  • 1. Data: 2010-05-21 13:40:29
    Temat: USB via LAN
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Trafilem przypadkiem na alledrogo na takie urzadzenie:

    http://tinyurl.com/36gckvg

    Potrafi ono rzekomo przez siec udostepniac urzadzenia USB, niby nic
    niezwyklego, ale w liscie obslugiwanych urzadzen sa klawiatury, myszy i
    joysticki.
    Na czym niby polega udostepnienie/obsluga klawiatury przez siec?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-05-21 14:22:47
    Temat: Re: USB via LAN
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Norbert" <n...@r...no> wrote in message
> [...]
    > joysticki.
    > Na czym niby polega udostepnienie/obsluga klawiatury przez siec?

    W tym przypadku sensu nie widze, ale KVMu udostepniajace przez siec
    klawiature i sygnal video z serwerowni dwa budynki dalej, zeby nie sterczec
    w zimnym i raczej glosnym pomieszczeniu to przydatna rzecz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-05-21 16:32:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-21 15:40, Norbert pisze:
> [...]
    > joysticki.
    > Na czym niby polega udostepnienie/obsluga klawiatury przez siec?
    To ustrojstwo instaluje driver (dostępny tylko dla podanych systemów op,
    czyli xp/vista/2000, na innych - zapomnij) który w sobie tylko znany
    sposób (nic standartowego) udaje "hub usb" którego dane są przesyłane
    przez tcp/ip i w tym urządzeniu dopiero zamieniane na prawdziwy usb. Coś
    jak rs232 przez eth - paczki danych pakowane do tcp i przesyłane do
    urządzenia które zamienia ruch "tcp na port numer X" na port fizyczny
    rs232...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-05-21 17:21:17
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 21 May 2010 18:32:08 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > jak rs232 przez eth - paczki danych pakowane do tcp i przesyłane do
    > urządzenia które zamienia ruch "tcp na port numer X" na port fizyczny

    Rozumiem, tak to wlasnie wyglada, tylko teraz pytanie: jesli poinstaluje
    taki driver na 3 kompach w sieci i podlacze do ustrojstwa jedna klawiature
    to uzywac jej bede na 3 kompach naraz?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 5. Data: 2010-05-21 19:34:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-21 19:21, Norbert pisze:

    > Rozumiem, tak to wlasnie wyglada, tylko teraz pytanie: jesli poinstaluje
    > taki driver na 3 kompach w sieci i podlacze do ustrojstwa jedna klawiature
    > to uzywac jej bede na 3 kompach naraz?
    Nie. Dlatego też takie ustrojstwa nie nadają się (wbrew temu co mogło by
    się wydawać) do "współdzielenia" w sieci drukarki na usb, skanera itp.
    Próba zainstalowania na kilku kompach tego drivera (łączących się z
    jednym IP:port jednego urządzenia) powoduje co prawda "współdzielenie"
    ale wygląda to tak, że na "czasem na którymś kompie działa" - ten
    któremu uda się połączyć na ip:port i trzymać sesję - ten ma dostęp do
    urządzenia. Gdy sesja tcp zostaje zerwana - urządzenie "usb"
    znika/ginie/lub po prostu zawiesza się prawidziwy driver (do
    drukarki/skanera/czegośtam co jest podłaczone), a na innym kompie
    któremu uda się połączyć - nagle zjawia się urządzenie.
    Efekt jest taki na każdym z kompów, jakbyś miał urządzenie usb któremu
    przerywa kabel... Przy czym od strony drivera (np drukarki) port
    wirtualny usb (drukarka) nie znika - ciągle jest, więc driver ciągle
    usiłuje po nim gadać z urządzeniem, które realnie znikło, albo pojawiło
    się, ale w stanie obsługiwania transmisji z zupełnie innego kompa czyli
    w pół zdania... Koszmar.
    Nigdzie nikt nie pisze na takich "udostępniaczach" że można tym
    "współdzielić" w sieci z wielodostępem, to jest jedynie prosty
    przedłużacz transmisji usb zapakowanej w ramki tcp (albo jeszcze
    zabawniej, w niektórych wykonaniach, bo w udp!)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-05-22 08:49:26
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-05-21 18:21, Norbert wrote:

    > Rozumiem, tak to wlasnie wyglada, tylko teraz pytanie: jesli poinstaluje
    > taki driver na 3 kompach w sieci i podlacze do ustrojstwa jedna klawiature
    > to uzywac jej bede na 3 kompach naraz?
    Nie nadaje się. Do takich celów ludzki KVM, albo inne VNC.

    p.s. do czego to będziesz stosować?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 7. Data: 2010-05-22 10:27:17
    Od: wit <w...@g...com>

    Norbert <n...@r...no> wrote:
    > Rozumiem, tak to wlasnie wyglada, tylko teraz pytanie: jesli poinstaluje
    > taki driver na 3 kompach w sieci i podlacze do ustrojstwa jedna klawiature
    > to uzywac jej bede na 3 kompach naraz?

    Mam takie coś:
    http://www.welland.com.tw/html/usbip/204.html

    Można to dostać na Allegro.

    Używam tego do dzielenia drukarki pomiędzy kompa stacjonarnego i netbooka,
    netbook jest łączony po WiFi czyli udało mi sie dodatkowo ubezprzewodowić
    drukarkę ;) Działa mi w tym również tania karta dźwiękowa na USB - mam z
    netbooka dźwięk na kolumnach bez podłączania kabli. Dzielenie polega na tym,
    że w dołączonej aplikacji wybiera się do którego komputera ma być aktualnie
    dołączone każde z urządzeń USB.

    wit

  • 8. Data: 2010-05-23 22:14:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Norbert pisze:

    > Rozumiem, tak to wlasnie wyglada, tylko teraz pytanie: jesli poinstaluje
    > taki driver na 3 kompach w sieci i podlacze do ustrojstwa jedna klawiature
    > to uzywac jej bede na 3 kompach naraz?

    Cholera wie. Technicznie wykonalne (broadcast w przypadku rzeczy typu
    mysz czy klawiatura) ale o szczegóły (czy coś takiego przewidział)
    musisz się zapytać producenta lub przeczytać instrukcję obsługi.