  • 1. Data: 2010-06-10 09:03:35
    Temat: I znów kawałek świata został uporządkowany ;)
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam

    Robię wczoraj wieczorne zakupu w Tesco, wracam na parking i patrzę że
    kawałek dalej do auta audi A4 pakują sie dwie kobiety z czego jedna z
    dzieciakiem na ręku (ok.1,5 roku). Jakie było moje zdziwienie gdy
    okazało się że z tym dzieckiem kobieta usiadła na przednim fotelu.
    Chciałem coś powiedzieć ale zanim zdążyłem one już ruszały. Myślę
    dzwonić na policję nie dzwonić, ah pal to licho może podjeżdżają tylko
    na drugą stroną parkingu (tam są już domy mieszkalne). Ale nieeee jadą
    za mną i wyjeżdżają na krajówkę, całe szczęście zatrzymały nas światła.
    I patrzę na skrzyżowaniu stoi policja (do skrętu do Tesco) to mrugam im
    światłami, długimi ale zero reakcji. To daję po klaksonie i długimi.
    Misiaki się zorientowały wjeżdżają na czerwony, podjeżdżają pod moje
    okno i pytają o co biega. Pokazuję na Audi i tłumaczę że na przednim
    fotelu na kolanach przewożone jest dziecko. Od razu misiek wyskoczył do
    Audicy, i kurcze szkoda że nie miałem czasu bo chętnie bym posłuchał
    tłumaczenia tych kobiet.
    W domu zaglądam do taryfikatora a tam tylko 200 :(. Nie wiem dlaczego
    ustawodawca bardziej chroni niepełnosprawnych 500 pln którym
    zdecydowanie łatwiej upomnieć się o swoje prawa to raz a dwa zajmowanie
    miejsca dla inwalidy nie ma wpływu na zagrożenie życia. A przecież
    maluch może zdać się tylko na opiekunów a w razie wypadku tak przewożony
    dzieciak to trup na miejscu.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2010-06-10 09:14:50
    Temat: Re: I znów kawałek świata został uporządkowany ;)
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Marcin Jan wrote:
> [...]
    > kawałek dalej do auta audi A4 pakują sie dwie kobiety z czego jedna z
    > dzieciakiem na ręku (ok.1,5 roku). Jakie było moje zdziwienie gdy

    W sumie jej _zabawka_ to jej sprawa ino szkoda dzieciaka no i pieniedzy z NFZ
    jak wyjdzie warzywko wiec siakas kara byc powinna. W sumie to jak zapinanie
    pasow - niby moja sprawa ze mi poduszka zrobi z facjaty kaszanke ale ... NFZ
    bedzie placic a nie musialby.

    Zaraz napisza ze jestes donosiciel :P

  • 3. Data: 2010-06-10 09:24:28
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Papkin wrote:

> [...]
    > sumie to jak zapinanie pasow - niby moja sprawa ze mi poduszka zrobi
    > z facjaty kaszanke ale ... NFZ bedzie placic a nie musialby.

    Rozsądni nie napiszą. Ja też juz kilka razy dzwoniłem w podobnych sytuacjach i
    uważam, że tak trzeba.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 4. Data: 2010-06-10 09:31:09
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Papkin pisze:
    > Zaraz napisza ze jestes donosiciel :P

    nikt normalny tak nie napisze, chyba że jakiś człowiek żyjący starym
    systemem. Ale chyba tutaj takich nie ma :)

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-10 09:42:15
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > W sumie jej _zabawka_ to jej sprawa

    Taki sposób rozumowania to przyzwolenie na nap....e dzieci
    przez rodziców psychopatów, bo to przecież "ich zabawki"
    ;-))). Bez urazy oczywiście...

    > ino szkoda dzieciaka no i pieniedzy z NFZ jak wyjdzie
    > warzywko wiec siakas kara byc powinna.

    Dokładnie. Może to niezbyt popularny pogląd, ale uważam że
    leczenie ludzi, którzy na własne życzenie niszczą sobie
    zdrowie (tytoń, wóda itp) jest lekko nie fair w stosunku do
    reszty, bo z pieniędzy ogółu. Takim absurdem jest np. renta
    z powodu marskości wątroby. K...., ktoś kirzył połowę życia,
    siłą rzeczy musiał być pracownikiem mniej wydajnym, a potem
    dostaje rentę z naszej kasy, jako nagrodę za wytrwałe
    chlanie :-)

  • 6. Data: 2010-06-10 09:43:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Cze, 09:14, "Papkin" <s...@s...net> wrote:

> [...]
    > pasow - niby moja sprawa ze mi poduszka zrobi z facjaty kaszanke ale ... NFZ

    ...albo wrecz przeciwnie: bez fotelika/pasow NFZ nie placilby, bo
    delikwent by nie przezyl, a z zapietymi bedzie placil ;)

    > Zaraz napisza ze jestes donosiciel :P
    e tam donosicile, kiedys to sie ORMOwiec nazywalo, teraz obrona
    slabszych w imie sprawiedliwosci spolecznej ;)

    WS

    PS. jakos nic nie poradze, ze np na http://www.test-wyborczy.pl
    wychodzi mi zgodnosc poglodow z JKM... tylko co z niego q..wa za
    polityk... :(

  • 7. Data: 2010-06-10 09:46:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Cze, 09:42, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

    > Może to niezbyt popularny pogląd, ale uważam że
    > leczenie ludzi, którzy na własne życzenie niszczą sobie
    > zdrowie (tytoń, wóda itp) jest lekko nie fair w stosunku do
    > reszty, bo z pieniędzy ogółu.

    A probowales policzyc te koszty, czy tylko tak na oko?
    Jak pala, to ~3/4 ceny petow to podatki, umieraja "tanio" na raka ;)
    nie wyplaca sie im emerytury przez ~30 lat ;)
    Jeszcze wyjdzie, ze doplaty do petow powinni miec ;)

    WS

  • 8. Data: 2010-06-10 09:51:09
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    WS pisze:
    > e tam donosicile, kiedys to sie ORMOwiec nazywalo, teraz obrona
    > slabszych w imie sprawiedliwosci spolecznej ;)

    to się nazywa postawa obywatelska normalna sprawa w krajach w których
    zjawisko społeczeństwa obywatelskiego jest na porządku dziennym.
    Coraz więcej ludzi przekonuje się do takiej formy działania na rzecz
    poprawy bezpieczeństwa i jakości życia. To się chwali :)

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-06-10 10:02:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    nia tych kobiet.
    > W domu zaglądam do taryfikatora a tam tylko 200 :(. Nie wiem dlaczego
    > ustawodawca bardziej chroni niepełnosprawnych 500 pln którym

    z doswiadczenia wiem, ze kobietom jest duzo latwiej dostac pouczenie niz
    mandat

    Zwalaja zaraz, ze blondynka, ze nie wiedziala, ze dobrze trzymala i jej sie
    wydawalo i zapewnia, ze na milion procent tak nie zrobi wiecej bo to ze
    szkoda dla dziecka a ona by tak swiadomie nie zrobila

    Icek

  • 10. Data: 2010-06-10 10:24:42
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie wyplaca sie im emerytury przez ~30 lat ;)
    > Jeszcze wyjdzie, ze doplaty do petow powinni miec ;)

    Z budżetu idzie sporo kasy na dopłaty do MFZ. To fakt niepodważalny. Połowa
    pieniędzy z akcyzy na papierosy jest źródłem tej dopłaty. To również fakt
    niepodważalny. Gdyby nie palacze papierosów stawka zdrowotnego była by dwa razy
    wyższa. Jak ktoś pali 30 lat po paczce fajek dziennie to wpłaca do wspólnego
    kotła, poza innymi podatkami jakie każdy płaci, ponad 50 tysięcy. Umieranie na
    raka jest tanie, trwa krotko, i nie każdy palacz na niego zachoruje. Dopłaty do
    fajek nie. Ale też nie można jechać na palaczy skoro dobrą dla innych robotę
    robią. Chcą mieć knajpę gdzie można palić, niech mają. Napis na drzwiach nur fur
    palacze i sprawa załatwiona. Jak znam życie zaraz by się zrobiło nieprzyjemnie
    bo w takiej knajpie z przyczyn zupełnie nie związanych z fajkami było by np.
    dobre i niedrogie jedzenie. Zaraz by były naciski żeby zlikwidować możliwość
    palenia przy schabowym bo inni też mają prawo go tam zjeść.