziałam tego na oczy. Ten światłowód jest przeciagnięty swoim
    kanałam w ziemi (od trawnika do bloku), a dalej to już pewnie specjalne
    kable do kablówki.

    --
    animka

  • 38. Data: 2010-05-25 17:07:57
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-05-25 18:32, Animka napisał/a:
    > jakiś kierowca, konwojent towarowy, a jego żona pracuje w carreforze.

    Masz coś przeciw tym zawodom? Żałosna jesteś.

    --
    Cz.

  • 39. Data: 2010-05-25 17:11:08
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > nic specjalnego się nie działo poza wymianą bezpieczników. Nie mam
    > pojęcia dlaczego niektórzy mają takie problemy.

    Chyba nie zdajesz sobie sprawy jakie napięcia indukują się w przewodach
    podczas uderzenia pioruna "gdzieś w pobliżu". Często w uszkodzonych
    podczas burzy urządzeniach od razu widać jaką drogą dostało się
    przepięcie i jaką drogą go opuściło. Czasami wewnątrz następuje przeskok
    iskry na odległość kilku centymetrów przepalający wszystko co znajdzie
    się na jego drodze. Przepalający w dosłownym tego słowa znaczeniu czyli
    wypalający małą dziurkę. Bezpieczniki przed czymś takim zupełnie nie
    chronią.

    Paweł

  • 40. Data: 2010-05-25 17:29:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 18:32:53 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
    > dowcipami a nie ma łba do wymyślenia jakiegoś własnego dowcipu? Bo to
    > jest po prostu prostak, jakiś kierowca, konwojent towarowy, a jego żona

    No i z kobiety wylazło złośliwe i wredne babsko.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."