-
1. Data: 2010-06-28 22:01:39
Temat: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>
Witam,
Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
koszty napraw eksploatacyjnych?
Pozdrawiam
Daniel
-
2. Data: 2010-06-28 22:12:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: solar <s...@o...pl>
W dniu 2010-06-28 22:01, Daniel Kubiak pisze:
> Witam,
>
> Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
> Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
> odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
> 1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
> Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
> temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
> auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
> wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
> koszty napraw eksploatacyjnych?
Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżę xTrailem. Po
przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczę się w każdą dziurę,
przejadę pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :)
Z wad - jestem dość duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie
ma regulacji w pionie.
Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same
sworznie wahaczy.
Więcej nie robiłem, bo auto ma 25 tyś. przebiegu. :)
--
Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
"Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w
ten sposób chwali Chrystusa."
św. Bernard z Clairvaux
-
3. Data: 2010-06-28 22:14:59
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: to <t...@a...xyz>
Daniel Kubiak wrote:
> Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
> auto nabyć?
Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
4. Data: 2010-06-28 22:51:42
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>
W dniu 28.06.2010 22:12, solar pisze:
> Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżę xTrailem. Po
> przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczę się w każdą dziurę,
> przejadę pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :)
> Z wad - jestem dość duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie
> ma regulacji w pionie.
> Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same
> sworznie wahaczy.
> Więcej nie robiłem, bo auto ma 25 tyś. przebiegu. :)
>
Dzięki za informacje. Bardzo wysoki nie jestem, więc nie powinno być
problemów.
Pozdrawiam
Daniel
-
5. Data: 2010-06-28 22:52:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: Daniel Kubiak <d...@i...onet.pl>
W dniu 28.06.2010 22:14, to pisze:
> Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.
>
Co masz na myśli?
Pozdrawiam
Daniel
-
6. Data: 2010-06-28 23:02:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: to <t...@a...xyz>
Daniel Kubiak wrote:
>> Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.
>>
> Co masz na myśli?
Amputacje po stłuczce z SUV-em.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
7. Data: 2010-06-28 23:09:28
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia 28 Jun 2010 21:02:03 GMT, to napisał(a):
>>> Świetne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.
>>>
>> Co masz na myśli?
>
> Amputacje po stłuczce z SUV-em.
Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
8. Data: 2010-06-28 23:53:03
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: to <t...@a...xyz>
MadMan wrote:
> Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :)
A ktoś to robi celowo?
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
9. Data: 2010-06-29 07:15:46
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Daniel Kubiak" <d...@i...onet.pl> napisał w
wiadomości news:i0av02$ltp$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
> Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
> odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
> 1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
> Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
> temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
> auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
> wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
> koszty napraw eksploatacyjnych?
>
Miałem poprzednika AX z silnikiem 1.5 D. Silnik MZ fajny, nieźle jechał z
zapalaniem żadnego problemu byleby świece miał sprawne a na niesprawnych 2
też palił tylko gorzej. Przy ok 250 tys (licznikowych bo dokładnie nie
wiadomo) poleciała pompa wtryskowa Lukas do której każdy podchodzi jak do
jeża. Okazało sie że do wymiany w niej było łożysko (zwykłe kulkowe za
grosze). Po wymianie dalej chodził ok. Z droższych spraw to jeszcze poszła
tylna belka ale dopiero przy 300 tys. Naprawa 660 zł - w znanym już Antalex.
Z wad Saxo dodałbym napewno to http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg
-
10. Data: 2010-06-29 08:33:08
Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Daniel Kubiak pisze:
> Witam,
>
> Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
> Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
> odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
> 1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
> Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
> temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
> auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
> wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
> koszty napraw eksploatacyjnych?
>
> Pozdrawiam
> Daniel
Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na
prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40%
miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił
średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres
uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu
fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz
tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie
okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal
nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres
uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu
hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z
bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do
wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na
wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane
w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem
nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei
byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez
amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i
miekkie jak na auto tej klasy.
Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego
immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik
kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej
manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim
styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo,
postaram sie pomoc.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia