  • Data: 2012-05-06 16:44:28
    Temat: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
    news:jo44h1$rcq$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakiś w tym sens jest ale to co się obecnie patentuje to SĄ BZDURY!!!
    > Jak będziemy wszystko patentować to żaden biznes się nie uda bo
    > przecież już wszystko było i trzeba będzie za każdą literkę zapłacić

    Ale nie wszystko się patentuje właśnie.
    Patentuje się rzeczy których wcześniej nie było w danej konkretnej branży.

    > Efekt - żadnego postępu. To wszystko po pozorem ochrony praw tylko zaciska
    > kaganiec na prawdziwej innowacji i twórczości.
    > Ale cóż. Zeszłowieczne prawo nie przystające do rzeczywistości nadal ma
    > swoich zwolenników.
    > Oby jak najszybciej wymarli. ;-)

    Na dodatek patenty są tymczasowe - dają czasową ochronę wynalazcy
    gwarantującą zysk z pomysłu. Kaganiec na innowacyjność i tworczość
    dałoby brak patentów. Miałbyś sytuację gdy firma-wynalazca przez
    10 lat pracuje nad jakimś np. silnikiem czy lekarstwem, ładując kasę
    w projekt i prototypy 100 nieudanych produktów zanim zbuduje ten
    jeden udany po czym te dziesięć lat szukania nie zbiorą owoców pracy
    bo ten jeden udany produkt zostanie skopiowany w tydzień w Chinach
    i zaleje Polskę w tydzień po dużo niższej cenie bo producent chinski,
    nie ponosząc 10-letnich nakładów na wynalazek nie ma czego odrabiać
    finansowo więc sprzeda ledwie po kosztach taniej produkcji...

    Widzisz teraz sam problem czy dalej nie widzisz?

    > Otwórz szerzej oczy i zobacz coś więcej niż archaiczne prawo nabijające
    > kasę "pośrednikom" a nie tym co tworzą.

    Wewnętrzne porachunki między faktycznym wynalazcą a tymi którzy
    mu pomagają zostawiam już do rozstrzygnięcia im samym...

    > Wymagam niewiele. Mniej propagandy w więcej rzetelnej informacji.
    > Na prawdę myślisz model biznesowy którego bronisz (to nic złego ale jego
    > wychwalanie pod niebiosa bez RZECZOWYCH argumentów już śmierdzi) się
    > obroni?

    O jakim "modelu biznesowym" mówisz?
    Jeśli mówisz o tym jak działa firma Apple to chyba sam widzisz że
    potrafili sprzedać 37 milionów sztuk iPhone 4S w czasie ostatnich
    Świąt Bożego Narodzenia. Myślę że ten model się bardzo dobrze broni.

    > Nie podoba mi się ochrona w takiej postaci bo jak umieszczę na projekcie
    > koło i kreskę to mogę być posądzony o łamanie prawa autora który już
    > gdzieś koło i kreskę w taki sposób użył chociaż jego "dzieła"
    > na oczy nie widziałem. To jest jeden z powodów dla których unikam jak
    > ognia projektowania. Mam taki luksus że wypycham to innym, młodszym, może
    > bardziej utalentowanym. Ja projekty wcielam w życie.

    Lenistwo czy brak ambicji? A może jedno i drugie?

    > Na prawdę nie dostrzegasz że granica absurdu została już dawno
    > przekroczona?

    Dostrzegam jedno: gdy sam chcę ochrony to rozumiem że muszę sam
    szanować ochronę projektów kogoś innego. A więc próbując opatentować
    coś nowego zasięgam opinii prawników patentowych którzy na moje
    zlecenie szukają istniejących już patentów przekreślających unikatowość
    mojego rozwiązania. Takie są reguły gry i nie widzę tu absurdu.
    Jeśli Ty widzisz absurd to zaproponuj lepsze, skuteczniejsze rozwiązanie
    ochrony wynalazcy i lepszy sposób na odzyskanie kasy wydanej w trakcie
    szukania udanego produktu. Zniesienie ochrony patentowej i puszczenie
    wszystkiego na żywioł chinskich kopii, sam rozumiesz, nie jest rozwiązaniem.