  • Data: 2012-05-06 19:58:00
    Temat: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Od: z <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-06 16:44, Pszemol pisze:

    > Ale nie wszystko się patentuje właśnie.
    > Patentuje się rzeczy których wcześniej nie było w danej konkretnej branży.

    To nie jest wystarczająca obrona tego wynaturzenia.

    > Widzisz teraz sam problem czy dalej nie widzisz?

    Ta ochrona powinna być skracana wraz z postępem technicznym i coraz
    szerszym przepływem informacji a nie przedłużana.
    Nie powiesz chyba że dla uratowania tysięcy istnień ludzkich będziesz
    się upierał przy patencie.

    Z innej bajki. Nie można z powodu obowiązującego prawa autorskiego
    udostępnić ludziom zasobów TVP i innych instytucji co byłoby z korzyścią
    dla nauki, edukacji i całego społeczeństwa.
    Nie bo NIE. Może za 70 lat. Koszmar.

    > Jeśli mówisz o tym jak działa firma Apple to chyba sam widzisz że
    > potrafili sprzedać 37 milionów sztuk iPhone 4S w czasie ostatnich
    > Świąt Bożego Narodzenia. Myślę że ten model się bardzo dobrze broni.

    Tak samo się broni jak telefon od konsultanta do babci staruszki "Tu
    telekomunikacja coś tam SA" i namawianie jej na droższy abonament
    Nie ma żadnych innych powodów do chwalenia się po za rosnącym kontem.
    Tylko tyle i aż tyle.
    Całą resztę traktuję jak durną promocję w markecie na 3 sztuki produktów
    z półki w fantastycznej cenie. OLEWAM i więcej do takiego sklepu nie
    chodzę bo szkoda mojego czasu, pieniędzy i nerwów w obsłudze klienta.
    Myślisz że świadomość w lemingach będzie malała w nieskończoność?
    Podobno ludzkość żyje dłużej, zdrowiej, dzieci chłoną wiedzę wcześniej i
    w większej ilości.
    Wnioski wyciągnij sam. :-)

    > Lenistwo czy brak ambicji? A może jedno i drugie?

    A może zdrowy rozsądek. Świadomy wybór.
    Jak najwięcej za jak najmniej a nie jak najfajniejszy produkt za wszelką
    cenę :-)

    > Dostrzegam jedno: gdy sam chcę ochrony to rozumiem że muszę sam
    > szanować ochronę projektów kogoś innego. A więc próbując opatentować
    > coś nowego zasięgam opinii prawników patentowych którzy na moje
    > zlecenie szukają istniejących już patentów przekreślających unikatowość
    > mojego rozwiązania.
    I marnują siły i środki na bezsensowną pracę.
    Niektórzy to nawet wymyślając takie stanowiska są dumni że walczą
    dzielnie z bezrobociem

    Takie są reguły gry i nie widzę tu absurdu.
    > Jeśli Ty widzisz absurd to zaproponuj lepsze, skuteczniejsze rozwiązanie
    > ochrony wynalazcy i lepszy sposób na odzyskanie kasy wydanej w trakcie
    > szukania udanego produktu.

    Przypomnij sobie dyskusję nad ACTA.
    Dzisiaj już prawie wszyscy są zgodni że dotychczasowego prawa nie da się
    utrzymać. Albo trzeba zacząć je bezlitośnie stosować marnując czas i
    pieniądze (to bezskuteczne działanie) albo zacząć przyciągać klienta do
    siebie oferując mu pewnie podstawowy pakiet-produkt za darmo a zarabiać
    na wersjach rozszerzonych, wypasionych ekskluzywnych.
    Czasowa ochrona patentowa ograniczona do min. i oczywiście nie zajmująca
    się bzdurami typu kółko i krzyżyk.
    Państwo zaś jeśli ma być do czegoś potrzebne to właśnie do mecenatu nad
    nauką, sztuką edukacją. Przedsiębiorca ma wytwarzać produkt odpowiadając
    na potrzeby obywateli a nie zajmować się kombinowaniem z patentami,
    sądami, prawnikami... i jak Jak nie będzie materiału spekulowania (wiem
    jak to brzmi ale takie są fakty) to zajmie się jakością produktów (nie
    zaprzeczysz chyba że z tym jest coraz gorzej)

    Taki handel limitami CO2. Bzdura nad bzdurami

    Myślisz że to jakiś matrix jest?
    Pogadamy za parę lat :-)