  • Data: 2016-05-17 12:19:41
    Temat: Re: Składanie komputera od tyłu :-)
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-17 o 10:21, Chris pisze:

    > O ile mnie pamięć nie myli to żywotność konsol jest ok 10 lat.

    Nie chodzi mi faktyczną żywotność samej konsoli, bo wiadomo, że jak ktoś
    ma pecha, to tydzień po gwarancji może mu coś nawalić i sprzęt jest do
    wyrzucenia. Mam na myśli czas przez, który konsola będzie jeszcze w
    miarę atrakcyjna żeby nie wymienić jej na nową, bo konkurencja czy PC
    poszły mocno do przodu. W przypadku PC da się w miarę rozsądnie
    rozbudowywać go w, praktycznie, nieskończoność. No i najważniejsze stare
    gry też chodzą więc nie trzeba, co generację konsol wymieniać kolekcji gier.

    > Ale jak gra się znudzi to ją sprzedasz i odzyskasz część kasy, poza tym
    > gier nie kupuje się w MM bo są drodzy :) tą samą grę można często kupić
    > 2x taniej z innego źródła.

    MM to był tylko przykład, w tych tańszych źródłach gry na PC są nadal
    tańsze od tych konsolowych.

    > Twój wybór. Dla tego ja mam PC + PS4 która kosztuje mniej niż dobra
    > karta graficzna do PC (GTX970).

    Ja akurat nie jestem namiętnym graczem więc dla mnie GTX970, jak i PS4
    czy XBOX, to niepotrzebny wydatek. Ale jak wziąć pod uwagę, że ktoś już
    ma PC i chce pograć, to wystarczy mu zakupić coś na poziomie GTX960 i
    będzie taniej niż konsola. Porównując suche dane techniczne, to PS4 ma
    wydajność na poziomie GTX960 i jakiegoś mobilnego i5. Wiadomo, że
    konsole i gry na nie są mocno zoptymalizowane, więc końcowa wydajność
    będzie lepsza niż na PC z GTX960 i i5 mobile. Tylko, że dochodzi jeszcze
    ten nieszczęsny abonament za multiplayera, wygląda na to, że w
    perspektywie 2-3 lat ten GTX970 wcale drożej nie wyjdzie.