eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySaxo 1.1Pb lub 1.5ONRe: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
  • Data: 2010-06-29 08:33:08
    Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Daniel Kubiak pisze:
    > Witam,
    >
    > Upatrzyłem sobie dość niedrogie (w granicach 6-7k pln) autko - Citroena
    > Saxo (nowsza wersja, po 1999 roku). Pod uwagę biorę dwie możliwości
    > odnośnie silnika 1.1 benzyna (ponoć oszczędny i dość zrywny) oraz diesla
    > 1.5 (ponoć jeszcze bardziej oszczędny). Może ktoś z Szanownych
    > Grupowiczów miał do czynienia z tym autem i może coś powiedzieć na jego
    > temat, jakieś wady i zalety. Na co zwracać uwagę i czy jest sens takie
    > auto nabyć? W sieci wyczytałem tyle, że hamulce i zawieszenie są
    > wrażliwe na nasze drogi, poza tym same pochwały. Jakie są orientacyjne
    > koszty napraw eksploatacyjnych?
    >
    > Pozdrawiam
    > Daniel
    Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na
    prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40%
    miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił
    średnio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres
    uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu
    fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz
    tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie
    okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal
    nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres
    uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu
    hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z
    bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego
    tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a
    zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi
    wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do
    wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na
    wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane
    w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem
    nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei
    byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez
    amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i
    miekkie jak na auto tej klasy.
    Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego
    immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik
    kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej
    manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim
    styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo,
    postaram sie pomoc.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: