-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Date: Tue, 29 Jun 2010 08:33:08 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 47
Message-ID: <i0c434$ptl$1@news.onet.pl>
References: <i0av02$ltp$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: server.esaprojekt.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1277793188 26549 193.108.35.42 (29 Jun 2010 06:33:08 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Jun 2010 06:33:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <i0av02$ltp$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2293018
[ ukryj nagłówki ]Daniel Kubiak pisze:
> Witam,
>
> Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
> Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
> odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
> 1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
> Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
> temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
> auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
> wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
> koszty napraw eksploatacyjnych?
>
> Pozdrawiam
> Daniel
Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na
prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40%
miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił
średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres
uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu
fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz
tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie
okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal
nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres
uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu
hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do
wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na
wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane
w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem
nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei
byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez
amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i
miekkie jak na auto tej klasy.
Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego
immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik
kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej
manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim
styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo,
postaram sie pomoc.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
Następne wpisy z tego wątku
- 29.06.10 10:13 krzysiek82
- 29.06.10 10:39 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 29.06.10 10:47 krzysiek82
- 29.06.10 13:02 Agent
- 29.06.10 13:30 kamil
- 29.06.10 13:33 Piotr Klimek
- 29.06.10 14:49 Agent
- 29.06.10 15:41 Piotr Klimek
- 29.06.10 16:36 to
- 29.06.10 23:59 Daniel Kubiak
- 30.06.10 00:00 Daniel Kubiak
- 30.06.10 00:04 Waldek Godel
- 30.06.10 07:11 Agent
- 30.06.10 08:19 Piotr Klimek
- 30.06.10 11:54 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie