-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qai4hk$255$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sat, 4 May 2019 11:33:58 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 25
Message-ID: <5ccd5c87$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1556962439 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 541 80.53.118.49:54269
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2655598
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-05-04 o 10:46, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .05.2019 o 21:24 Marek S <p...@s...com> pisze:
>
>> Witam,
>>
>> Z czystej ciekawości chciałbym podpytać Was o to, jak w temacie. W
>> okolicy mam kilkuset metrowy odcinek drogi o sporym nachyleniu. Jadę
>> pod górę - biegi się redukują. Wydaje mi się to do ogarnięcia gdyż
>> muszę mocniej przycisnąć gaz, więc daję jakieś informacje logice auta.
>> No ale gdy w drugą stronę jest gorzej. Wiele razy hamuję silnikiem,
>> czasem na bardzo długim odcinku lecz nie obserwuję aby z tego powodu
>> następowała redukcja i skok na wysokie obroty. Tymczasem na tym
>> zjeździe - za każdym razem tak jest. Czy wiecie jak auta "wiedzą", że
>> mamy do czynienia z w/w sytuacjami?
>>
>
> Wie to pewnie z systemu HDC lub innego trzyliterowego o podobnym
> działaniu (asystent zjazdu).
Akurat oprogramowanie do obsługi tych zjazdów działa
dość umownie. Ja miałem wrażenie, że w górach za bardzo
pozwala mi się rozpędzać na zjeździe (nie redukowało)
a że nie .opanowałem wtedy jeszcze ręcznego manewrowania biegami (VW DSG),
to czułem się dość niepewnie. Podobne odczucia na górskim zjeździe miał
użytkownik Mercedesa.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.19 12:33 Shrek
- 04.05.19 12:58 cef
- 04.05.19 17:16 Cavallino
- 04.05.19 18:21 p...@g...com
- 04.05.19 18:30 Shrek
- 04.05.19 18:37 cef
- 04.05.19 19:23 p...@g...com
- 04.05.19 22:58 cef
- 04.05.19 23:03 Marek S
- 04.05.19 23:09 Marek S
- 04.05.19 23:40 Cavallino
- 05.05.19 00:31 Uncle Pete
- 05.05.19 07:00 Shrek
- 05.05.19 07:22 cef
- 05.05.19 07:33 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody