  • 1. Data: 2009-12-07 16:57:11
    Temat: Samyang - bedzie ciekawiej
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    http://www.optyczne.pl/index.php?art=159

    wer

  • 2. Data: 2009-12-07 17:10:49
    Temat: Re: Samyang - bedzie ciekawiej
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2009-12-07 17:57, b...@n...pl pisze:
    > http://www.optyczne.pl/index.php?art=159
    >
    > wer

    No, nie powiem żeby mnie ta wiadomość zmartwiła, ostrzę sobie już zęby
    na takiego 8mm 4/3 :)

  • 3. Data: 2009-12-07 17:15:34
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > http://www.optyczne.pl/index.php?art=159

    interesował mnie temat autofokusa w tych obiektywach,
    nic się nie dowiedziałem
    P.

  • 4. Data: 2009-12-07 17:26:17
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > interesował mnie temat autofokusa w tych obiektywach,
    > nic się nie dowiedziałem
    > P.
    One mają tylko manualne ustawianie ostrości.
    W przypadku 8mm to nieduża wada bo głębia ostrości jest duża.

  • 5. Data: 2009-12-07 17:26:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Dez., 18:15, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote:

    > interesował mnie temat autofokusa w tych obiektywach,
    > nic się nie dowiedziałem
    > P.

    przeciez jest napisane:
    to projekt dalekosiezny czyli po polsku nie wiadomo kiedy.
    i ciesz sie , jesli pojawi sie Af bedzie i drozej i mniej zabawnie.
    Fajnie ostrzy sie na MF jesli AF nie kusi - zabawa jak to kiedys
    bywalo- a i na plan spojrzec trzeba , zeby ocenic odleglosc .
    Fotografii to nie przeszkadza , raczej moze pomoc.

  • 6. Data: 2009-12-07 17:26:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał

    > No, nie powiem żeby mnie ta wiadomość zmartwiła, ostrzę sobie już zęby na
    > takiego 8mm 4/3 :)

    Jeśli to będzie to samo szkło to nie wiem czy jest na co sobie ostrzyć zęby
    : (
    Ja mam to już za sobą więc mogę zapytać - a na cholerę Ci 16 mm w rybiej
    perspektywie?
    ; )

    adam

  • 7. Data: 2009-12-07 17:41:46
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Pan Piskorz pisze:

    > interesował mnie temat autofokusa w tych obiektywach,
    > nic się nie dowiedziałem

    Ale 85/1.4 z CPU to ja pierwszy lece do sklepu.

  • 8. Data: 2009-12-07 18:02:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2009-12-07 18:26, adam pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał

    > Jeśli to będzie to samo szkło to nie wiem czy jest na co sobie ostrzyć
    > zęby : (

    Tzn? Widziałem efekty pracy takiego szkła (tylko z cropem Canona
    oczywiście) i prezentowało się to ciekawie :) Co jest w takim razie nie tak?

    > Ja mam to już za sobą więc mogę zapytać - a na cholerę Ci 16 mm w rybiej
    > perspektywie?
    > ; )

    Podoba mi się taka wykręcona perspektywa :)

    Ale 85mm też fajnie żeby było, oczywiście jest jeszcze kwestia ceny...

  • 9. Data: 2009-12-07 18:57:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TomekM:

    > W przypadku 8mm to nieduża wada bo głębia ostrości jest duża.

    Akurat bardzo duża.

    Jak przeostrzysz za nieskończoność to domykanie prawie nic ci nie pomoże. A
    8mm ma tak niechlujnie skalibrowany pierścień ostrości, że u mnie
    nieskończoność jest na 3m.

  • 10. Data: 2009-12-07 20:19:14
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał:

> [...]
    > Tzn? Widziałem efekty pracy takiego szkła (tylko z cropem Canona
    > oczywiście) i prezentowało się to ciekawie :) Co jest w takim razie nie

    To, ze po silniejszym scropowaniu efekt będzie nieciekawy. Miałem tak z
    Zenitarem 16K - na pełnej klatce było to bardzo fajne szkło typu rybie oko.
    Na APSC wychodził z tego taki 'ni pies ni wydra' - gięło za słabo jak an
    rybie oko, a na tyle silnie, że nie mogło uchodzić za obiektyw
    rektilinearny. Coś mniej więcej jak najtańsze analogowe kompakty fix-focus z
    kiepsko skorygowanymi zniekształceniami beczkowatymi:-(.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)