  • 1. Data: 2009-11-04 11:15:51
    Temat: Skaner płaski
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Witam,

    Temat może trochę off-topic. Oprócz zdjęć z cyfrówki mam jeszcze całą
    masę starych odbitek, które chciałbym przeskanować. Czy ktoś może
    polecić przyzwoity skaner płaski A4 - powiedzmy w cenie do 500 zł
    netto. Nie musi skanować negatywów - to zlece firmie zewnętrznej.

    Ostatnio nie jestem na bieżąco z obecnymi technologiami skanerów.

    pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2009-11-04 11:20:58
    Temat: Re: Skaner płaski
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > masę starych odbitek, które chciałbym przeskanować. Czy ktoś może
    > polecić przyzwoity skaner płaski A4 - powiedzmy w cenie do 500 zł

    Najtanszy Epson. Ja mam V10. Smiga :)

  • 3. Data: 2009-11-04 12:24:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
    > Witam,
    >
    > Temat może trochę off-topic. Oprócz zdjęć z cyfrówki mam jeszcze całą
    > masę starych odbitek, które chciałbym przeskanować.

    Do odbitek nada się dowolny, najtańszy nawet skaner.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-11-04 12:45:24
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Niby tak, ale jedne się długo rozgrzewają, inne są powolne, jeszcze
    inne mają toporny soft
    Dlatego chodziło mi o opinię kogoś kto ma jakiś godny polecenia.

  • 5. Data: 2009-11-04 14:08:12
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Niby tak, ale jedne się długo rozgrzewają, inne są powolne, jeszcze
    > inne mają toporny soft
    > Dlatego chodziło mi o opinię kogoś kto ma jakiś godny polecenia.

    Używam skanera w urządzeniu wielofunkcyjnym
    (skaner-drukarka-kopiarka-fax-czytnik kart) Canon MX700. Jestem zadowolony z
    jakości i z szybkości. Dużo ustawień na poziomie sterownika do skanera pozwala
    zaoszczędzić czas na późniejszej obróbce w PS, szczególnie przy seryjnym
    skanowaniu wielu odbitek.
    Co prawda tego modelu nie ma już w sprzedaży, ale przypuszczam, że zarówno u
    nastepców tego modelu, jak i wsród najtańszych oddzielnych skanerów Canon na
    pewno gorzej nie będzie. Podobne urządzenia są już dostępne od 300 zł.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2009-11-04 15:56:48
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Niby tak, ale jedne się długo rozgrzewają, inne są powolne, jeszcze
    > inne mają toporny soft
    > Dlatego chodziło mi o opinię kogoś kto ma jakiś godny polecenia.

    Trudno powiedzieć... Ja np. mam najzwyklejszego wielofunkcyjnego Epsona i
    odbitki skanuje bardzo przyzwoicie :-). Zaś jeśli mowa o powolności to
    bardzo dużo zależy jakie parametry ustawisz. Jak przegniesz z
    rozdzielczością to będzie CI trybił fotkę parę minut :-))

  • 7. Data: 2009-11-04 19:55:55
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
    Witam,

    Temat może trochę off-topic. Oprócz zdjęć z cyfrówki mam jeszcze całą
    masę starych odbitek, które chciałbym przeskanować. ..
    =================
    Ze starymi odbitkami to nie takie proste. Ja właśnie robię skany bardzo
    starych odbiterk (1910 rok) i niektóre muszę skanaowć w bardzo dużej
    rozdzielczosci. Używam Canona 4400F. Nie jest to demon szybkości, ale
    skanuje , jak na moje umiejetności dobrze. Możesz niektóre próbki zobaczyć w
    galerii rodzinnej na www.lasowy.republika.pl . Próbowałem też skanować
    negatywy 6x9, bardzo zniszczone i coś tam do dalszej obróbki się ukazało...
    Poprzednio używałem HP (modelu nie pamietam, ale były to takie dwie płaskie
    płyty ustawione pionowo), ale wyniki były marne.
    Pozdrowienia
    Jan

  • 8. Data: 2009-11-04 20:29:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > polecić przyzwoity skaner płaski A4 - powiedzmy w cenie do 500 zł
    > netto. Nie musi skanować negatywów - to zlece firmie zewnętrznej.

    Nowy Epson jakiś.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2009-11-05 14:58:52
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Najtanszy Epson. Ja mam V10. Smiga :)

    To ja też się dorzucę z tym samym modelem. Posiadam i jestem bardzo
    zadowolony.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 10. Data: 2009-11-05 16:00:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Nov., 12:15, Piotr <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > netto. Nie musi skanować negatywów - to zlece firmie zewnętrznej.
    >
    > Ostatnio nie jestem na bieżąco z obecnymi technologiami skanerów.

    w zasadzie od wielu juz lat te scanery potrafia dobrze kopiowac
    zdjecia.
    roznia sie miedzy soba mechanika. mialem kiedys tani glosny - troche
    bylo to irytujace
    zmienilem na inny tani cichy i jest o.k.
    uzywam canonscan lide , male plaskie ciche .