  • Data: 2010-04-06 21:48:06
    Temat: Re: Skaner do slajdów dla amatora
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W wtorek, 6 kwietnia 2010 20:00, Janko Muzykant wyraził następujacą opinię:

    > Chyba fikcja. Prawda to była do końca maja 1981 i to tylko jeśli nie
    > odstawiono fuszery.

    Wiesz, można było jeszcze zamówić malarza albo przynajmniej rysownika -
    byłoby więcej nośników do porównania ;-)

    > A dlaczego nie? Kilka filmów dość zyskało po koloryzacji

    Tzn. konkretnie które?

    > (na podstawie współczesnych kolorowych fotosów zresztą).

    Jako osoba zajmująca się fotografią masz świadomość, że na filmie BW
    jasnoniebieski może mieć tą samą szarość co ciemnożółty, reżyser nie patrzył
    więc na kolory a na to jak zostaną oddane w szarościach i kontrastował
    szarości a nie barwy, kolorowanie więc filmów BW, w szczególności na
    podstawie kolorowych fotosów nie ma sensu bo odtwarza się to co z założenia
    było robione tylko po to żeby być szare.
    Przykładem może być Matka Joanna od Aniołów gdzie scenograf miał kilka
    kubełków z farbami w różnych odcieniach szarości i malował nimi to co się
    reżyserowi wydawało niewłaściwie _szare_.

    > Oczywiście należy udostępnić również oryginały dla ciekawych.

    A ciemny lud niech kupuje monidła ;-)

    > Bardzo naiwny, bo żadne zdjęcie nie pokaże jak było z założenia. A już

    Ale zdjęcie które Ty podrasujesz na pewno to pokaże ;-)

    > na pewno nie pokaże tego buraczany papier z Bydgoszczy po dwudziestu
    > latach.

    Takie są koszty korzystania z modnych "nowoczesnych" technologii. Historia
    powtórzyła się parę lat temu gdy wszyscy zamiast klasycznych kolorowych
    zdjęć z negatywów chcieli mieć zdjęcia cyfrowe z super nowoczesnych
    {wówczas} cyfrówek mających aż 0,6Mpx - no cóż, mają co chcieli a mogli
    przecież skorzystać z technologii starszej o ustalonym standardzie i
    jakości.

    > ... to, że mu było wolno nie usprawiedliwia go zupełnie.

    Zdecyduj się, to jesteś za wolnością czy przeciw ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E