  • 1. Data: 2010-12-02 13:07:19
    Temat: Samsung - czy coś złego wiadomo o tym dysku?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Zakladajac, że ma byc (CICHYM...) dyskiem zewn. w obudowie wellanda, 5400
    rpm, 1,5TB - czy cos zlego wiadomo o tym dysku, czy brac i nie kombinowac?:
    http://www.ceneo.pl/2657833s

    stad zamierzam kupic:
    http://www.comp4you.eu/pricelist/pricelist.bytypes.c
    ustom.aspx
    - sensowna rozmowa byla

  • 2. Data: 2010-12-02 13:33:54
    Temat: Re: Samsung - czy coś złego wiadomo o tym dysku?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:id862l$q6f$1@inews.gazeta.pl
    > Zakladajac, że ma byc (CICHYM...) dyskiem zewn. w obudowie wellanda, 5400
    > rpm, 1,5TB - czy cos zlego wiadomo o tym dysku, czy brac i nie
> [...]

    niestety juz wiadomo: to dysk z linii EcoGreen [czyli energooszczedne], z
    definicji nie dziala w wellandach [jak rzekl mi sprzedawca wellanda].
    Wiec klopot: znalezc mniej wiecej na tym poziomie cenowym [chyba jednak]
    samsunga, spoza "green", ale z w/w parametrami...

  • 3. Data: 2010-12-02 17:16:17
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wiec klopot: znalezc mniej wiecej na tym poziomie cenowym [chyba jednak]
    > samsunga, spoza "green", ale z w/w parametrami...

    Ze tak zapytam: a niby dlaczego nie działa?
    EcoGreen Samsung zrobił bo: obroty 5400 a nie 7200 przez co mniej bierze
    prądu i się mało grzeje. Mam taki (tylko 1TB) w zewnętrznej obudowie Samsung
    Story.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-12-02 23:33:33
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Irokez in news:id8k94$6ms$1@news.onet.pl
> [...]
    > EcoGreen Samsung zrobił bo: obroty 5400 a nie 7200 przez co mniej bierze
    > prądu i się mało grzeje. Mam taki (tylko 1TB) w zewnętrznej obudowie

    jest mozliwe, że sprzedajacy wellandy [ktorego trudno posadzac o
    stronniczosc] mial na mysli TYLKO "zielone" WD oraz inne jakies marki oraz
    ich linie naprawde "eko" (są w ogole takie??), a nie tzw. "eko", jaką [jak
    widac] sa w/w samsungi.
    A moze chodzi TYLKO I WYLACZNIE o zielone WD, bowiem dzisiaj dostalem, poza
    Twoim,jeszcze jeden komunikat od pewnego fachury:
    - faktycznie w wellandach sa klopoty,ale wg jego wiedzy pewnej: z zielonymi
    WD
    - np samsung HD154UI 5400 rpm, ktory niewatpliwie jest z linii ecogreen, u
    niego bez problemu chodzil w dwoch roznych wellandach.
    Ergo: widocznie sprawa nie dotyczy wszelkich eko-podobnych, a juz nie "eko"
    z racji tylko 5400.

  • 5. Data: 2010-12-03 01:37:17
    Od: Jamnior <w...@t...cy>

    W dniu 2010-12-03 00:33, 1634Racine pisze:
> [...]
    > u niego bez problemu chodzil w dwoch roznych wellandach.
    > Ergo: widocznie sprawa nie dotyczy wszelkich eko-podobnych, a juz nie

    Witam
    Dysk o którym piszesz, od 4 miesiecy mam zamontowany w wellandzie
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1159215672. Pracuje cichutko, jest
    chłodny. Podłączony jest po e-sata, transfer 60-80kB/s. Jestem zadowolony.

    Jamnior

  • 6. Data: 2010-12-03 04:50:28
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 03 Dec 2010 02:37:17 +0100, Jamnior napisał(a):

> [...]
    > chłodny. Podłączony jest po e-sata, transfer 60-80kB/s. Jestem zadowolony.

    To wychodzi na to, że wygodniej dla Ciebie byłoby te dane gdzieś "w chmurze"
    składować... ;))))))

    [ Doskonałość jest osiągnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale ]
    [ wtedy, gdy nie ma nic do ujęcia. (Antoine de Saint-Exupery) ]

  • 7. Data: 2010-12-03 08:14:53
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości

    > niestety juz wiadomo: to dysk z linii EcoGreen [czyli energooszczedne], z
    > definicji nie dziala w wellandach [jak rzekl mi sprzedawca wellanda].

    To bardzo dziwne, wellandów jest całe mnóstwo bardzo różnych modeli. Takie
    uogólnienie raczej nie może być prawdziwe.

  • 8. Data: 2010-12-03 17:38:21
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces 1634Racine <1...@R...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > rpm, 1,5TB - czy cos zlego wiadomo o tym dysku, czy brac i nie kombinowac?:

    Ja mam dokładnie ten dysk, ale kupiony w agito. Szczerze mówiąc jedyną
    jego wadą jest chyba masa, bo ciężki bardzo. Inne rzeczy (np. "wolność")
    są zakładane i tak ma być. Kiedy czytałem opinie o nim przed zakupem nie
    natknąłem się na żadne problemy z kompatybilnością, ten dysk jest
    przeznaczony na magazyn i backupy. Ja sprawdzałem go z paroma chipsetami
    i nie widzę problemów.

    --
    Saiko Kila
    "We will build new ships to carry man forward into the universe, to gain

  • 9. Data: 2010-12-04 20:08:23
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Jamnior in news:id9hlj$gn3$1@news.task.gda.pl
    [..............................]
    > Witam
    > Dysk o którym piszesz, od 4 miesiecy mam zamontowany w wellandzie
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1159215672. Pracuje cichutko, jest
    > chłodny. Podłączony jest po e-sata,

    jedyny na allegro welland z HOT-SWAPEM ?

    1. Faktycznie bez problemu jest lokowanie dysku do wellanda?

    2. Czy dysk siedzi naprawde sztywno w wellandzie? Zero wibracji [w kazdym
    razie slyszalnych]?
    Zastanawiam sie nad:
    http://allegro.pl/obudowa-hdd-welland-me-740q-sata-3
    -5-usb-2-0-otb-i1333744132.html
    - tutaj dysk mocowany jest na sruby, może to i prostsze nic dociskowe
    sprężyny w hotswapowym wellandzie, ale wydaje sie pewniejszym mocowaniem...
    Jak jest?

    > transfer 60-80kB/s. Jestem zadowolony.

    o co chodzi z tym oszałamiającym transferem? :)

  • 10. Data: 2010-12-04 20:08:31
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    MC in news:ida8vc$37i$1@node1.news.atman.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    > To bardzo dziwne, wellandów jest całe mnóstwo bardzo różnych modeli.
    > Takie uogólnienie raczej nie może być prawdziwe.

    o ktorego wellanda chodzi - nie wiem; mowa byla ogolnie o tej marce welland.
    Ale w innym poscie wyjasnilem inna kwestię: jak ma sie sprawa z dyskami
    "green".