  • 71. Data: 2010-09-15 15:15:34
    Temat: Re: Sedan czy kombi?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-15 13:28, *bratPit* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    owa-astra-sport-tourer,1493369

    > widać, że w Oplu albo zmienił się hamerykański management na "górze" na
    > niemiecki albo zmienili na ludzi, którzy dostrzegają, że nie da się

    Raczej odwrotnie - niemiecki na w uproszczeniu anglosaski :)

    > osiągnąć sukcesu na rynku ze stylistyką dla 'dziadków' - vide - Astra G
    > kombi wyglądająca z tyłu jak Trabi kombi,

    True - choć mi to wtedy nie przeszkadzało :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 72. Data: 2010-09-15 15:38:48
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:i6q7lc$2is4$1@news2.ipartners.pl... >>> Do wymienianych wczesniej zalet
    sedana dodam lepsza widocznosc do tylu w

    O starmodne modele z niskim bagaznikiem teraz raczej trudno. Chyba, ze mowa
    o Granadzie ;-P

    > Wlasnie to, ze jest bardziej odsuneta przeszkadza.
    > http://img844.imageshack.us/img844/7692/sedankombi.j
    pg

    Strona mi sie nie otwiera.

    > Kombi u góry, sedan na dole.
    > Po lewej katy widzenia w poziomie przez tylna szybe, po prawej
    > schematycznie jak to widac z wnetrza przy cofaniu.

    Jakie maja znaczenie katy widzenia w poziomie przy cofaniu? No, chyba, ze
    ktos cofa odwracajac sie, ale to wtedy w kombiaku widzisz przez tylne boczne
    szyby.
    Natomiast ocena odleglosci, zwlaszcza jesli parkuje w dziurze miedzy
    samochodami, przed maska innego auta, jest duzo latwiejsza w kombi. Jak
    parkuje swoim sedanem (Vectra C), widze swoja tylna szybe i zwykle tylko
    przednia szybe samochodu, przed ktorym parkuje, wiec ciezko wyczuc, czy
    miedzy zderzakami jest jeszcze 30 cm, czy 5. Za to jak parkuje kombi mojej
    zony (Nubira kombi), to to widze szybe (ktora jest tylko 10-15 cm od brzegu
    zderzaka) i maske samochodu z tylu (bo dolna krawedz tylnej szyby jest duzo
    nizej), wiec moge dojechac "na zyletke" bez dotkniecia zderzakow. W moim
    jade na wyczucie, albo na sluch ;-)

    > I dokladnie odpowiada to moim odczuciom. Oczywiscie, co kto lubi...

    Raczej - jakimi samochodami sie jezdzilo...

    --
    Axel

  • 73. Data: 2010-09-15 15:41:25
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Karol Y" <k...@o...pl> wrote in message

    > Poza względami estetycznymi (dla tych co mają taki gust), jakie widzicie
    > zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    Mozna otworzyc bagaznik nawet jesli sie stoi tylnym zderzakiem przy scianie,
    mozna tez otworzyc bagaznik w niskim garazu (mam platformy garazowe w
    budynku i to akurat ma znaczenie.

    Dodam, ze nie lubie sedanow ;-)

    --
    Axel

  • 74. Data: 2010-09-15 17:29:14
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mario" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a widziałeś Bugatti sedan? ;-)

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,7666141,Bugatti_Galibi
    er_z_bliska.html
    W sumie ni to sedan, ni to coupe ;)

    --
    Irokez

  • 75. Data: 2010-09-15 19:16:40
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    >>> http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/n
    owa-astra-sport-tourer,1493369

    > Raczej odwrotnie - niemiecki na w uproszczeniu anglosaski :)

    hmm, byłem zatem w błędzie bo niemiecka TV twierdziła że jest inaczej,

    > True - choć mi to wtedy nie przeszkadzało :)

    ;-)

    brat

  • 76. Data: 2010-09-15 19:45:28
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-09-15 17:29, Irokez pisze:
    > Użytkownik "Mario" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > http://moto.pl/MotoPL/1,88389,7666141,Bugatti_Galibi
    er_z_bliska.html
    > W sumie ni to sedan, ni to coupe ;)

    myślałem że jest "bardziej" coupe ;-), no ale cóż, nie taki zakup
    rozważam :-)

    pozdrawiam
    mario

  • 77. Data: 2010-09-15 22:18:14
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-09-15 14:57, Axel pisze:
    > "Piotr Jurczak"<p...@p...pl> wrote in message
    >
    > Wlasnie zdecydowanie latwiej niz w sedanie. Chyba, ze mowisz o roznych
    > autach.

    Tak mówię o różnych autach ale podobnej klasy astraf sedan i peugeot 306
    kombi, jest to jak każde odczucie subkiektywne. W kombi zwykłe zakupy
    muszę wrzucać od końca, w sedanie dowolnie (gdy otworzę klapę pod domem
    to nic mi się nie wysypie. Jeszcze dochodzi ten dźwięk zamykanej klapy w
    kombi i hatchbaku (dla pasażerów wewnątrz). Niekóre typy mają też
    piszczenie uszczelek tylnej klapy w czasie (toyota hb), podobno nic się
    nie dało z tym zrobić.

  • 78. Data: 2010-09-15 23:05:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 14 Sep 2010 23:09:45 +0200, Jacek napisał(a):
    > po co tylna wycieraczka w sedanie? :) w trasie nawet podczas deszczu szyba
    > podgrzana elektrycznie jest sucha, w mieście sie korzysta z podgrzewanych
    > zewnetrznych lusterek.

    Zwłaszcza fajnie się korzysta z nich przy intensywnie padającym śniegu na
    ciasnym parkingu... Sorry, ale ja wolę mieć czystą i przejrzystą tylną szybę -
    i to natychmiast, a nie po x minutach gdy już się łaskawie rozgrzeje szyba
    (co i tak da tylko namiastkę czystości szyby którą osiągam w sekundę odpalając
    tylną wycieraczkę.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 79. Data: 2010-09-15 23:19:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 21:05:54 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > (co i tak da tylko namiastkę czystości szyby którą osiągam w sekundę odpalając

    a bozia rączek nie dała? Czysta szyba a półkółeczko w śniegu zrobione
    wycieraczką to zupełnie inne sprawy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 80. Data: 2010-09-16 00:02:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 09:09:17 +0200, Piotr Jurczak napisał(a):
    > Miałem hb, sedana teraz kombi. hb według mnie to porażka, wszystkie wady
    > kombi bez zalet sedana. Sedan astraf(500litrów): odizolowany bagażnik,

    Cóż, każdy ma to co lubi. W HB/LB masz dużo lepszy dostęp do bagażu niż w
    sedanie, a jakość wyciszenia zależy po prostu od klasy samochodu.
    W sedanie często się może okazać, że choć jest wielki - nijak nie wciśniesz
    do niego np. pudła z telewizorem :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944