-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aaie83.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Seba leciał 314km/h
Date: Tue, 24 Oct 2023 16:08:17 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1meyhab9ullc2$.1m8aorrtgcoib.dlg@40tude.net>
References: <ugvum8$e7g$3$Janusz@news.chmurka.net>
<uh2rmk$36e$1$nadir@news.chmurka.net>
<uh2tgm$f38$5$Robert_W@news.chmurka.net>
<uh2ufg$36e$2$nadir@news.chmurka.net>
<uh2vg5$f39$5$Robert_W@news.chmurka.net> <uh2vt9$2d19b$1@dont-email.me>
<uh30b0$f39$6$Robert_W@news.chmurka.net> <uh32e3$2dia3$1@dont-email.me>
<efkzhggsoy91$.16m16qyvm28c0.dlg@40tude.net>
<uh5mrm$342ii$2@dont-email.me> <uh602n$2i58b$2@news.icm.edu.pl>
<uh608d$36m1o$1@dont-email.me> <uh60ln$2i58b$4@news.icm.edu.pl>
<uh60v4$36m1o$3@dont-email.me>
<1b9zks9yccxab$.1pncp814yac6k.dlg@40tude.net>
<uh662f$3861t$1@dont-email.me> <uh6l0p$1kk8i$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<9...@4...net>
<uh82k3$1lcas$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<cqq10ika2gfp$.w68d2dpclwgs.dlg@40tude.net>
<uh8cqf$1lgi5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: aaie83.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aaie83.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.212.83";
logging-data="2089"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:mb119n4SOByLUwVi6GmD3oYXfTw=
sha256:F6//xD1QQYrU87gFUuZfRfknjYBv3cuF5ztaJD4LnAQ=
sha1:qSYXxB/vcOaB3aCxVLe65Q3vMho=
sha256:aomVX9AsdWE59bjaUoCiqVDBqgViSYVZoi6IdAQIJsE=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717657
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 24 Oct 2023 14:19:12 +0200, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 24.10.2023 o 11:56, J.F pisze:
> [...]
>>> 3 sek daje sporo w sensie, Ĺźe jeĹli po raz setny, robisz sobie taki
>>> marker w mĂłzgu (sytuacja) to masz gotowy schemat zachowaĹ i na bazie
>>> tego schematu dziaĹasz. CzÄsto w róşnych sytuacjach wydaje siÄ, Ĺźe masz
>>> maĹo czasu wiÄc stoisz i czekasz. Przy wyrobionej reakcji 3 sekund, masz
>>> pewnoĹÄ, Ĺźe zdÄ Ĺźysz nie powodujÄ c zagroĹźenia. WstÄpna ocena na 5 sekund
>>> wolnej przestrzeni daje Ci pewnoĹÄ, Ĺźe te 3 sekundy Twojego manewru sÄ
>>> bezpieczne. Obejrzyj sobie jakiĹ filmik. Na 3-4 sekundy przed kolizjÄ
>>> NIC nie wskazuje na to, Ĺźe do niej dojdzie. Kolizja to czÄsto czas 1-2
>>> sekund.
>>
>> czesto. Ale to znaczy, ze ktos sie zagapiĹ i czegos nie zauwaĹźyĹ, a
>> nie, ze trzeba 3s odczekac.
>
> Ĺąle to odbierasz. PrzykĹad: ruszam z podporzÄ dkowanej ale widzÄ Ĺźe z
> prawej i z lewej mam pojazdy. Wyliczam je na 5 sekund dojazdu do mnie i
> majÄ c 3 sekundy (bo tyle to trwa) wyjeĹźdĹźam bezpiecznie nie powodujÄ c
> zagroĹźenia. Podobnie ze zmianÄ pasa czy wyprzedzaniem.
No ale mĂłwisz, ze oglÄ dasz w lusterku przez 3 sekundy.
Zwyczaj moze i dobry, ale w wyjezdzaniu z podporzÄ dkowanej nie pomoze.
No chyba, ze patrzysz w lewo, w prawo, jak sÄ daleko, to czekasz
jeszcze 3 s, jak nadal sÄ daleko, to ruszasz.
Co jest chwalebne, tylko wyjechac znacznie trudniej, bo trzeba duzej
luki :-)
>>> Inna sprawa to dokĹadna ocena odlegĹoĹci i prÄdkoĹci innych pojazdĂłw,
>>> szczegĂłlnie dla osĂłb ktĂłre sÄ krĂłtkowidzami (tak, ma to spore znaczenie)
>>
>> Chyba nie. Za to lusterka sferyczne majÄ duzo.
>
> No to sobie trzeba Ĺeb przeprogramowaÄ. Mam sferycznie i nie narzekam i
> nie trÄ biÄ . Nie jestem teĹź krĂłtkowidzem. JeĹşdziĹem kilka razy z
> krĂłtkowidzem i wiÄcej nie chcÄ. Oni czÄsto nie widzÄ dalej niĹź 200m.
krĂłtkowidz powinien miec okulary lub szkĹa kontaktowe i widziec
normalnie.
Temu moze sie wzrok pogorszyĹ, albo lekarza posmarowaĹ.
Tym "normalnym" tez sie moze wzrok pogorszyc.
Ba - pogarsza sie niemal na pewno, ale w kierunku dalekowzrocznosci.
>>> ...ale to teĹź wchodzi w ukĹad "budowy schematu". Tutaj jest sporo osĂłb,
>>> ktĂłre majÄ zaburzenia i zĹÄ ocenÄ. Jest nawet takie badanie wzroku na tÄ
>>> przypadĹoĹÄ.
>>
>> Ja bym w ogole napisaĹ, ze czlowiek niedostosowany do oceny takich
>> predkosci w takich odlegĹosciach.
>
> Bo sÄ dzisz po sobie a wiem, Ĺźe jesteĹ krĂłtkowidzem. Po prostu musiaĹbyĹ
> mieÄ 'inne spojrzenie' ĹźebyĹ to zrozumiaĹ.
> ...
Trzeba zrobic kiedys komisyjne spotkanie, bedzies patrzyl na auta 200m
dalej i podawaĹ predkosc :-)
No coz, mozesz patrzec na 300m, po 3s to juz faktycznie wiadomo, ze
nie pedzi nie wiadomo jak szybko.
>>> Nie rozumiesz. Ja jadÄ 130 i muszÄ przy tej prÄdkoĹci bardziej
>>> obserwowaÄ przedpole niĹź lusterko.
>>
>> Nawyk spoglÄ dania w lusterko sie przydaje.
>> Ĺťeby miec ogĂłlnÄ ocene sytuacji z tyĹu, a nie potem zdiwienie, ze byĹ
>> w martwym polu.
>
> PisaĹem wyĹźej, Ĺźe nie widzisz dalej/wyraĹşnie/Ĺrednia niĹź 200m. Czyli
Normalni ludzie tez nie widza jakos bardzo szczegĂłĹowo na 200m.
No ale samochod powinni zauwazyc.
Ale chyba slabo im to wychodzi, skoro sie domagali swiecenia swiatel w
dzien - mnie nigdy nie przeszkadzaĹo.
> jeĹli ktoĹ dogania CiÄ ze 170km/h to masz bardzo maĹÄ szansÄ na reakcjÄ
> kiedy go zobaczysz a sekundÄ później juĹź go masz na dupie.
Owszem. Tylko nieco inaczej - spoglÄ dasz w lusterko, podejmujesz
decyzje, wlaczasz migacz lub nie, skrecasz - i to trwa sekunde lub
dluzej. A przy zblizaniu 170km/h istotnie zabraknie czasu - bo to
prawie 50m/s.
No ale tez nie mowiÄ, ze nie widziaĹem tamtego pojazdu.
WidziaĹem - daleko byĹ, wystarczajÄ co daleko przy mojej predkosci
120-150. Bo nie spodziewam sie ze on jedzie 300 ...
>>> On dogania mnie z prÄdkoĹciÄ 170kmh
>>> czyli zapierdala 130+170=300kmh nie ma tutaj tych 3 sekund na reakcjÄ od
>>> momentu kiedy ja go zauwaĹźÄ w lusterku a robiÄ jakiĹ manewr, np. zmiana
>>> pasa ruchu.
>>
>> Zalezy w jakiej odleglosci zmienisz ten pas, ale owszem - przy
>> nadwyĹźce 170, to przydaĹoby sie ze 200m.
>>
>> Ale jak on bedzie dalej - zauwazysz w te 3s, ze on tak szybko sie
>> zbliza?
>
> No to sobie policz w jakim czasie zrobi 200m przy 300km/h.
No ale on potrzebuje ze 200m roznicy odleglosci na hamowanie.
Zaczynasz go obserwowac w odleglosci ok 400m, czekasz 3s ...
jest ciagle 250m za tobÄ i co - zauwazasz, ze on bardzo szybko
jedzie?
A przypominam, ze jeszcze przed siebie powinienes sie patrzyc, bo
roznie na drodze moze byc.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.23 16:12 J.F
- 24.10.23 17:07 nadir
- 24.10.23 23:54 LordBluzg(R)??
- 26.10.23 16:32 J.F
- 26.10.23 23:20 LordBluzg(R)??
- 27.10.23 12:19 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe