  • 51. Data: 2015-09-08 14:33:33
    Temat: Re: Silniczek
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Alez to tanieje.
    >
    > Co by tu sobie za zabawke zrobic, na 10, 20 czy setce serw ...
    >
    > J.

    Ja kiedyś chciałem coś takiego mieć.
    https://www.youtube.com/watch?v=BZysu9QcceM
    Ale nawet 500 szt nie chcieli sprzedać taniej.

    Robert

  • 52. Data: 2015-09-08 17:10:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Ja kiedyś chciałem coś takiego mieć.
    >https://www.youtube.com/watch?v=BZysu9QcceM
    >Ale nawet 500 szt nie chcieli sprzedać taniej.

    To pamietam, a teraz ... 5 tys za serwa, moze nawet 4 tys.

    Ale to mi sie nie podoba - kiepski obraz, za malo pikseli.

    J.

  • 53. Data: 2015-09-08 17:17:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 września 2015 17:10:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To pamietam, a teraz ... 5 tys za serwa, moze nawet 4 tys.
    >
    > Ale to mi sie nie podoba - kiepski obraz, za malo pikseli.

    Na aliexpressie serwa zaczynają się od trochę ponad 1 euro za jedną sztukę w tym
    darmowa wysyłka. SG90. Na Alibabie są te same są w pakietach po 100 i więcej sztuk, o
    cenę trzeba zapytać emailem. Jak zapytasz pierwszych 20 dostawców z listy i
    wybierzesz najniższą cenę to pewnie zejdziesz poniżej złotówki.

  • 54. Data: 2015-09-09 13:52:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:04:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Controller zadaje, controller-driver realizuje, ale zanim zrealizuje,
    > to sie nie zgadza :-)
    > Na tym serwo polega, ze steruje dalej az sie bedzie zgadzalo.
    > Oczywiscie jesli nie zgadza sie przez dluzszy czas, przekroczono
    > dopuszczalny prad silnika itp, to jeden sterownik drugiemu moze blad
    > zaraportowac.
    >
    > I Konrad ma racje z tymi wieloma osiami - sprawa sie komplikuje jak
    > wsystko musi wspoldzialac.
    > Stozek np chcesz wytoczyc, ladny, gladki, a nie schodkowy.
    >
    > Lamana skosna, luk - kolejne komplikacje ...

    Główne wyzwanie to takie wysterowanie wszystkich osi, żeby ekstremum funkcji, które
    jest w zadanej trajektorii w kilku osiach jednocześnie, wystąpiło w rzeczywistości
    jednocześnie. Przy krokowcach wysyłasz sygnał kroku do wszystkich osi jednocześnie,
    jak nie chcesz mieć schodów to dobierasz odpowiednią rozdzielczość i nie masz
    problemu. W serwie rzeczywista trajektoria podąża z jakimś tam opóźnieniem za zadaną,
    a to opóźnienie zależy od reakcji, więc skoro w każdej osi jest inna reakcja, to i
    opóźnienie jest inne. Jak frezujesz kulkę, to chciałbyś żeby czubek tej kulki był w
    osi X w tym samym miejscu, co w osi Y, prawda?

  • 55. Data: 2015-09-09 19:42:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-09-09 o 13:52, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    serwie rzeczywista trajektoria podąża z jakimś tam opóźnieniem za zadaną
    Z punktu widzenia wejścia sterownika (nie drivera) sterowanie serwem i
    krokowcem jest takie samo (CNC). I tu i tu wysyła się sygnał STEP i DIRECT.

    Robert

  • 56. Data: 2015-09-10 09:07:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 września 2015 19:42:59 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > krokowcem jest takie samo (CNC). I tu i tu wysyła się sygnał STEP i DIRECT.

    Że co? Ile drutów mają te Twoje serwa?

  • 57. Data: 2015-09-10 10:11:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-09-10 o 9:07, Konrad Anikiel pisze:
    chcesz mieć schodów to dobierasz odpowiednią rozdzielczość i nie masz problemu. W
    serwie rzeczywista trajektoria podąża z jakimś tam opóźnieniem za zadaną
    > Że co? Ile drutów mają te Twoje serwa?
    Nie patrz na serwo li tylko jako na silnik. Serwo ja rozumiem "silnik"
    plus sterownik. I taki komplet ma na wejściu tyle samo drutów co komplet
    składający się z krokowca i sterownika.
    Czyli dwa druty na oś. STEP i DIR. I te dwa wejścia wystarczą. Są
    oczywiście innw wej/wyj. Ale do poruszania są dwa. Krok i kierunek.
    I te dwa druty na oś wystarczą do zrobienia np. spiralnej poręczy
    schodów. Mając oczywiście 5 osi.
    Tu schemat wejść serwa
    https://dl.dropboxusercontent.com/s/8s9kwoe6yha4vqn/
    estun.png?dl=0
    Jak widać to samo co w krokowcu ze sterownikiem.

    Robert

  • 58. Data: 2015-09-10 10:52:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 10:11:39 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jak widać to samo co w krokowcu ze sterownikiem.

    Zależy dla kogo. Dla mnie to tam jest analogowe sterowanie szerokością impulsu (w
    trybie sterowania położeniem), a nie żadne zadawanie pojedynczych kroków. Miałes iść
    się spytać tych co wiedzą, byłeś już?

  • 59. Data: 2015-09-10 11:52:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-09-10 o 10:52, Konrad Anikiel pisze:
    > Zależy dla kogo. Dla mnie to tam jest analogowe sterowanie szerokością impulsu (w
    trybie sterowania położeniem), a nie żadne zadawanie pojedynczych kroków. Miałes iść
    się spytać tych co wiedzą, byłeś już?
    I tu się mylisz. Maszyna działa na tym sterowniku. Sterownik CNC wysyła
    tylko do sterownika serw DIR i STEP. Ten sam sterownik CNC steruje
    maszyną ze sterownikiem z krokowcami.
    Tu masz ten sterownik CNC, który mam i działa z pakietem z serwami i
    krokowcami.
    http://pikocnc.com/

    Jedynie nie wiem co się dzieje jak serwo nie może wykonać zadanego STEP.
    Utwierdzam się w tym, że nic nie robi. Wystawia sygnał błędu i
    zatrzymuje serwo. Bo nie może przecież próbować ponowić kroku kiedy inne
    osie pracują dalej. Musiały by czekać. Czyli zatrzymać się, a nie
    zatrzymają cię w t=0.
    A pytałem tu:
    http://www.cnc.info.pl/topics65/podstawy-podstaw-jak
    -dziala-serwo-vt70131.htm

    Robert

  • 60. Data: 2015-09-10 12:21:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 11:52:02 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > zatrzymuje serwo. Bo nie może przecież próbować ponowić kroku kiedy inne
    > osie pracują dalej. Musiały by czekać. Czyli zatrzymać się, a nie

    Znaczy, nie masz serw, tylko serwa krokowe. Znaczy ja o niebie, Ty o chlebie.