  • 1. Data: 2010-05-22 16:42:49
    Temat: Skutki burzy i listwa przepięciowa.
    Od: Oncek <c...@g...com>

    Post ku przestrodze.
    Jeśli ktoś myśli że przed burzą uchroni go przepięciowa listwa
    zasilająca to jest w dużym błędzie.
    Po wizycie u klienta po burzy...
    uderzeło gdzies daleko, najprawdopodobniej w linie energetyczną,
    odbiorniki TV przeżyły (tryb stand-by), mikrofala przeżyła, spalilo
    wszystkie telefony stacjonarne, fax, jedno radio oraz komputer wraz z
    akcesoriami typu drukarki. Cały sprzęt komputerowy podłączony był pod
    dość profesjonalną listwe zasilającą. Ciekawostwa - komp który był
    wyłączony, włączył się tzn zasilacz się włączył, reszta kompa jest
    martwa. Po wyjeciu wszystkiego co sie dało oprocz pamięci i procka,
    dalej padaka więc pewnie poszła płyta, no albo wszystko. Jedynie
    zasilacz ma w miare dobre napięcia jeszcze.
    Podsumowując, te wszystkie listwy sa gówno warte i tak trzeba przy
    każdym grzmocie w oddali biec i wyrywać wszystko z gniazdek
    sieciowych.
    Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
    zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
    piorunochronami.

  • 2. Data: 2010-05-22 16:54:07
    Temat: Re: Skutki burzy i listwa przepięciowa.
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Podsumowując, te wszystkie listwy sa gówno warte i tak trzeba przy
    > każdym grzmocie w oddali biec i wyrywać wszystko z gniazdek
    > sieciowych.

    Przyczyną uszkodzeń nie musiała być sieć zasilająca. Przy uderzeniu
    pioruna we wszystkich kablach indukowane są przepięcia. Zwykle czym
    dłuższy kabel tym większe zakłócenia. Tak więc równie podejrzana jest
    np. linia telefoniczna, sieć LAN itp.
    Wyciągnięcie wtyczek z gniazdek sieciowych nie musi być wystarczające. W
    zasadzie należy odłączyć wszystkie długie kable.

    Paweł

  • 3. Data: 2010-05-22 17:02:38
    Od: Oncek <c...@g...com>

> [...]
    > Wyciągnięcie wtyczek z gniazdek sieciowych nie musi być wystarczające. W
    > zasadzie należy odłączyć wszystkie długie kable.

    mi tu raczej pachnie energetyką bo komp przed burzą był wyłączony a po
    uderzeniu pioruna właczył się zasilacz.
    Chyba przez LAN by się nie włączył ?

  • 4. Data: 2010-05-22 17:05:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Oncek" <c...@g...com> napisał w wiadomości grup
    2g2000vba.googlegroups.com...
    > Podsumowując, te wszystkie listwy sa gówno warte i tak trzeba przy
    > każdym grzmocie w oddali biec i wyrywać wszystko z gniazdek
    > sieciowych.

    Nic to nie da.

    > Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
    > zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
    > piorunochronami.

    Jesteś tego pewien? Gdyby było wszystko dobrze zrobione przetrwałoby burzę.

  • 5. Data: 2010-05-22 17:10:08
    Od: Oncek <c...@g...com>

    > Nic to nie da.

    bo?

    > Jesteś tego pewien? Gdyby było wszystko dobrze zrobione przetrwałoby burzę.

    jestem pewien, tym bardziej właściciel który dał za to kilka tysięcy.

  • 6. Data: 2010-05-22 17:12:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Oncek" <c...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbe.googlegroups.com...
    > bo?

    Może zaindukować się napięcie.

    > jestem pewien, tym bardziej właściciel który dał za to kilka tysięcy.

    To pewnie coś spartolili. Zrobili chociaż pomiary przy oddawaniu instalacji?

  • 7. Data: 2010-05-22 17:17:23
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Chyba przez LAN by się nie włączył ?

    Moze sie wlaczyc nawet sam z siebie, z powodu silnego impulsu
    eleltromagnetycznego, w wyniku ktorego w kazdym odpowiednio dlugim
    przewodniku indukuje sie napiecie. W sprzyjajacych warunkach takim
    przewodnikiem moze byc nawet... sciezka na plycie glownej, o okablowaniu nie
    mowiac.
    Tak jak zostalo napisane, takie usterki moga wynikac ze skoku napiecia w
    przewodach zasilajacych, ale rowniez kablach telefonicznych czy LAN.

    --
    KILu

  • 8. Data: 2010-05-22 18:21:10
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 22 May 2010 09:42:49 -0700 (PDT),
    Oncek <c...@g...com> screamed:
    > Post ku przestrodze.
    > Jeśli ktoś myśli że przed burzą uchroni go przepięciowa listwa
    > zasilająca to jest w dużym błędzie.

    Ktoś tak w ogóle myśli? Od tego są specjalne urządzenia, ale i one
    (w moim przypadku) dały tyle co listwa Twojego klienta.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 20:20:29 user up 12445 days, 8:15, 1 user, load average: 0.75, 0.61, 0.84 ]

    Nothing interesting happens.

  • 9. Data: 2010-05-22 18:51:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-22 18:42, Oncek pisze:

    > Sytuacja miała miejsce w nowym domku jednorodzinnym z wszystkimi
    > zabezpieczeniami przepieciowymi w instalacji elektrycznej oraz
    > piorunochronami.

    Widocznie te piorunochrony były guzik warte.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-05-22 18:53:25
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-22 19:02, Oncek pisze:

    > mi tu raczej pachnie energetyką bo komp przed burzą był wyłączony a po
    > uderzeniu pioruna właczył się zasilacz.
    > Chyba przez LAN by się nie włączył ?

    Ja zawsze wyłączam listwę (przyciskiem).

    --
    animka