    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skaner do slajdów dla amatora
    Date: Tue, 06 Apr 2010 20:00:11 +0200

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > Jaki nośnik taka prawda

    Chyba fikcja. Prawda to była do końca maja 1981 i to tylko jeśli nie
    odstawiono fuszery.

    > zdjęcia BW też będziesz kolorował? Przecież
    > rzeczywistość jest kolorowa czemu więc zdjęcia mają zostać
    > monochromatyczne?

    A dlaczego nie? Kilka filmów dość zyskało po koloryzacji (na podstawie
    współczesnych kolorowych fotosów zresztą). Oczywiście należy udostępnić
    również oryginały dla ciekawych.
    Podobnie jak z dźwiękiem - przedwojennych filmów nie dało się oglądać
    przez koszmarny przydźwięk sieciowy. Dziś problem nie istnieje, choć ów
    przydźwięk istniał od początku.

    > Ja mam bardzo naiwny sposób myślenia - zdjęcie ma pokazywać jak było a
    > nie jak sobie tą scenę ktoś wyobraża.

    Bardzo naiwny, bo żadne zdjęcie nie pokaże jak było z założenia. A już
    na pewno nie pokaże tego buraczany papier z Bydgoszczy po dwudziestu latach.

    > O ile pamiętam chodziło jedynie o zabezpieczenie negatywów, nie kojarzę
    > aby była mowa o skanowaniu.

    Za to teraz mamy gówno, bo gość strzelił focha zamiast rzucić to choćby
    i tu. Idiotyczne zasady zatwardziałego łba zniszczyły kupę dobra. I to,
    że mu było wolno nie usprawiedliwia go zupełnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl