eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Silnik liniowy] Kompensacja zakłóceń w regulatorze prędkościRe: [Silnik liniowy] Kompensacja zakłóceń w regulatorze prędkości
  • Data: 2010-06-19 11:53:04
    Temat: Re: [Silnik liniowy] Kompensacja zakłóceń w regulatorze prędkości
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-06-19 09:34, l...@g...com pisze:


    [...]
    > Silnik jeździ z "prawie" określoną prędkością i zatrzymuje się w
    > zadanej pozycji. Owe prawie jest spowodowane złą pracą silnika która
    > prawdopodobnie pochodzi z złej konstrukcji mechanicznej. Usytuowanie
    > cewek względem magnesów. Co 35mm ( podziałka biegunowa ) występuje
    > skok w pracy silnika. Prędkość w tych miejscach zaczyna tętnić. Co
    > ciekawe te tętnienia występują bardziej podczas jazdy w prawą stronę
    > ( 20-30% ) niż w lewą ( 8-10% ).
    > Pozycję odczytuję z enkodera magnetycznego.
    >
    > Jestem ciekaw czy drodzy użytkownicy Grupy spotkali się z takim
    > przypadkiem i mają jakieś sugestię jak z tym walczyć. Czy myślicie że
    > kompensowanie tych zakłóceń w procesorze po przez uwzględnianie tych
    > miejsc w torze regulacji to dobry pomysł?

    Pokaż wykres pozycji zadanej względem pozycji aktualnej oraz prędkości
    zadanej względem prędkości aktualnej.
    Czy w pętli sterowania używasz Feed Forwardu ?
    W jaki sposób rozpoczynasz generowanie przebiegów dla silnika po
    włączeniu zasilania ?

    Za każdym razem usuwanie skutków a nie przyczn nie ma szans.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: