  • Data: 2010-04-06 06:56:19
    Temat: Re: Skaner do slajdów dla amatora
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://dl.dropbox.com/u/411992/IMG_1747.jpg

    > Pierwsze zdjęcie OK, po zdjęciu zafarbu pozostaje jeszcze tyle kolorów że
    > można pokusić się o odtworzenie stanu faktycznego z błędem nie większym niż
    > przy obróbce negatywu {choć mi tło wyszło raczej szare niż zielone}, ale
    > drugie to już Twoja radosna kreacja. Rozpoznawalne resztki koloru zostały
    > jedynie na czerwonym płaszczu i błękitnej kurtce, kolor płaszcza mężczyzny
    > zna ten kto takie płaszcze widywał, reszta jest nie do odtworzenia

    Oj, trzeba potrafić przy takim zdjęciu gmerać to i zobaczy się to, czego
    z pozoru nie widać.
    Ale to nie jest tylko ''suwak saturacji w górę''.

    > W trzecim zdjęciu "odtworzyłeś" kolorystykę jak w słoneczny dzień, choć
    > widać po rozproszonych cieniach że dzień słoneczny nie był i np. trawa nie
    > mogła mieć takiego koloru jaki zrobiłeś.

    W ogóle to wszystko się nie zdarzyło.

    > Twoja kreacja przeważyła nad
    > rzeczywistością, zdjęcie przestało dokumentować pewien stan a stało się
    > Twoim wyobrażeniem tego stanu.

    Lepsze było takie zwietrzałe. Sama prawda.

    > W pewnym sensie postąpiłeś jak urzędnik
    > Ministerstwa Prawdy, wymazałeś rzeczywistość i zastąpiłeś ją fikcją w którą
    > klient uwierzy, bo nawet jeśli pamięta jaka była pogoda to przecież Twoje
    > "zdjęcie" pokazuje że była inna a zdjęcia nie kłamią ;-)

    Ziew... A nie pomyślałeś, że to ma być po prost oglądalne, a nie
    referencyjne?

    Zróbmy tak - Ty sobie będziesz trzymał w szufladce swoje świętości w
    buraczkowych kolorach (i tylko w szufladce, bo nie pamiętam, byś
    kiedykolwiek cokolwiek tu pokazał), a ja sobie będę ''robił monidła''.
    Na szczęście mamy wolność , można nawet jak jeden facet, spalć wszystkie
    negatywy, bo mu nikt profesjonalnie tego nie chciał zeskanować i przyjąć
    jako dobro narodowe, a przecież gdyby zajął się tym jakiś amator, byłaby
    to wielka ujma.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl