    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik 1f a 3f
    Date: Wed, 13 Jul 2016 13:47:56 +0200

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-07-12 o 20:14, J.F. pisze:

    >Są. Lodówkowe silniki używają obecnie pozystora, więc można przyjąć
    >że po nagrzaniu się pozystora prąd w tej gałęzi płynie tylko taki,
    >który utrzymuje pozystor w temperaturze roboczej.

    Ale ciekaw jestem - czy moment napedowy z takiej wysokopradowej fazy
    rozruchowej i roboczej, z przesunieciem fazy jak rozumiem za pomoca
    innej rezystancji, jest jakis istotnie wiekszy od silnika z wlasciwym
    kondensatorem podlaczonym na stale.

    A moze teraz i kondensator tez jest ?
    http://www.brewpi.com/wp-content/uploads/2014/08/dom
    estic-refrigerator-starting-relays-1024x932.jpg

    No i tak za pamieci - jak dzialaly silniki od pralki ?
    dwa/trzy uzwojenia i kondensator jest jasny, zapewnial tez prace w
    dwie strony.

    Ale uzwojenie wirowania bylo tylko jedno ... choc jakby tak rozpedzic
    wirnik uzwojeniami roboczymi, to potem jedno uzwojenie powinno dac
    rade.

    J.