  • Data: 2011-12-12 12:09:14
    Temat: Re: Skaner PLUSTEK OpticFilm 7600i AI
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mirek Sz." <a...@w...pl> wrote:

    Zacznijmy od tego, że de facto jestem w tym samym miejscu, co Ty (możesz poszukać
    niedawnych
    wątków "skan...", "ucyfrowi..."), mam dokładnie to samo podejście, co Ty, jednak po
    DOGŁĘBNYM
    zbadaniu sprawy kilka lat temu (a od tamtego czasu nic praktycznie się nie zmieniło -
    nic nowego
    nie weszło na rynek) doszedłem jednak do odmiennych wniosków. Dlatego się odezwałem.

    > Nie chce kupować uzywanego ponieważ przeważnie czym lepszy skaner to większe
    podejżenie że był
    > używany do zarabiania kasy czyli jest zjechany/zużyty.

    Ach, jak dobrze to znam! A jednak, po zbadaniu sprawy doszedłem do wniosku, że
    ogromna różnica
    w jakości oraz, co BARDZO WAŻNE: w ilości poświęconego czasu skłania do kupna sprzętu
    używanego
    (oby nie zawodowo!). Tanie domowe skanerki to mnóstwo zabiegów i marny efekt. Główna
    korzyść -
    cyfrowe zdublowanie materiału, ale z poczuciem, że sporo na kliszy jeszcze zostało
    (i, w zasadzie,
    przydałoby się kiedyś czynność powtórzyć [ach, ten czas!], tylko niby kiedy, skoro
    skanery do
    filmów przechodzą do klasy zabytków techniki?).

    > Niestety nic innego nie można nowego kupić w polsce, sprawdziłem w kilku sklepach
    internetowych.

    Dziwne nie jest... :))

    Wysokiej klasy skanery (np. Coolscany) miały bodajże podświetlenie LED-owe -
    bardzo trwałe i o
    stabilnej charakterystyce, no i były przeznaczone do dużego obciążenia, sam jednak
    kupując używkę
    dokładnie sprawdziłbym najpierw poziom zakurzenia w zakamarkach oraz stopień wytarcia

    ramek/prowadnic.

    "Gęstość" skanowania w cieniach, ostrość, rozdzielczość, sprzętowe usuwanie
    defektów,
    automatyzacja, tempo obróbki - to wszystko skłania mnie do poczekania na jakąś okazję
    i kupienia
    używki wysokiej klasy, a następnie zeskanowania z taką jakością, że negatywy będzie
    można już oddać
    dzieciom do zabawy. Finito - przejście do fotografii cyfrowej zakończone. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]