-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!news2.euro.net!xlned.com!feeder3.xlned.com!feeder.news-service.c
om!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!npeersf01.ams.hi
ghwinds-media.com!newsfe11.ams2.POSTED!7564ea0f!not-for-mail
From: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100512
Thunderbird/3.0.5
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: [Silnik liniowy] Kompensacja zakłóceń w regulatorze prędkości
References: <8...@5...googlegroups.com>
In-Reply-To: <8...@5...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 28
Message-ID: <zc2Tn.12522$ex1.11585@newsfe11.ams2>
NNTP-Posting-Host: 82.41.107.18
X-Complaints-To: http://netreport.virginmedia.com
X-Trace: newsfe11.ams2 1276948383 82.41.107.18 (Sat, 19 Jun 2010 11:53:03 UTC)
NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Jun 2010 11:53:03 UTC
Organization: virginmedia.com
Date: Sat, 19 Jun 2010 12:53:04 +0100
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:590624
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-06-19 09:34, l...@g...com pisze:
[...]
> Silnik jeździ z "prawie" określoną prędkością i zatrzymuje się w
> zadanej pozycji. Owe prawie jest spowodowane złą pracą silnika która
> prawdopodobnie pochodzi z złej konstrukcji mechanicznej. Usytuowanie
> cewek względem magnesów. Co 35mm ( podziałka biegunowa ) występuje
> skok w pracy silnika. Prędkość w tych miejscach zaczyna tętnić. Co
> ciekawe te tętnienia występują bardziej podczas jazdy w prawą stronę
> ( 20-30% ) niż w lewą ( 8-10% ).
> Pozycję odczytuję z enkodera magnetycznego.
>
> Jestem ciekaw czy drodzy użytkownicy Grupy spotkali się z takim
> przypadkiem i mają jakieś sugestię jak z tym walczyć. Czy myślicie że
> kompensowanie tych zakłóceń w procesorze po przez uwzględnianie tych
> miejsc w torze regulacji to dobry pomysł?
Pokaż wykres pozycji zadanej względem pozycji aktualnej oraz prędkości
zadanej względem prędkości aktualnej.
Czy w pętli sterowania używasz Feed Forwardu ?
W jaki sposób rozpoczynasz generowanie przebiegów dla silnika po
włączeniu zasilania ?
Za każdym razem usuwanie skutków a nie przyczn nie ma szans.
--
Pozdrawiam Miłosz.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.06.10 10:03 l...@g...com
- 20.06.10 19:40 Miłosz Skowyra
- 21.06.10 10:11 l...@g...com
- 21.06.10 10:41 Miłosz Skowyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i