-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pt470i$kv9$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<pt5m3t$2po$1@node1.news.atman.pl>
<5bf6f16e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<pt70gs$1h9$1@node2.news.atman.pl>
<5bf7dda7$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<pt8ohf$jjh$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <pt8ohf$jjh$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
Date: Fri, 23 Nov 2018 12:59:21 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 119
Message-ID: <5bf7ebce$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.123.144
X-Trace: 1542974414 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 498 83.26.123.144:63593
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5369
X-Received-Body-CRC: 1760453559
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644470
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pt8ohf$jjh$...@n...news.atman.pl...
W dniu 23-11-2018 o 11:58, J.F. pisze:
>>> a) czy ustawa naklada obowiazek upewnienia sie ?
>>> Przecież pisałem, że robi to w sposób dalece niejasny.
>>> Wprost nie - a powinna.
>
>> IMHO powinna. No, moze niekoniecznie na skrzyzowaniu, gdzie
>> fakktycznie powienienes patrzec przed siebie, a nie wypatrywac
>> motocykla w lusterku :-)
>
>> Ale czytasz uzasadnienie - nie wymaga.
>Zdaniem tego sędziego, w tej konkretnej sprawie.
To jest jednak sedzia SN, a nawet kilku, i skoro wspominaja przepis,
to nie tylko w tej jednej sprawie ma zastosowanie.
Chyba, ze masz na mysli sprawe przed SN.
>W innych przypadkach, mieli inne zdanie i ja się z nimi zgadzam.
Kiedys w ogole chyba tak bylo, ale potem ustawa sie troche zmienila
...
>>> Którego może nie być widać, albo w ogóle może go w danym miejscu
>>> nie być, nawet jeśli skręcającemu tak się wydaje.
>>> Więc po co ryzykować?
>
>> .... i wyprzedac na skrzyzowaniu :-)
>J.w.
>Świadomie mało kto tak robi - nieświadomie - wielu.
Mysle, ze wiekszosc swiadomie.
Co najwyzej nieswiadomie sie myla, i wyprzedzali na skrzyzowaniu,
ktore skrzyzowaniem nie jest.
>>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
>>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...
>To nie powinno mieć znaczenia dla skręcającego.
No jak nie jak tak ?
skoro od 10 sekund migam w lewo, to mam prawo sie spodziewac, ze nikt
mnie nie wyprzedza, skoro mu nie wolno.
Co innego jak skrece po sekundzie ...
>Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
>traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
>systemu.
byc moze nie jest, bo w ramach skretu zachodzi "zmiana zajmowanego
pasa ruchu".
Tylko jakos (p)oslowie zapomnieli tego wyraznie napisac.
Albo jednak nie mieli takiej intencji ... na skrzyzowaniu nie wolno
wyprzedzac, ta intencja jest jasna.
>>> Nie dyskutowałem o ilości metrów, tylko o jakości upewnienia się.
>>> Bardzo wątpliwej.
>
>> Z ilosci metrow wynika, ze nie trzeba sie upewniac
>Nie, to nie wynika z ilości metrów.
IMO to jednak wynika, skoro migajacego w lewo nie wolno wyprzedzac.
Jasna sprawa, ze wyprzedzajacy sie nie rozplynie nagle, ale
metry/sekundy daja mu czas na przerwanie manewru.
A w sumie to bardziej na niepodjecie ...
>>> Uwierz, w przypadku skręcania w lewo na dwukierunkowej jezdni,
>>> obserwuję dość dokładnie.
>
>> W sytuacji jak pilnie patrzysz przed siebie oceniajac czy sie
>> zmiescisz - tez ?
>> Albo jak przystanales przy srodkowej linii aby przepuscic pojazd z
>> przeciwka ?
>Przede wszystkim - nie mam w zwyczaju prowadzić kolumny, więc
>sytuacja że ktoś bezpośrednio za mną jedzie jest dość rzadka.
To nie jest to samo co "zawsze sie upewniam przed skretem" :-P
W miescie ?
A i w polu - ja tez nie mam w zwyczaju prowadzic kolumny, ale
samochodow jadacych 70 jest sporo, i w efekcie czesto jade w srodku
kolumny.
Poza tym skoro chce skrecic w lewo, to zwalniam ... i juz za mna sie
moze ktos zblizyc.
>>> I powtarzam - jeśli zróżnicowanie tych dwóch sytuacji przez
>>> ustawodawcę było celowe, to jest to jego wielki błąd.
>
>> Ale ciagle mamy zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniach.
>I ok, ale to ma być DODATKOWE zabezpieczenie, a nie bezwzględne
>zezwolenie skręcającemu w lewo, na taranowanie wyprzedzającego.
>I zapewne tak się w kodeksie znalazło.
To jest raczej podstawowy zakaz. Za duze ryzyko.
Moze ktos w lewo skrecac, moze ktos z ulicy po prawej ocenic ze sie
zmiesci przed ciezarowka, moze pieszy przechodzic.
Ale oczywiscie nie powinien umozliwiac taranowania, chyba ze Szydlo
jedzie :-)
>Coś jak zakaz rozjeżdżania pieszych na przejściu, przy jednoczesnym
>zakazie włażenia bezpośrednio przed jadący samochód.
No coz, kodeks sie od tego zaczyna, ze trzeba jezdzic tak, aby unikac
kolizji.
Reszta to przepisy zabezpieczajace :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.18 13:04 Irek.N.
- 23.11.18 13:58 Jacek Maciejewski
- 23.11.18 13:58 Cavallino
- 23.11.18 15:39 J.F.
- 23.11.18 16:27 SW3
- 23.11.18 18:39 Cavallino
- 23.11.18 18:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=