    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Date: Sun, 6 May 2012 09:32:30 -0500

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    news:jo3pou$qe1$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    .googlegroups.com...

    > Czyli jak inowacyjna firma czerpie/rżnie z mało znanej firmy to jest
    > ok, w drugą stronę jest bebe... Jak to było z tym Kalim?

    Generalnie jak jeden małpuje od drugiego to jest gorzej niż jak
    wymyślają coś unikalnego. Ale - trzeba pomyśleć o tym po co
    firmy się kopiują. Ano przeważnie kopiują bo widzą w kopiowanym
    elemencie szansę na sukces.
    Zarzut że firma A skopiowała coś od firmy B będzie miał dla mnie
    zupełnie inny wydźwięk w zależności od tego czy firma B jest firmą
    sukcesu i czy sprzedaje kopiowane wyroby jak ciepłe bułeczki
    czy też firma B jest firmą-nieudacznikiem która spieprzyła fajny
    pomysł w nieudanym produkcie o którym nikt nic nie słyszał.
    Owszem - ocena uczynku zmienia się względem okoliczności
    i jest tak nie tylko w przypadku kradzieży pomysłów przemysłowych
    ale też w sądzie w sprawach kryminalnych. Nie widzę tu nic dziwnego.

    Natomiast z Kalim było tak, że uzależniał on ocenę uczynku nie na
    podstawie okoliczności lecz wyłacznie na podstawie kierunku kradzieży:
    kradzież gdy Kali ją robi jest ok a gdy Kalemu kradną jest be.
    Ja nie oceniam w ten sposób że Apple może kraść wszystko a Applowi
    nie można nic ukraść - moja ocena byłaby zupełnie odwrotna gdyby
    to Samsung pierwszy wypuścił telefon z gadającym asystentem i dzięki
    temu sprzedawał 37 milionów Galaxy SII w czasie świąt Bożego Narodzenia
    a w kwietniu Apple wypuściłby iPhone 4S z Siri - tak samo byłbym wtedy
    zniesmaczony postępowaniem Apple.

    Niestety, jak na razie, wyroby Samsunga nie są tak popularne jak wyroby
    Apple, nie sprzedają się w ilościach 37 milionów na miesiąc i Samsung
    nie wymyślił niczego unikatowego co robi jego wybór popularnym,
    wartego kradzieży przez Apple.

    > A jak ja korzystam z ikonki mikrofonu i mówię do telefonu marki Samsung,
    > który to został wypuszczony na rynek zanim zacząłeś się ślinić na Siri to
    > korzystam ze ściagniętego pomysłu? Czy status ścignięcia liczymy od
    > momentu gdy wykorzysta go jedynie słuszna firma? Czy Apple opatentowało
    > mikrofon? Jeśli nie to dlaczego? W Australi udało się opatentować jakiś
    > czas temu przełomowy wynalazek jakim jest koło...

    Mówimy o S Voice, jeśli nie zauważyłeś...

    > Generalnie od każdego innego telefonu Apple może coś skopiować,

    Napisz KONKRETNIE co w Galaxy SII lub SIII jest wyjątkowego, unikatowego
    co może Apple zerżnąć budując swojego nowego iPhone 5.
    I nie mówię tu o szybszym CPU czy większym ekranie bo to nic nowego,
    nic przełomowego ani unikatowego - po prostu następna iteracja tego
    samego co już było: co roku smartfony miały szybsze CPU i większe ekrany.