  • 21. Data: 2011-11-12 20:01:09
    Temat: Re: Skanowanie negatywów.
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 11-11-09 17:44, XX YY pisze:

    > to jest inihilator zycia.
    >
    > kupujesz zabawke , robisz cos bez sensu czyli skanowanie starych
    > negatywow. zajecie czasochlonne , a wynik zaden. nikt takich zdjec nie
    > chce pozniej ogladac.
    > Zwyczajnie zajmujesz sie czyms bez sensu - inihilujesz swoje zycie -
    > rownie dobrze moznaby .. bo ja wien dlubac w nosie.
    > bylby lepszy pozytek a i wyszloby to z korzyscia dla zdrowia gdyby w
    > tym czasie odkurzyc mieszkanie.
    > Milby sa zdrowiu szkodliwe.

    ble ble ble ....
    Warto skanować stare klisze, to taki wehikuł czasu.
    Pytanie, na jakim sprzęcie to robić?
    Spokojnie można zacząć na tanim dedykowanym do negatywów skanerze z
    supermarketu za max 200 zł - dla celów wspomnieniowych całkowicie
    wystarczy, jak znajdziesz coś super-hiper, to zawsze pozostaje w
    odwodzie profesjonalne skanowanie w labie, przynajmniej będziesz
    wiedział z czym i do czego startujesz otwierając sakiewkę.

  • 22. Data: 2011-11-12 22:29:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-12 20:01:09 +0000, J-L-F <j...@o...pl> said:

    > profesjonalne skanowanie w labie,

    W labie nie ma profesjonalnego skanowania.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-11-16 20:52:27
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Negatywy skanują się ciemne, trudno z nich uzyskać zdjęcia o ładnej
    > barwie.
    > Czy zmienić program czy problem jest inny ;-).
    >

    > efekt skanowania http://rydwelski.pl/galleries/_temp/temp.jpg

    W trakcie przeglądania jednego z pdf-ów wspominanych przy
    okazji innego wątku dotyczącego skanowania natrafiłem na możliwą
    przyczynę problemu:

    =============
    Kilka dni temu pisałem, co uważam na temat poszczególnych
    rozwiązań - wystarczy zajrzeć. Przy okazji polecę też małą literaturkę,
    bardzo a propos żyłowania wyników ze skanowania, którą napotkałem
    u siebie na dysku (pdf-y z HutchColor do wyguglania):
    - Color Negative Scanning
    - Precision Scanner Target [User_Guide]
    =============

    Lightening 'dark' 35mm profiles

    35mm scanner profiles often produce results that seem too dark,
    even when great care has been taken in scanning and creating the
    profile. This is often seen as a failure of either the target or the
    profiling software, but the explanation is usually much simpler.

    Optical flare can be a significant factor, especially in 35mm
    scanners, because if the darkest patch in the target produces
    lighter-than-normal RGB values due to flare, the profile software will
    associate those falsely light RGB values with the true 'darkness' or L*
    value of what is really a very dark patch. This means the profile will
    add density to images in which flare was less active or nonexistent.

    Mariusz [mr.]