  • 1. Data: 2010-06-10 08:58:15
    Temat: Klima -proszę o radę
    Od: "Klimuś" <m...@o...pl>

    Witam! Proszę o radę fachowców co robić?
    Tydzień temu nagle uciekło ciśnienie z instalacji klimy (Focus, 2001, 100tys. km),
    pojechałem do małego serwisu, który jednak oferował za 200 zł nie tylko nabicie,
    ale opróżnienie, naolejenie, dodanie środka fluorescencyjnego i znalezienie
    nieszczelności. Kontrola była wyłącznie na podnośniku z lampą, ale bez dodatkowego
    demontażu elementów i wykazała tylko b. malutkie plameczki wokół wałka sprężarki.

    Dlatego ucieszyłem się, że mechanik zaproponował kolejną kontrolę po 1 tygodniu.
    Po 5 dniach służenia klimy, nagle wczoraj znowu odmówiła posłuszeństwa -spadło
    ciśnienie czynnika. Mechanik wczoraj nie miał czasu -przegląd ogólny, nic
    konkretnego więcej nie zobaczył, dobił i na mój wniosek zaproponował kompletne
    szukanie za dwa dni. Choć on uważa, że to wina uszczelniacza wałka sprężarki i
    trzeba ją regenerować -Koszty!

    Poproszę o podpowiedź, czy maleńkie kropeczki wokół wałka sprężarki przekonywują
    do regeneracji sprężarki, bo mnie nie. Jak bywało w Waszych przypadkach?

  • 2. Data: 2010-06-10 09:12:33
    Temat: Re: Klima -proszę o radę
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Dlatego ucieszyłem się, że mechanik zaproponował kolejną kontrolę po 1
    > tygodniu.
    > Po 5 dniach służenia klimy, nagle wczoraj znowu odmówiła
    > posłuszeństwa -spadło
    [...]
    > Poproszę o podpowiedź, czy maleńkie kropeczki wokół wałka sprężarki
    > przekonywują
    > do regeneracji sprężarki, bo mnie nie. Jak bywało w Waszych przypadkach?

    ja regenerowalem sprezarke, ale golym okiem bylo widac ze przecieka - kapal
    z niej olej. Z tym ze po nabiciu, mimo tak duzego wycieku, klima dzialala
    przez ponad 3 miesiace. Jak Ci czynnik nawial w 5 dni to musi byc jakas
    wieksza dziura. Ja bym szukal dalej.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-06-10 09:56:40
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Klimuś" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekonywują
    > do regeneracji sprężarki, bo mnie nie. Jak bywało w Waszych przypadkach?

    W moim przypadku był znacznie mniejszy wyciek, nikt nie mógł określić
    dokładnie skąd. W końcu odkręciłem skraplacz, facet nabił go azotem pod
    większym ciśnieniem niż jest normalnie i dopiero potem pojawiły sie bąbelki
    ale tak małe ze dopiero 2 pracownik je zobaczył. Trochę lipny ten warsztat
    skoro facet nabił Ci czynnik i kazał dalej jeżdzić. Wygląda na toże to tylko
    nabijacz. Pewnie nabił ci z barwnikiem więc inny warsztat też zobaczy gdzie
    jest wyciek. Ja uciekło po 5 dniach to powinno byc widać. Mi uciekało tak z
    1-2 miesiące.

  • 4. Data: 2010-06-10 10:05:51
    Od: "Klimuś" <m...@o...pl>

    Dzięki Panowie! Fajnie, że podzielacie moje spostrzeżenie, więc skoro nie ma
    większych widocznych plam, przecieków na sprężarce, a jednak po 5 dniach zeszło
    ciśn. to nie zamierzam jej wymieniać! Szukam dalej... :)