  • 21. Data: 2015-09-02 21:02:01
    Temat: Re: Silniczek
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-09-02 o 20:51, J.F. pisze:

    > Hm, mam szuszarke do wlosow. Zaden tam high end, zwykla, niskiej ceny,
    > no moze "srednio-niskiej".
    > W srodku jest taki "zabawkowy" silniczek.
    >
    > Ile juz lat przepracowala to nie zlicze. Wentylatorowi lopatka odpadla
    > ze starosci. Wiec druga wycialem dla symetri ... a silnik ciagle dziala.

    To se ne vrati :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2015-09-02 21:12:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 września 2015 17:13:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Krokowych w maszynach CNC sie rzadko uzywa.
    > Maja dwa problemy:
    > a) ograniczona czestotliwosc pracy, a potem jak krok ma miec 0.01mm,
    > to przesuw na drugi koniec stolu dlugo trwa,
    > b) ryzyko gubienia krokow.

    Znajdź drukarkę 3d na serwach.

  • 23. Data: 2015-09-02 21:20:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Znajdź drukarkę 3d na serwach.

    A znajdziesz tokarke na krokowcach ?

    J.

  • 24. Data: 2015-09-02 21:23:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.09.2015 21:12, Konrad Anikiel wrote:

    > Znajdź drukarkę 3d na serwach.

    http://hackaday.com/2014/05/26/servo-stock-the-futur
    e-of-3d-printers/
    https://hackaday.io/project/962-servo-stock

    Pierwsze co wypadło.

    Krokowce są jednak łatwiejsze do obsługi (w tym zastosowaniu!)
    a w drukarce 3D obciążenia prawie żadne, więc znacznie ciężej zgubić
    krok, niż frezując w aluminium ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 25. Data: 2015-09-02 21:28:27
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.09.2015 21:20, J.F. wrote:
    oglegroups.com...

    > A znajdziesz tokarke na krokowcach ?

    Mówimy tu o sterowaniu, a nie o silniku obracającym
    narzędziem. Czy to w wersji krokowej, czy tej nowej,
    frezem zawsze kręciło chińskie kilowatowe wrzeciono.

    pzdr
    bartekltg

  • 26. Data: 2015-09-02 21:29:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 2 września 2015 20:46:49 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Za darmo byś nie wolał, ale jakby ktoś chciał zapłacić?

    A duzo ? Jakby byla inna oferta pacy, to bym wolal inna :-)

    >Jest dużo. Są optyczne, są elektromechaniczne dźwigienki, w różnych
    >miejscach, w różne strony.
    >Pomiędzy podajnikiem a wałkiem, na głowicy, w module odwracającym.
    >Ktoś siedzi i wymyśla te bajery.

    >Nie wiem. Może procesor przelicza obraz strony i dopasowuje do
    >ułożenia papieru. Tam siedzą grube proce.

    Musialby miec jakis czujnik wsadzenia papieru. Dzialajacy na gornej
    krawedzi kartki, bo przeciez tylko tyle wciaga i drukuje.
    W zasadzie moglby byc, podobnie maloskomplikowane, jakas fotodioda czy
    kamerka liniowa na glowicy i niech sprawdzi z dwoch stron. Czy dwa
    czujniki po obu stronach i niech patrza w czasie wciagania.
    Aczkolwiek moj pierwotny pomysl jakos bardziej mi sie podoba.

    >"zawsze" nie znaczy "w każdym" prawda?

    no w zasadzie znaczy, ale dobra, dopuscmy wyjatki.

    J.

  • 27. Data: 2015-09-02 21:39:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 02.09.2015 21:20, J.F. wrote:

    >Mówimy tu o sterowaniu, a nie o silniku obracającym
    >narzędziem. Czy to w wersji krokowej, czy tej nowej,
    >frezem zawsze kręciło chińskie kilowatowe wrzeciono.

    O sterowaniu - co porusza suportem czy przemieszcza to wrzeciono.

    I nie mowimy o jakiejs amatorskiej konstrukcji, tylko porzadnej
    przemyslowej maszynie ..

    J.

  • 28. Data: 2015-09-03 09:01:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 września 2015 21:29:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Aczkolwiek moj pierwotny pomysl jakos bardziej mi sie podoba.

    > no w zasadzie znaczy, ale dobra, dopuscmy wyjatki.

    Mój Epson atramentowy zawsze daje radę, laserowy nie, czyli nie w każdym Epsonie to
    działa. Czy to jest trudne?

  • 29. Data: 2015-09-03 09:06:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 września 2015 21:20:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > A znajdziesz tokarke na krokowcach ?

    http://www.microkinetics.com/index.php?page=cnclathe
    Nawet prawie fachowa, nie jakaś tam fantazja z hackadaya :-)

  • 30. Data: 2015-09-04 14:23:19
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-09-02 o 19:28, J.F. pisze:

> [...]
    zauważyłeś pewnie, mimo że strasznie tam się przy czymś upierałeś.
    odpowiedzieć. Nie wszyscy, ale wielu.

    > To jest grupa dyskusyjna w koncu.

    Co nie znaczy, że na grupie zakazane jest rozumienie, a wskazane tylko odpowiadanie.

    Tylko taka dygresja z mojej strony, i już nie wtrącam się.