  • Data: 2010-04-05 20:13:50
    Temat: Re: Skaner do slajdów dla amatora
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Zygmunt pisze:

    > 25 zł za klatkę?? Nieźle sobie liczysz ;-)

    Ja sobie liczę 50zł. Za siedzenie w szopie nad jedną klatką. Choć nie
    pamiętam akurat, aby to była klatka z analoga, ale nie ma to znaczenia.

    > Jeśli slajdy mają wady naświetlenia, dominanty barwne lub słabe/silne
    > wysycenie to wypracowanie przez amatora techniki ich prawidłowego skanowania
    > będzie tym trudniejsze. Tak czy inaczej, lepiej wolny czas poświęcić na
    > zarobienie kasy a skanowanie zostawić komuś kto się na tym zna, tym bardziej
    > że samo skanowanie też nie jest jakimś super ekscytującym zajęciem.

    Nie znam takiego skanera, co ze zwietrzałego orwo sam zrobi referencynie
    naświetlone świeże fuji. Nie znam też nikogo, kto zrobi to za 2zł.

    Powiedzmy sobie szczerze, praktycznie każdy materiał zeskanowany z
    analoga bez obróbki jest wielkim marnowaniem potencjału. Zresztą dotyczy
    to też odbitek, które w większości wypadków niesamowicie zyskują po
    obróbce. Oczywiście nikt nie będzie czasu marnował na jakieś pamiątki
    rodzinne, ale gdy się zobaczy, co można, to żal nic z tym nie zrobić.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl