  • 11. Data: 2010-06-10 17:42:57
    Temat: Re: Skrzynia biegów - zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Marcin Kiciński pisze:
    > W zasadzie powinno wystarczyć przytrzymanie sprzęgła przez jakieś 2 sek.
    > przed wrzuceniem wstecznego (chyba nawet w instrukcji o tym piszą).
    >
    > U mnie zgrzyta, gdy wrzucam wsteczny bardzo szybko, bez odczekania.

    Glupio sie przyznac, ale to prawda - po odczekaniu 2 sekund wszystko
    wchodzi idealnie.

    Dzieki!

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 12. Data: 2010-06-10 18:07:05
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > A jakaś teoria na ten temat?
    > ;>
    nie mowie ze sie nie da ale raz na iles razy bez synchronizatora kola
    potrafia sie tak ulozyc ze jesli sa sztywno zblokowane na walku zdawczym
    bieg (wsteczny) wchodzi ze znacznym oporem. Na recznym i fwd i tak jest
    lepiej bo zawsze jakis luz jest (nawet przy zaciagnietym) . Przy fwd
    poprobuj sobie wrzucac wsteczny z wcisnietym hamulcem noznym(tylko
    kilka-kilkanascie razy). Za ktoryms razem trafisz na ten "ciezki przypadek".
    Przy zaciagnietym recznym jest podobnie tylko troche lepiej bo skrzynia nie
    jest zblokowana az tak na sztywno.

  • 13. Data: 2010-06-10 18:40:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > przed odpaleniem. Co za bzdury wypisujesz. Jeszcze moment i ktoś napisze
    że znak
    > krzyża trzeba zrobić. Normalnie w takich sytuacjach to się sprzęgło
    reguluje
    > żeby trochę wyżej brało. A na pewno nie wrzuca się wstecznego tak jak
    każdego
    > innego biegu. Silnik musi być na wolnych obrotach i po wciśnięciu sprzęgła
    > trzeba chwilkę poczekać. Chwilka to nie 5 sekund tylko pół sekundy i nie
    wbijać
    > wstecznego na siłę tylko spokojnie. Rozbieranie skrzyni, to już nie do
    Ciebie,
    > nie jest szkodliwe . Większy wpływ ma jej złożenie do kupy. Jak robi to
    ktoś kto
    > wie do czego jest skrzynia, wie jak jest zbudowana to może rozkręcać i
    skręcać
    > do wyrobienia gwintów na śrubach.

    widze, ze masz pojecie co zgrzyta i jak dziala skrzynia biegow
    Tak, jak sie zatrzymujesz i wrzucisz najpierw na luz a nastepnie sprzeglo i
    wsteczny to tez zazgrzyta.

    Icek

  • 14. Data: 2010-06-10 18:42:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Glupio sie przyznac, ale to prawda - po odczekaniu 2 sekund wszystko
    > wchodzi idealnie.

    bo taki krecacy walek napedzany przez silnik sie juz zatrzyma

    Icek

  • 15. Data: 2010-06-10 19:27:12
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Przy zaciagnietym recznym jest podobnie tylko troche lepiej bo skrzynia nie

    Problem rozwiązany bez Twojej niczym nie popartej teorii. Pisze że jak poczeka 2
    sekundy to wchodzi bez zgrzytania.

  • 16. Data: 2010-06-10 19:30:45
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Glupio sie przyznac, ale to prawda - po odczekaniu 2 sekund wszystko
    > wchodzi idealnie.
    >
    > Dzieki!
    >
    > --
    > http://www.artveo.pl/
    To jeszcze sprawdź czy nie da się trochę sprzęgło podciągnąć. Może zejdziesz z
    czasem czekania do sekundy albo i mniej. Przyczyna zgrzytania jest prosta jak
    budowa cepa. I w większości wypadków pochodzi od sprzęgła. Zerknij na pedały czy
    czasami ten od sprzęgła nie jest wyżej, niżej niż od hamulca.

  • 17. Data: 2010-06-10 19:33:08
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > widze, ze masz pojecie co zgrzyta i jak dziala skrzynia biegow
    > Tak, jak sie zatrzymujesz i wrzucisz najpierw na luz a nastepnie sprzeglo i

    Mądrujesz się jak taki jeden co nie wiedział jak rozpoznać czym się różnią
    filtry oleju a pisał teksty o smarowaniu silnika jak by był specjalistą I klasy
    od filtrów.

  • 18. Data: 2010-06-10 19:41:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    kogutek pisze:

    > Mądrujesz się jak taki jeden co nie wiedział jak rozpoznać czym się różnią
    > filtry oleju a pisał teksty o smarowaniu silnika jak by był specjalistą I klasy
    > od filtrów.

    Zapomniales o zwieraczach, koniecznie zbadaj Ickowi majty.

  • 19. Data: 2010-06-10 20:03:19
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-10 18:07:05 +0200, "PanAdol" <a...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > nie mowie ze sie nie da

    Napisałeś to tak, jakby był to grzech ciężki technologiczny.
    Stąd pytanie.

> [...]
    > bieg (wsteczny) wchodzi ze znacznym oporem. Na recznym i fwd i tak jest
    > lepiej bo zawsze jakis luz jest (nawet przy zaciagnietym) .

    No właśnie pytam o związek między włączeniem hamulca awaryjnego
    (ręczny) i rzekomej krzywdy, jaka dzieje się wtedy skrzyni biegów.

    > Przy fwd
    > poprobuj sobie wrzucac wsteczny z wcisnietym hamulcem noznym

    Wrzucalem tak regularnie. Zawsze wtedy, gdy musiałem zatrzyamć pojazd i
    zmienić bieg. Nigdy nic się nie wydarzyło.

    > (tylko
    > kilka-kilkanascie razy). Za ktoryms razem trafisz na ten "ciezki przypadek".

    Tak, czasem (ale to bez związku z hamulcem) bieg nie chciał wejść.
    Tak samo często jak wtedy, gdy pojazd stał na równym i wrzucałem mu bieg.
    Po prostu: czasem się tak zdarzało.

    > Przy zaciagnietym recznym jest podobnie tylko troche lepiej bo skrzynia nie
    > jest zblokowana az tak na sztywno.

    Skrzynia i hamulec to dwa niezwiązane obiekty.

    Nie napisałeś jaki to związek jest między zaciągnięciem hamulca a
    rzekomą krzywdą w skrzyni.

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2010-06-10 20:08:03
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Zapomniales o zwieraczach, koniecznie zbadaj Ickowi majty.

    A ja Cie broniłem jak ktoś stwierdził ze coś nie teges jesteś. A Ty sam się
    tutaj udzielasz jak byś miał syndrom niedopchnięcia. No cóż, pomyłki się
    zdarzają. Mnie nie obchodzi to z kim sypiasz i jak to robicie. Byle byś tutaj
    pierdół o tym jak się doskonale znasz na samochodach nie pisał. Przez pól
    godziny googlarka działała bardzo wolno. To było w tym czasie jak sprawdzałeś
    czym się różnią filtry. Naszukałeś się a i tak nie znalazłeś.