  • 21. Data: 2009-12-08 10:05:37
    Temat: Re: Samyang - bedzie ciekawiej
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik <d...@v...pl> napisał:

    >No co ty ? 8 mm w Olku będzie pracował dokładnie jak Zenitar 16 mm w
    >pełnej klatce.

    Raczej nie. Zenitar 16 był rybim okiem diagonalnym pzry pełnej klatce - miał
    wtedy kąt widzenia 180 stopni po przekątnej kadru. W/g testu Samyanga 8mm ze
    strony
    http://www.optyczne.pl/161.1-Test_obiektywu-Samyang_
    8_mm_f_3.5_Aspherical_IF_MC_Fish-eye.html
    ma on kąt widzenia 180 stopni po pzrekątnej kadru na formacie APSC - zatem
    dla takiego włąśnie formatu matrycy odpowiada mniej więcej Zenitarowi 16 na
    małym obrazku. Przy mniejszej matrycy formatu 4/3 będzie więc silniej
    przycięty.

    >Może Pelenga miałeś na myśli ?

    Pelenga 8mm też miałem. Ten z kolei to 'circular fish-eye' - po
    przetłumaczeniu na polski wychodzi dość pokraczne określenie rybie oko
    cyrkularne. Na pełnej klatce dawał obraz w postaci kółka o średnicy równej
    wysokości kadru. Na APSC średnica tego kółka odpowiadała mneij więcej
    szerokośąci kadru - rogi matrycy pozostawały poza polem krycia obiektywu.
    Pod względem geometrii efekt na APSC był ciekawszy niż z Zenitara, natomiast
    szybko znienawidziłem ten obiektyw ze względu na wrażliwość na flary - przy
    zdjeciach w plenerze praktycznie nei było szansy ich uniknięcia - wystarczał
    kawałek zachmuzronego nieba w kadrze (a przy takim kacie widzenia jak nieba
    w kadrze uniknąć?) aby po przeciwnej stronie kadru pojawiła się flara.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2009-12-08 10:13:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał:

    > Jeżeli mnie kalkulator nie myli to crop 1.5 (APS-C) do 2.0 (4/2) jak 1.0
    > (FF) do 1.33 (APS-H?). Czyli na 4/3 z 8/3.5 masz sporo większe pole
    > widzenia niż przez z Zenitarem 16mm na APC-C.
    >[...]

    tego się tak prosto nie liczy - obiektyw (w tym również typu rybie oko) może
    giąć linie w bardzo różny sposób - zobacz sobie na wykres w teście Samyanga
    na optycznych -
    http://www.optyczne.pl/161.1-Test_obiektywu-Samyang_
    8_mm_f_3.5_Aspherical_IF_MC_Fish-eye.html.
    Zgadzam się, ze różnice miedzy apsc a 4/3 będą mniejsze niż miedzy
    full-frame a APSC, ale wolałóbym nie oceniać ogółnego efektu przed
    pokazaniem zdjęć wykonanych dla tego formatu. Zapewne można by ten efekt
    zasymulować przycinając zdjęcia wykonane formatem APSC w programie
    graficznym - ale przyznam, że nie chce mi sie w to bawić - nie mam motywacji
    gdyż nie posiadam i nie przewiduję w bliskiej przyszłości zakupu aparatu z
    matrycą w formacie 4/3.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2009-12-08 11:50:09
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > Zeby tak jakies 20-25mm/1.8 zrobili...

    Taaaa...
    Się doczekasz...

    adam

  • 24. Data: 2009-12-08 12:21:54
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Taaaa...
    > Się doczekasz...

    Dlaczego nie?
    Jak robia 8mm to 25mm jest znacznie prostsze / tansze
    w produkcji. Gdyby wypuscili odpowiednika panasa 20/1.7
    bez Af z rownie dobrym obrazem za 1/3 ceny bylby zbyt...

    W przeciwienstwie do innych firm firmy typu Samyang
    moga walczyc (poza cena) tylko szybka reakcja na rynek
    i zaspokajaniem potrzeb potencjalnego klienta...

  • 25. Data: 2009-12-08 12:31:22
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    > moga walczyc (poza cena) tylko szybka reakcja na rynek
    > i zaspokajaniem potrzeb potencjalnego klienta...

    A ja z treści artykułu wywnioskowałem że ta firma jest dość zachowawcza
    i lubi się zabezpieczyć. Więc będą stawiać na standardowe ogniskowe
    typowe dla firmowych stałek, czyli 24/28/35/50/85. Jak widać skutecznie
    realizują tą politykę. Przecież nic nie działa tak na amatora stałek jak
    85 do portretu czy to 35 które da w końcu wymarzony standard na cropie ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 26. Data: 2009-12-08 13:00:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 23:41, "Lol" <l...@l...pl> wrote:
    > Najbardziej cieszy  mnie brak AF. Mysmy wszyscy juz zapomnieli
    > jak to bylo bez AF  a to super frajda. Mf zmusza na prawde chocby do
    > chwili zastanowienia.
    > =====
    >
    > Ale na czym się tu zastanawiać?

    nad odlegloscia czyli kadrem

    Ustawianie ostrości to frajda? Przyznam -
    > nie rozumiem :0

    to trzeba przezyc.

    zaloz M.F a zrozumiesz ;-)

    w dodatku w tym samyangu obudowa to zywy metal , zaden plastik
    wytwarzajacy przy paleniu sie w atmosferze ubogiej w tlen dioxyny

    XXX

  • 27. Data: 2009-12-08 13:07:26
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > w produkcji. Gdyby wypuscili odpowiednika panasa 20/1.7
    > bez Af z rownie dobrym obrazem za 1/3 ceny bylby zbyt...

    Aaaa, coś mi się uroiło, że Ci się zamarzyło 20 mm AF po cropie.

    > W przeciwienstwie do innych firm firmy typu Samyang
    > moga walczyc (poza cena) tylko szybka reakcja na rynek
    > i zaspokajaniem potrzeb potencjalnego klienta...

    Myślę, że z tą szybkością to tak nie do końca. Dotychczasowy zestaw
    ogniskowych jest bardzo skrupulatnie wykoncypowany. Teraz to podejrzewam, że
    pojadą dalej bo aż się prosi o 135 czy 200 mm.

    I tak luksus - kto by pomyślał parę lat wstecz, że rozwinie się niezależny
    producent robiący przyzwoite stałki ?
    To dowód na to, że w tej branży trudno prorokować i na to, że cyfra nie
    ogłupia tak jak się niektórym zdaje.

    adam

  • 28. Data: 2009-12-08 13:17:53
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 7 Dez., 23:41, "Lol" <l...@l...pl> wrote:
    > Najbardziej cieszy mnie brak AF. Mysmy wszyscy juz zapomnieli
    > jak to bylo bez AF a to super frajda. Mf zmusza na prawde chocby do
> [...]

    Wybierasz kadr pierścieniem ostrości?

    > Przyznam - nie rozumiem :0

    >to trzeba przezyc.

    >zaloz M.F a zrozumiesz ;-)

    Przeżywałem wystarczająco długo, teraz obiektywy manualne zakładam tylko w
    wyjątkowych okolicznościach.
    Jeśłi faktycznie manualne ostrzenie sprawia Ci frajdę, to przełącz sobie
    wszystkie obiektywy na MF ;),

    > w dodatku w tym samyangu obudowa to zywy metal , zaden plastik
    > wytwarzajacy przy paleniu sie w atmosferze ubogiej w tlen dioxyny

    Też lubię metalowe obudowy i miło, że ten Samyang ma takową.

    --
    Lol

  • 29. Data: 2009-12-08 13:22:20
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > producent robiący przyzwoite stałki ?
    > To dowód na to, że w tej branży trudno prorokować i na to, że cyfra nie

    To fakt, niemniej myślę, że większość z tych manualnych obiektywów, po
    krótkim zauroczeniu wyląduje w torbach i szufladach...

    --
    Lol

  • 30. Data: 2009-12-08 13:41:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Dez., 14:17, "Lol" <l...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:e9b06042-a8c0-43f9-be5f-0b502f40332a@
    c34g2000yqn.googlegroups.com...

    > Wybierasz kadr pierścieniem ostrości?

    nastawiam pierscien ostrosci w zaleznosci od odleglosci motywu , czyli
    w wzaleznosci od kadru.
    dobrze jest czasem rzucic okiem na fotografowane przedpole inaczej niz
    przez wizjer.

> [...]
    > wyjątkowych okolicznościach.
    > Jeśłi faktycznie manualne ostrzenie sprawia Ci frajdę, to przełącz sobie

    nie , to nie to samo - obiektywy z AF wogole nie sa przystosowane do
    nastawy ostrosci recznie . Nastawienie ostrosci takim obiektywem
    graniczy z cudem - musi byc kwestia przypadku.

    > Też lubię metalowe obudowy i miło, że ten Samyang ma takową.

    przyzwoicie wykonana.

    mniej wiecej na poziomie prakticowskich , a tym niewiele brakowalo
    do leicowskich.