  • 41. Data: 2014-06-29 21:01:39
    Temat: Re: Sejm klepnal motocykle 125 cm3
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-29 15:28, WOJO pisze:
    > Z całym szacunkiem, ale gadasz głupoty.
    > Sam pierwszy raz na motocyklu siedziałem, kiedy prawko B miałem już
    > dobre kilkanaście lat.

    No tylko, tak naprawdę, to co z tego?

    Bo wiadomo że tak od razu wielu rzecz się nie potrafi.
    Zapewne większość kierowców którzy kilkanaście lat jeżdżą jakimś tam
    swoim Yarisem, ani nie będzie potrafiło dobrze kierować ani dużym
    dostawczakiem, ani cofać z przyczepą, ani prowadzić ciągnik rolniczy -
    chociaż na wszystkie te pojazdy uprawnienia mają.

    Czy to jest argument że koniecznie trzeba im te uprawnienia zabrać,
    wysłać na kursy, szkolenia, robić egzaminy?

    > Uwierz, mając kat. B, nie powinieneś automatycznie mieć uprawnień na
    > motocykl!

    Ja to tam nie wiem... Ja na motocykl wsiadłem i pojechałem.
    Wróciłem do właściciela zapytać jak się zmienia biegi.
    I dalej pojechałem już zmieniając biegi :)

    Max Biaggi nie jestem, ale jazda jako taka nie wydaje się być
    szczególnie trudna. Powiedziałbym nawet że jest prostsza niż samochodem,
    bo jakoś tak lepiej widać i łatwiej ogarnąć co się dzieje wokoło.

  • 42. Data: 2014-06-29 21:34:07
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > To są już inne kwestie, nie dotyczące uprawnień.
    Ależ jak najbardziej dotyczące, bo potem taki jeden z drugim porywa się
    tonowym pojazdem na dwa razy cięższą lawetę i mamy:
    http://www.youtube.com/watch?v=klwaZrDkrpg
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 43. Data: 2014-06-29 22:52:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-06-29 21:34, Użytkownik WOJO napisał:
    > Ależ jak najbardziej dotyczące, bo potem taki jeden z drugim porywa się
    > tonowym pojazdem na dwa razy cięższą lawetę i mamy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=klwaZrDkrpg

    Jak idiota zamiast zwolnić kontruje kierownicą to mu się
    należało. Wniosek ? Zabronić ciągania przyczep bez kategorii E
    czy jednak przyjąć że niewielki procent wykaże się takim brakiem
    rozumu ?

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2014-06-30 05:21:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Nie większa niż spowodowana tym, że każdy z kategorią B może prowadzić
    > ponad 18 metrowy zestaw z przyczepą, a nawet cofać nim w wąskich
    > osiedlowych uliczkach.
    >
    > Kto się nie czuje na siłach motocyklem jeździć nie musi.

    Z motocyklem będzie tak jak ze śpiewaniem:
    każdy może ale nie każdy powinien ;-)

  • 45. Data: 2014-06-30 06:56:50
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > należało. Wniosek ? Zabronić ciągania przyczep bez kategorii E
    > czy jednak przyjąć że niewielki procent wykaże się takim brakiem
    Osobiście daleki jestem od zaostrzania przepisów, ale...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 46. Data: 2014-06-30 08:42:09
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-06-28 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    > Mowisz tak bo nie byłes np. we Włoszech...
    > Tam to jest masowe. U nas po prostu spotykane.

    I u nas to masowe to "rozwoziciele pizzy".

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 47. Data: 2014-06-30 09:09:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 22:52:27 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Jak idiota zamiast zwolnić kontruje kierownicą to mu się
    > należało.

    Zwolnienie by cos dalo, czy przyspieszylo koniec ?

    > Wniosek ? Zabronić ciągania przyczep bez kategorii E
    > czy jednak przyjąć że niewielki procent wykaże się takim brakiem
    > rozumu ?

    Na kursie na B+E ucza jak szybko jezdzic z laweta, czy ucza ze
    predkosc dopuszczalna to 70 ? Ale do tego nie trzeba kursu.
    A jazdy z predkoscia 70 ucza, czy tylko parkowania tylem ?

    J.

  • 48. Data: 2014-06-30 09:16:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jun 2014 21:01:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > dostawczakiem, ani cofać z przyczepą, ani prowadzić ciągnik rolniczy -
    > chociaż na wszystkie te pojazdy uprawnienia mają.

    Majac tylko kategorie B nie mialem nigdy problemu z jazda dostawczakiem,
    ciagnikiem, czy przyczepa. Ale motocykl to jest inny pojazd. Nie da sie
    przeniesc na niego doswiadczen z 4oo, ba - nawet umiejetnosc jazdy na
    rowerze nie na wiele sie przydaje.
    Problem polega na tym, ze niektorzy odkryja to dopiero po wyjechaniu na
    publiczna droge.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 49. Data: 2014-06-30 09:39:09
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-06-29 02:31, yabba pisze:
    > Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Juz jest rzeznia w przepisach. Najpierw wymyslaja dodatkowe kategorie, a
    > teraz rozszerzaja uprawnienia. Za 20 lat zatoczymy juz pelne kolo i z
    > wielka pompa obwiescimy reforme i wprowadzenie przejrzystych kategorii
    > ABCDET. :)

    To usuniecie opóźnienia przepisów w stosunku do życia.
    Polska nie kończy się na Warszawie, czy innych wielkich miastach. W
    pozostałej części Polski, nazwijmy ją dla uproszczenia "Polska B", małe
    skuterki i motorki to bardzo dobry i tani sposób komunikacji. Tym
    bardziej, że pojawiło się sporo tanich, używanych skuterków z zachodu.
    50 ccm to nieco za mało a 125 ccm całkowicie wystarczy na dojazd na
    zakupy do sklepu.
    Ja jestem za.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 50. Data: 2014-06-30 10:18:15
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-29 21:01, Tomasz Pyra pisze:
    > Ja to tam nie wiem... Ja na motocykl wsiadłem i pojechałem.

    Ja pierwszy raz na motocyklu wiekszym niz skuter 50ccm (a i ten 2 lata
    wczesniej) jechalem w wieku 42 lat.
    Wsiadlem i pojechalem. Z biegami. Nawet ze sprzegłem.
    Najwiekszym dyskomfortem bylo utrzymanie moto na potoju (brak nawykow i
    odruchow). Ale to trwalo krotko.
    Kurs nie jest w stanie nauczyc mnie niczego, czego bym nie potrafil.
    Wyciaganie kasy.
    Chociaz egamin praktyczny owszem, ma sens (Żeby sprawdzic, czy klient
    ogarnia maszyne). Tu jestem ZA.
    Moim zdaniem na pełne "A" powinny byc w trakcie egzaminu zmieniane
    motocykle: pojemnosciowo i konstrukcyjnie. W koncu pełne "A" jest na
    WSZYSTKIE motocykle.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"