-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Fri, 10 Dec 2010 14:16:54 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101027 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
<op.vnhkwdgda6rut4@koder>
<s...@k...sail-ho.pl>
<op.vnhpw6eta6rut4@koder> <idss46$lpp$1@inews.gazeta.pl>
<4d01f96b$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
<idsve0$4nt$1@inews.gazeta.pl> <op.vnhuvro1a6rut4@koder>
<idt0p6$41c$1@news.onet.pl> <op.vnhvshrra6rut4@koder>
<idt4fp$rs7$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <idt4fp$rs7$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 99
Message-ID: <4d022915$0$20991$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.116.43.34
X-Trace: 1291987221 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20991 195.116.43.34:62306
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333678
[ ukryj nagłówki ]On 2010-12-10 12:55, Massai wrote:
> Mariusz Chwalba wrote:
>
>> On Fri, 10 Dec 2010 11:52:22 +0100, Massai<t...@w...pl> wrote:
>>
>> [...]
>>>>> Skoro blondynka radzi sobie z FWD, a nie radzi sobie z RWD oznacza
>>>>> jednoznacznie, ze FWD jest łatwiejszy i więcej wybacza. Czy da
>> sie>>> jechać z RWD? Tak Czy prościej jest z FWD? Tak
>>>>
>>>> Czy da się opanować poślizg w FWD? Tak
>>>> Czy prościej jest w RWD? Tak
>>>
>>> Czy łatwiej wpaść w poślizg RWD niż FWD? Tak. Wystarczy dodać za
>>> mocno gazu.
>>
>> Czy łatwiej wpaść w poślizg FWD niż RWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
>> gazu, lub ująć za szybko gazu.
>
> Mocna fura z RWD to przy mocnym dodaniu gazy potrafi tańczyć nawet na
> prostej ;-)
> Z FWD to nie takie łatwe.
Ale zauważyłeś kluczowy warunek: MOCNA fura. Tak, MOCNYMI furami trzeba
nauczyć się jeździć ;-) Nieważne czy FWD czy RWD.
> Owszem, jak się na śliskim w zakręcie dociśnie, to potrafi przód trochę
> uciec - ale jak się w RWD na śliskim zakręcie dociśnie - dupa ucieknie
> bankowo.
Jak się w zakręcie dociśnie w FWD to się pięknie poleci po wypadkowej z
tego zakrętu :-)
A jeśli tego nie zaobserwowałeś, tzn że FWD było słabe.
Weź może dwa o TEJ SAMEJ mocy (niewielkiej lub równie dużej) i udowodnij
wyższość.
> Wprowadzenie normalnego (nie dłubanej rajdówki) FWD w dłuższą
> nadsterowność bez ręcznego to duża sztuka. M. in. dlatego wszyscy
> podkreślają wyższość RWD do zabaw na śniegu...
Można też osiągnąć konfiguracją opon. Ale też raczej KJS'owa technika -
choć kolega FWD-dziarz stosuje z powodzeniem w jeździe cywilnej.
>>
>>> W typowej sytuacji, gdy ktoś z małymi umiejętnościami będzie jechał
>>> nieostrożnie - nie będzie miało znaczenia czy będzie miał RWD czy
>>> FWD - i tak nie będzie umiał wyjść z tego poślizgu.
>>
>> Jak się wychodzi z poślizgu:
>>
>> RWD: noga z gazu i auto samo się prostuje.
>
> Jak leci bokiem? Już to widzę jak bez kontry wyprostujesz...
Wszystko zalezy od momentu w którym odpuścisz gaz (fazy poślizgu)
>> FWD: noga na gaz i kręcimy odpowiednio kierownicą.
>
> Jak ucieka przód? tu i tak niewiele można zdziałać ;-)
Zdefiniuj ucieka. Jednakże zarówno w poślizgu podsterownym jak i
nadsterownym można walczyć mniej lub bardziej skutecznie (w zależności
od warunków)
Jak nie wierzysz, to zapraszam na jazdę z kolegą startującym FWD :-)
Może pokazać co nieco :-)
>>
>> Co prostsze?
>>
>>> Tak, wiem, jak się umie, to się nie wpadnie.
>>>
>>> Chodzi o to żeby jak się nie umie - nie wpaść.
>>>
>>> Załóżmy że wprowadzono zakaz FWD, i wszyscy (także lebiegi) się
>>> muszą przesiąść na RWD.
>>> Co się dzieje na drogach?
>>
>> Pustawo, bo z parkingów nie będą umieli wyjechać :P.
>>
>> Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży
>> silnik na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej
>> trzeba gazem operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z
>> dwójki.
>
> Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
> choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkingu ;-)
Jakby na to nie patrzeć to świat na ruszaniu z parkingu się nie kończy.
A to w końcu kardynalny zarzut :-) (problem dotyka pewnie niewielkiego
ułamka kierowców RWD :-)
Ja proponuję pójść nieco dalej i potestować zachowanie w trakcie jazdy.
Może np. w zakręcie ? :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 14:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:39 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:44 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:02 Rafał VFR
- 10.12.10 15:20 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:24 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:50 Maciek
- 10.12.10 15:54 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:57 J.F.
- 10.12.10 16:50 BaX
- 10.12.10 16:51 kamil
- 10.12.10 17:17 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 17:46 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 18:01 Robert Rędziak
- 10.12.10 18:20 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=